• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • mexisis
    MuminMy skrev 2007-02-25 22:15:59 följande:
    Innan jag fick lära mig mer om hur reningsanläggningarna fungerade och VARFÖR man ska duscha utan badkläder (och tvätta sig med tvål - även mellan benen, och schamponera håret) så gjorde jag också som alla andra och "blötte" mig liktegrann i duschen innan badet....Det gör jag inte längre Jag är babysiminstruktör och de föräldrar som inte sköter sig när det gäller duschen före simmet nekas tillträde till bassängen. En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
    det låter iofs bra med hårda regler för då gör väl folk som de ska, men en nyfiken fråga, hur vet ni vilka föräldrar som sköter sig och inte? har ni kameror, är det andra föräldrar som skvallrar eller kollar ni själva så att reglerna följs?
  • Vasen

Men varför duschar man med kläder före bad och utan kläder, med tvål och schampo efter bad om anledningen är att man inte vill visa sig naken? Är man inte naken när man duschar utan kläder efter badet?

• Stiina

Utan badkläder. Gör mig så ren jag kan och tvålar in och shamponerar. Trevligt om folk är rena när de hoppar ner i bassängen med massa andra.

• åssa72

lite svårt att rulla på sig badisarna när man e våt kanske?

• Vasen

åssa72-Om man tar in badkläderna i duschen och blöter dem innan man trär på sig dem går det hur lätt som helst. Jag lovar, det är verkligen inte något besvärligt.

• turia

o e det mkt besvärkligt ta på så kanske man har för små badkläder??

• Pneu

Annars kan man torka sig innan man tar på baddräkten. Lätt som en plätt.

• MittAndraJag

På mitt badhus kommer det en arg badvakt och gör jobbet åt en om man inte tvättar sig med tvål innan Eller nästan iallafall tanterna som jobbar i omklädningsrummen säger till en!

• mexisis
    MittAndraJag skrev 2007-02-25 23:05:40 följande:
    På mitt badhus kommer det en arg badvakt och gör jobbet åt en om man inte tvättar sig med tvål innan Eller nästan iallafall tanterna som jobbar i omklädningsrummen säger till en!
    vad är det för tanter som jobbar i omklädningsrummen? såna har jag aldrig sett vad jobbar de med där inne? tur att det inte finns såna och inga arga badvakter heller där vi badar. fast va skumt, borde det inte finnas åtminstone en badvakt?
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?