• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • Vasen

Det är viss skillnad på hur mycket vatten det är i havet och i en pool !

• Asgaya

Läste i tidningen i morse (eller var det igår) att man inte får duscha med badkläder på sig på hållåsen (aquarena) i Söderhamn! Tycker att det är hemskt att man inte FÅR! Det borde väl vara upp till var och en det där om man vill visa sig naken eller inte. Vad får dom ut av att man inte får???? Filmar dom eller?
    Ibland kan man undra faktiskt.

• Monstermamman
    Dieselmom skrev 2007-02-23 21:42:59 följande:
    Alla ni som är så duktiga med tvål och inga badkläder innan, hur gör ni på sommaren i exempelvis havet??? Där står det inga duschar precis...
    Det är väl kanske liiite mer vatten i rörelse där än i en liten bassäng?
    Det är ju inte så att det är samma vatten som ligger och skvalpar längs stränderna hela tiden.
    Det löser sej sa kärringen som sket i badkaret.
  • eilema
    turia skrev 2007-02-23 21:42:29 följande:
    eilema- det e bara vad du tror, egentligen e dom nog bara intresserade av att undra varför du glor på dem
    Haha jasså? Hur som helst så väljer jag själv vem jag visar mig naken för, och det är inte ett halvt badhus. Sätter dom upp duschbås och skyltar om att man ska bada utan badkläder innan bassängbad, så ska jag gladeligen duscha naken innan, men tills dess är det jag som behåller bikinin och fis-bakterierna på mig som 98% av resten av den här tråden!
    Det är en Lillebror !!! (v.29+2=75 dagar kvar!)
  • mexisis
    Dieselmom skrev 2007-02-23 21:42:59 följande:
    Alla ni som är så duktiga med tvål och inga badkläder innan, hur gör ni på sommaren i exempelvis havet??? Där står det inga duschar precis...
    skulle va kul att veta
  • Dieselmom

havet är inte precis renare än en pool.

• turia

eileema- du borde flyta till italien, där har de duschbås,, dessutom har alla plasttofflor på fötterna..

• eilema
    Monstermamman skrev 2007-02-23 21:44:31 följande:
    Dieselmom skrev 2007-02-23 21:42:59 följande: Alla ni som är så duktiga med tvål och inga badkläder innan, hur gör ni på sommaren i exempelvis havet??? Där står det inga duschar precis... Det är väl kanske liiite mer vatten i rörelse där än i en liten bassäng?Det är ju inte så att det är samma vatten som ligger och skvalpar längs stränderna hela tiden. Det löser sej sa kärringen som sket i badkaret.
    Fast vattnet i en simbassäng renas ju heeela tiden. Det ligger ju inte heller bara och skvalpar runt med bakterierna, det åker ju runt runt runt i reningsmaskinerna konstant!
  • eilema
    turia skrev 2007-02-23 21:45:25 följande:
    eileema- du borde flyta till italien, där har de duschbås,, dessutom har alla plasttofflor på fötterna..
    Kul för dom! Jag klarar mig med min bikini!
  • Dieselmom

Det är fler som fiser/kissar/bajsar etc i ett hav än i en bassäng, så tänk på det innan ni sätter ner fötterna i vattnet

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?