• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • Monstermamman

Jag duschar och tvättar mej utan baddräkt och sen sätter jag den på mej medan jag står i duschen.

Det löser sej sa kärringen som sket i badkaret.
  • Severus

Hur många duschar näck innan de gör entré i utomhus badpooler.
    På t ex Campingplatser?
    Har sett att en del endast har en dusch utomhus.
    Tror ingen skulle stå näck där och tvåla in muffen

• lugnåsbo
    turia skrev 2007-02-23 21:30:52 följande:
    ok e det så man ska göra då?släppa en blötfis o knalla genom duschen i badräkten, sen göra bomben så det bara flyger kroppsvätskor..
    oh yeah lets dela kroppsvätskor med varandra
  • turia

hua campingfolket.. det ska vi nog inte tala om här

• glammis

turia: vilket härligt levande språk du använder (plats för smiley)
    tänk då på alla dem som gör "blötfisar" i bassängen oavsett om de har duschat med eller utan badkläder!

• eilema
    turia skrev 2007-02-23 21:32:52 följande:
    o föressten, när jag är i bassängen släpper jag av lite lösa könshår.. *som en dusch lätt spolat av* De ligger o lurar i baddräkten väl
    Om man inte har några könshår och låter bli att fisa när man springer genom duschen i sin badräkt, är det okej då??

Om det bara handlar om bakterier så kanske vi skulle låta våra barn förbjudas bada i offentliga pooler innan de blivit blöjfria, för tänk om det skulle hända en olycka i badbyxan, folk skulle ju DÖ av bakterierna!! Eller åtminstone hamna på intensiven...
    Det är en Lillebror !!! (v.29+2=75 dagar kvar!)
  • mallansprallan

Har aldrig sett en skylt om att man måste duscha UTAN badkläder innan man badar. Jag duschar alltid med badkläderna på. Man kan ju faktiskt skölja innanför bikinin utan problem man har ju liksom inte en stor kroppsstrumpa på sig. Jag kan inte minnas att jag har sett folk duscha utan badkläderna innan de badar. Tycker det finns värre saker, barn (och vuxna?) som kissar i vattnet, spott, snor och annat.

• mexisis

En dum fråga som kanske tagits upp redan (orkar inte bläddra igenom alla sidor). Idag när vi var och badade stod det på dörren till duschen "Duscha utan badkläder innan ni badar för att minska halten klor i bassängen". Hur hänger det ihop? Fattar inte hur det kan bli mer klor i bassängen för att jag duschar med badkläderna på, vilket jag gör för att det är bekvämast. Byter om till badkläder, byter på sonen och sen in i duschen och till bassängen.

• turia

Ja fy sjutton för dem!! men för allas trevnad måste jag nog tycka dusch utan dräkt innan!!
    vad e vitsen att duscha ner allt "skräp" i baddräkten? varför inte då lika gärna skutta i basängen helt oduschad?? för skiten ligger ju o lurar i baddräkten?
    Eller gör ni en glipa o släpper ut?

• Vasen

Men efter badet? Tvättar ni er inte då heller ? När ni badat i andra otvättade människors vatten. För det är väl lika krångligt att tvätta sig efteråt?
    *chockerad*

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?