Inlägg från: FruRundberg |Visa alla inlägg
  • FruRundberg

BF Juli-07 Nr3

Ojojojoj.. här händer det grejer så fort man e borta en stund.. fattade först ingenting.. men hjärnan e juh inte som den ska nu..
    Happ.. ja man får väl se om man orkar hinna med denna tråden då när det kändes som jag inte "syntes" längre i den andra då det var så många
    Men jag ger inte upp..

orkar inte skriva så mkt nu för jag e på jobbet å ögonen går i kors.. vill bara sova men det kan man juh inte göra direkt.. Får se om jag orkar komentera nått imorgon..
    Internet hemma har lagt av..*J-la COMHEM!!!* som vanligt.. men får se om jag får hjälp med att få igång den igen..

Ha det gott tjejer å fin fint gjort tbmh

♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
  • FruRundberg

tmbh: Hehe tack för att du ser mig Ja jag måste erkänna att det känns ibland som en tvsåpa med allt som har hänt
    Jo det gick bra.. vi kollade på tv.. vårt myskväll slutade med att vi båda somnade Han huvudet på mitt knä å jag lutandes mot honom.. så mer än så blev det inte
    Men men jag e inte ledsen.. fick juh mysa lite med honom iaf å sova med honom.
    Sen fick han känna bebben för första gången oxå vilket blev en lyckad avslutning på den kvällen innan vi somnade igen i sängen.

Båda var vi så mkt tröttare än vad vi trodde..

Hoppas på lite mer mys en annan gång
    Har juh (o)turen att ha mer lust nu än innan när jag var gravid.. hmm taskigt då man inte har någon här hemma att uttnyttja för det haha..

• FruRundberg
    veronicaq skrev 2007-02-24 02:20:22 följande:
    va jobbar du natt me jonali?förrestn, du syns ju visst!

Jag jobbar som undersköterska på Sahlgrenska. på en operations avdelning. Allt från traumafall till vanliga blindtarmsoperationer och viss ortoped operationer. Är även med Neuro operationer (hjärna, rygg mm)
  • FruRundberg
    SannaKaarina skrev 2007-02-24 16:59:03 följande:
    JoNaLi. visst är det hemskt :p så mycket vilja och så finns ingen här man kan utnyttja dte på :p bebbens pappa bor för långt bort bara för att hälsa på en snabbis:p
    Ja vi bor juh ändå 2 minuter ifrån varandra o träffar varandra nästan varje dag... men han vill juh ta det så lungt å sakta så då ingår även mys i det..
    Men jag klagar inte.. jag e bara glad att han vill ta det lungt med MIG! *ler*
  • FruRundberg
    copernicus skrev 2007-02-26 16:36:35 följande:
    L2K får ni gå på f-grupp fast det inte är första barnet? Det får inte vi här tyvärr.
    Inte vi heller.. gick bara med första barnet.. sen "kan" man väl det med förlossning å bebis
  • FruRundberg
    mrsbygg skrev 2007-02-28 08:03:02 följande:
    mammab: Jag är lite som dej jag oxå äter de jag känner för, men det lär straffa sej speciellt som jag inte rör mej nästan något nu . Annars har jag ett jobb som gör att jag är igång hela dagarna plus att jag alltid går till jobbet. hehe äsch då! jag kör med "jag är gravid, jag får äta va ja vill, ska endå bli fet" stilen ska synas att man klämt ut en unge, inte som alla andra smaaaaala mammor som klämmer ut ungen sen står dom där dagen efetr me sina magrutor och glänser *inte alls avundsjuk, nääääädåååå...* humm....
    Haha.. nää inte jag heller.. *rullar med ögonen*

Ni är makalösa med att skriva..*L* här e man borta från tråden lite så är det massor med sidor att läsa Har inte läst allt men skummat lite lätt..

