• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • maruttan
    Vasen skrev 2007-02-23 21:23:49 följande:
    Men ni som duschar med kläder på er, använder ni ingen tvål eller så?Ställer ni er bara under varmvatten en stund?
    Finns inte i min värld att jag ska tvåla in mig, och sen krångla på mig baddräkten och duscha igen och samtidigt hålla reda på en sjövild 15-månaders barn!!!
    pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!
  • Dieselmom

Står oxå i duschen en stund utan tvål.

• Vasen

Min 20 månaders vilding brukar stå och duscha tillsammans med mig. Utan badkläder han också .

• maruttan
    lugnåsbo skrev 2007-02-23 21:27:28 följande:
    alltså hon var visst inte över längre håller med glammis... jag går in i duschen och sköljer av mej lite...blogg.aftonbladet.se/2477
    Japp jag med!! Varför tror ni att de har klor i bassängerna?
  • Severus
    maruttan skrev 2007-02-23 21:28:39 följande:
     Varför tror ni att de har klor i bassängerna?
    För att man ska göra en Michael Jackson??
  • eilema

MED badkläder! Så länge de inte sätter upp duschbås eller draperier duschar jag aldrig naken på offentliga platser. Och jag har knappats farliga bakterier på mig när jag hoppar ner i en bassäng full med KLOR!

Det är en Lillebror !!! (v.29+2=75 dagar kvar!)
  • turia

ok e det så man ska göra då?
    släppa en blötfis o knalla genom duschen i badräkten, sen göra bomben så det bara flyger kroppsvätskor..

• maruttan
    Vasen skrev 2007-02-23 21:28:15 följande:
    Min 20 månaders vilding brukar stå och duscha tillsammans med mig. Utan badkläder han också .
    Grattis! Jag skulle nog behöva sele om min ska stanna hos mig!
    eilema skrev 2007-02-23 21:30:18 följande:
    MED badkläder! Så länge de inte sätter upp duschbås eller draperier duschar jag aldrig naken på offentliga platser. Och jag har knappats farliga bakterier på mig när jag hoppar ner i en bassäng full med KLOR!Det är en Lillebror !!! (v.29+2=75 dagar kvar!)
    Amen to that sister!
  • turia

o föressten, när jag är i bassängen släpper jag av lite lösa könshår.. *som en dusch lätt spolat av* De ligger o lurar i baddräkten väl

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?