• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • isisisis

Ni kan ju höra efter som sagt då,ni som duschar med badkläder!
    Hör med personalen innan ni går in,om det är ok att duscha med badkläder på!
    Så får ni höra vad personalen säger!
    Törs ni det?

• Dieselmom

Klart vi törs.
    Jag skäljer av mig minst lika bra med en baddräkt som utan. Även om jag skulle nu ta av baddräkten så kommer jag inte att använda tvål innan bassängen vad personalen än säger.

• Nisses lada brinner

MED! Tycker det är nasty att behöva se alla andras hänglökar så jag skulle helst se att alla hade kläderna på.

Be the best or die like the rest
  • Ellah

Med! Fast det vore ju nog helt klart mer hygienisk om alla sköljde av sig utan, men det finns nog tillräckligt med äckelgrejer i vattnet oavsett.

• ming
    ming skrev 2007-02-24 11:55:10 följande:
    Duschar med badkläder så klart.Är det flytningar man inte vill ha i poolen, eller vad? För svett, hår och hud kommer i poolen ändå. Faktiskt gör nog flytningar det också, eftersom det inte slutar upp bara för att man badar.
    Sen badar väl de flesta i sjöar och/eller havet, och där tvättar sig knappast någon innan de badar. Dessutom finns det inte ens klor som renar sjön, och det finns fiskar och andra djur som lever, äter, kissar, bajsar och dör i det vattnet. Utöver allas smuts som inte tvättas bort då man inte duschar innan.

Men det är tydligen äckligare att duscha med baddräkten innan poolbad än att bada i en sjö. Fundersam
  • MittAndraJag

Är det för att ni själva kollar in de andra som duschar som ni inte vågar duscha nakna eller? Om kloret hade löst alla problem då hade man ju kunnat byta om hemma och hoppa i direkt utan att duscha...

Poolerna har ju problem med fotsvamp och sånt också som trivs i den miljön som man kanske inte får av en klipphäll eller på en sandstrand precis. 

• shine

Med! Alltid!
    Tycker inte om att visa mig näck på allmänna ställen.
    Tycker det är läbbigt att se alla tanter knalla med tuttarna hängandes och slängandes.

Men, men var och en gör som de vill =)

• isisisis

Om fler folk fick se lite hängande magar och tuttar,så kanske acceptansen för folks olikheter kunde accepteras lite bättre,och kroppsfixeringen inte bli så stor!
    Har ni tänkt på vad ni signalerar till era småflickor när ni lär den att gömma sina små prickar?
    De växer in i sexualiteten tidigare och tidigare!
    Det är ingenting positivt!
    Ju längre barn får vara barn istället för att redan som 6 åring börja tänka på sin kropp,desto bättre!

• ming
    MittAndraJag skrev 2007-02-24 17:08:57 följande:
    Är det för att ni själva kollar in de andra som duschar som ni inte vågar duscha nakna eller? Om kloret hade löst alla problem då hade man ju kunnat byta om hemma och hoppa i direkt utan att duscha...Poolerna har ju problem med fotsvamp och sånt också som trivs i den miljön som man kanske inte får av en klipphäll eller på en sandstrand precis. 
    Fast fotsvamp försvinner ju inte för att man duschar utan baddräkt.
  • mexisis

alltså, vadå vågar. man står ju näck i omklädningsrummet när man byter om, med samma människor som sedan står i duschen. det är ju inte som att jag tror jag är osynlig i omklädningsrummet precis. sen där vi badar har varje dusch ett eget draperi så man kan va hur hemlig som helst där, ingen som skulle kunna glo även om de ville. att jag duschar med badkläderna på är för att jag tycker det är smidigast att byta om på mig och min son i omklädningsrummet. vattnet är ju så fullt med äckel ändå, och nä, varför skulle man duscha med badkläderna efteråt? jag vill väl inte ha alla andras snusk på mig, typ piss och snor. och det spelar ingen roll hur välduschad du är om du sen pissar i vattnet, vilket jag vet att folk gör.

och som ming säger, fotsvamp försvinner inte av att man duschar utan baddräkt. fotsvamp är ju typ tusen gånger äckligare än alla olika kroppsvätskor tillsammans. ska man måsta duscha utan badkläder borde folk med fotsvamp måsta bada med plaspåsar på fötterna tycker jag.

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?