Usch har mått lite i å så det sista.. med psyket.. känner mig bara trött å helt hemsk mamma... Så dålig tålamod så ja vet inte hur det ska komma tillbaka..
    Jag å min dotter är på krigstigen varje dag.. om allt å inget.. är det bara vi? Känns så.. alla andra verkar så glada å lyckliga med snälla barn.. hehe känns som jag e ensam om allt..*L*

Jag hoppas att det vänder snart för jag orkar bara inte ha det så här varje dag..

Nu orkar jag inte äns sitta här mer.. måste sova.. ska jobba inatt..
    Ha det så bra alla tjejer!! Å hoppas era maga mår bra med!
    KRAM!!!
  • FruRundberg

Åh det där med namn tycker jag oxå e svårt.. ger massor med förslag till pappan men han säger inget.. Han vill "suga på det" som han säger..jag vill juh ha en diskussion.. ha någon att prata med.. men näe.. jag får prata med mig själv då..

Men er kan jag juh dela det med
    Tjej:
    Thea
    Olivia
    Alva
    Mayah

Pojk:
    Elias
    Melwin
    Theo

åh sitter på jobbet nu så jag kommer inte ohåg alla som jag hade.. men dessa e iaf de som jag gillar bäst

De ska juh oxå passa med Nathalya och Liam som mina två heter. Sen har juh bebins pappa en son sen tidigare som heter Jonathan.

Vad tycker ni??

Ja det där med  trotsiga ungar det känns som en evig kamp som aldrig slutar! Jag har en "hemsk" 8årig tjej hemma som bara ska sätta sig emot allt jag säger och öron det har hon inte heller.. *suck* Hon bara vägrar göra som man säger.. man får liksom tjata 10 gånger innan hon "hör" Å det värsta jag vet är när man måste tjata!!

Sen har hon en tendens att grina å gnälla så fort hon inte får som hon vill.. jag e sååå trött på det.. önskar då att man hade haft en sorts garanti eller retur rätt på sina ungar.. haha ja ett tag iaf.. tills de e snälla igen..*ler*

pojken e iaf i nån sorts lugn period då han oftast vill vara mig till lags.. O det stör juh syrran ännu mer hehe.. Men han har nån studssjuka då han springer å hoppar hela tiden som han går på anfetamin..hehe.. så det är aldrig lugnt hamma..*s*

Älskar juh mina vilda,envisa trotsiga jobbiga ungar.. trotts allt!

nä nu får jag jobba igen..
    Kram å hej!!

• FruRundberg
    veronicaq skrev 2007-03-02 15:10:02 följande:
    Annki72!Vi fråga hur man kunde göra (barnenshus) då kunde man:betala handpenningellerbetala allt när man beställde vagnen!vi valde sista, lika bra att ha de gjort!v.21 med lilla killen i magen!
    Hur mkt handpenning vill de ha? Vet du det?

Trollie: Grattis i efterskott!

Sol: Hoppas saga blir bra snart!! Ta henne till doktorn annars när hon e så mkt sjuk som hon e..?
  • FruRundberg

Dagens magbild är inlagd på fototråden ifall någon e intresserad

Sol: nej har inte vart så aktiv det senaste.. har vart enormt trött och har inte mått så bra psykiskt.. har så mkt att tänka på å oroa mig för just nu så det känns som det tar all min kraft.. orkar inte hålla på å kämpa jämt som man gör med allt.. vill bara ha lugn och känna att man kan vara lycklig för en gångs skull ist för att jämt ha så mkt att behöva tänka på ..

men men.. ska inte ta det här..

• FruRundberg

Jag oxh mina ungar har haft det en riktigt slappar dag med.. vi sov hos en kompis till mig natten till idag.. sov så dåligt.. (har så svårt att sova borta) Så när vi kom hem efter att hade köpt massor med lördags godis så sprang dottern ut med kompisar.. jag somnade på soffan och pojken spelade data och tittade på tv.. sen har jag bara gjort världens enklaste middag (gott oxå ) Åt kladdkaka å nu stoppar vi i oss godis tittar på melodifestivalen.
    iktigt mysigt så nu ska jag slänga mig på soffan igen å äta lite mer godis! Skrattande

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3