• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • Dieselmom

Hur är det egentligen, får manlig personal gå in i damernas dusch- och omklädingsrum och tvärtom??

• NALLEB

Före bad men badkläderna på. Efter bad utan.

• Pikku Enkeli

MED badkläder. Det badhus jag badar på så vill de att man ska duscha före för att lösa hårstrån från huvudet ska försvinna där och inte i bassängen. Det står INTE stora skyltar om att man ska duscha naken INNAN badet.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • viramia
    Dieselmom skrev 2007-02-25 13:04:06 följande:
    Hur är det egentligen, får manlig personal gå in i damernas dusch- och omklädingsrum och tvärtom??
    i vår stad på badhuset, står det på dörrana att det kan förekomma kvinnlig personal hos männen...och tvärtom.
  • Nisses lada brinner
    viramia skrev 2007-02-25 13:08:38 följande:
    Dieselmom skrev 2007-02-25 13:04:06 följande: Hur är det egentligen, får manlig personal gå in i damernas dusch- och omklädingsrum och tvärtom?? i vår stad på badhuset, står det på dörrana att det kan förekomma kvinnlig personal hos männen...och tvärtom.
    Ja men då har vi ju svaret! Ett gäng pervon som vill få sig en sneak peek
    Be the best or die like the rest
  • Dieselmom

Tror nog det är så där jag badar oxå, har för mig att jag sett en manlig gå in till kvinnornas... Det tycker jag känns obekvämt, ännu en anledning att duscha MED badkläder hahaha

• shine

Så länge det är tillåtet för manlig personal att gå in till tjejerna så komemr jag _absolut_ aldrig duscha näck.
    Huuu!!!!

Nä, nästa gång blir det _både_ baddräkt och bikini ;)

• My05

Utan, trodde bara det var yngre(läs tonåringar) som duschade med.
    Dessutom är det väl ett ganska nytt fenomen att duscha med badkläder även bland kidsen Flört
    Däremot förstår jag att man duschar med badkläder om det går in manlig personal i kvinnornas avd. och vise versa huuu... !!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag skulle protestera!

• Dofilus

celian: "Men varför kan man inte duscha med badkläder, fattar inte? "
    För att det är ohygieniskt.

viramia: "Jag duschar alltid med badkläder i badhus, pga av att jag tycker det är så himla j-a snuskigt i badhus. Känns inte trevligt heller att duscha ihop med 10 kärringar som är nakna och pillar sig i stjärten. Bläää."
    På vilket sätt bli det trevligare med kärringar som pillar sig i stjärten för att du duschar med badkläder? För det var väl inte din stjärt de pillade i...eller?

• MuminMy

Innan jag fick lära mig mer om hur reningsanläggningarna fungerade och VARFÖR man ska duscha utan badkläder (och tvätta sig med tvål - även mellan benen, och schamponera håret) så gjorde jag också som alla andra och "blötte" mig liktegrann i duschen innan badet....

Det gör jag inte längre

Jag är babysiminstruktör och de föräldrar som inte sköter sig när det gäller duschen före simmet nekas tillträde till bassängen.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?