• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • mexisis

alla ni som har en massa tjafs mellan benen som ni vill tvätta bort innan ni badar, vad är det för nåt? låter inge vidare. men eftersom ni inte badar nakna stannar det förhoppningsvis kvar i badkläderna

• Snusadus

mexisis
    konstigt inlägg tycker jag, varför säger du så?...
    hmm jag undrar vad du vill ha för svar?

fast håller med tjorvig.. det kunde ju vara lite mer privat i offentliga duschrum...

• maddebert

Utan badkläder självklart, och det gör alla andra där vi badar också!!!

• Snusadus

Verkar vara en könsrelatierad fråga det här.. Sambon (man) hävdar att det alltid är naket innan duschen och att badbrallor först tas på efter duschen..
    Kan det vara så att kvinnor i allmänhet skäms över sin kroppar på nått knasigt vis..
    Jag är på inga sätt vackrast i världen.. men skäms gör jag inte! och varför glo på de man duschar med??? hmmm

• isisisis

Jag kan säga att jag har badat regelbundet på badhus i hela mitt liv.Vintersäsongen.Minst en gång i veckan.
    Detta med att man inte tar av sig när man duschar är något som har kommit mer och mer de sista åren!
    Man har alltid tagit av sig innan.Eftersom det av renlighetsskäl är bestämt så.
    Badhus har funnits sen romartiden,och de var nakna då också,tom i bassängen.
    Jag kan tänka mig att folk är mer kroppsfixerade numer och det har även krupit ner i åldrarna tyvärr.
    Därför har vi all anorexiproblematik och allt annat!
    Har man kunnat följa badhusreglerna utan problem innan,ska det väl kunna fungera idag också!
    Annars kan man ju bada i badkaret tycker jag!
    På badhus är alla lika,gammal som ung ,där är man bara människa.

• mallansprallan

Men faktum är att ni som tar av er är i minoritet. Sen jag började bada på badhus för en sådär 15 år sedan har jag aldrig sett folk duscha utan badkläder innan. Frågade min sambo och han säger samma sak. Han  har inte sett att folk duschar utan innan de ska bada. Man tar ju på sig badkläderna när man byter om i omklädningsrummet.

• Dofilus

mallansprallan: Spelar väl ingen roll om vi är i minoritet. Snarare är det illa att det bara är en minoritet som följer de hygieniska regler som finns för badhus. Majoriteten har inte alltid rätt.

• KickStart

Duschar utan baddräkt.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • KickStart
    mallansprallan skrev 2007-02-24 10:58:06 följande:
    Men faktum är att ni som tar av er är i minoritet. Sen jag började bada på badhus för en sådär 15 år sedan har jag aldrig sett folk duscha utan badkläder innan. Frågade min sambo och han säger samma sak. Han  har inte sett att folk duschar utan innan de ska bada. Man tar ju på sig badkläderna när man byter om i omklädningsrummet.
    Här tar de allra flesta och duschar nakna. Det är få som knatar in i duschen med baddräkten på.
    Alltså det är ju lite små vidrigt om folk inte duschar hela kroppen innan de häver sig ner i bassängen.Fundersam
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • mallansprallan

Fast man duschar hela kroppen ändå. Jag tvättar mig alltid innanför. Jag hade aldrig hört innan att man ska duscha utan badkläder förrän jag gick in på denna tråden. Sitter inga skyltar på badhusen här.

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?