Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

hallå

jag och Adam håller just nu på att baka bullar. Fått baknoja helt plötsligt. Sambon är bortrest och kommer imorgon vid lunchtid. Ska baka bröd imorgon förmiddag också. Sambon kommer bli glad

Ikväll ska vi äta kinamat här hemma. orkar inte baka OCH laga mat, he he.

Har ju besvär jag med, med foglossning, men kan nog jobba rätt länge. Jag har ju ändrat mina arbetsuppgifter så jag antagligen klarar mig fram till sommaren. Men då måste jag gå tillbaka till de vanliga arbetsuppgifterna (särskolefritids) och då kommer det inte gå så bra. Ska söka havandeskapspenning för det så fort jag får intyget. ska till bm på onsdag, kul att se hur man ligger till med magen och hjärtljud.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda

jag fick sjukskrivningen godkänd förra graviditeten för foglossning. Men jag tror det hade med mitt jobb också. kan inte springa efter utåtagerande barn mm när man har jobbig foglossning.

• Prinsessan Zelda
    Halvblod skrev 2007-03-23 15:41:53 följande:
    Ang Foglossning: Jag trodde att jag hade fått problem med foglossning för några veckor sedan men det har visat sig att det var/är ligamenten som spökar och inte foglossning. Nu är jag i v25 och har fortfarande inte fått minsta lilla foglossning vilket oroar mig lite (ja faktiskt!) eftersom jag har hört att man brukar få en enklare förlossning då man har haft mycket foglossningar och inga foglossningar alls brukar betyda en smärtsam förlossning.Snälla säg emot någon :)...vill ju inte gå och ha ont nu men så klart önskar man sig en "smärtfri" förlossning.
    jag hade foglossning förra gången och du kan ju kolla min förlossningsberättelse i mitt krypin
  • Prinsessan Zelda
    Nathalie009 skrev 2007-03-24 09:44:09 följande:
    ursh vilka hemska dagar =( Evelina har fått tandköttsinflammation.. stackarn ahr så ont sover ingenting bara skriker å det enda hon fick av tandläkaren var en tandkräm man ska borsta med varje kväll.. hur fan ska man lyckas borsta på en 2 åring som har skitont o vägrar öppna munnen .. såfort man kommer åt me tandborsten sprutar de juh blod.. O ingen smärtlindring lr nånting fick hon hon va för liten.. kuul..
    usch vad jobbigt. hur får man så hemsk tandköttsinflammation?
  • Prinsessan Zelda

jacka som man kan knäppa kommer jag skippa. ser till att ha varm tröja istället, och öppen jacka.

• Prinsessan Zelda

mammab

ni får väl döpa bebben till tio eller två i andranamn

en kompis till mig kallade sin bebis i magen för pucken, så nu heter hon puck i andranamn

• Prinsessan Zelda

Vi tar inte reda på könet. Gjorde inte det med Adam heller. Men man är ju nyfiken så man spricker, nästan mer den här gången. Men vi ska vänta, tycker det är en så härlig upplevelse efter att ha kämpat iggenom förlossningen, och se vad det är för en filur där inne. Men jag förstår de som tar reda på det också.

• Prinsessan Zelda

För mig känns det lite som en del i poängen med att vara gravid, att inte veta vem man har i magen.

• Prinsessan Zelda
    Ankiz skrev 2007-03-25 14:41:32 följande:
    Haha, nu blev jag ju klokare! Förstår ju hur båda "sidor" tänker. Svårt!Är så nyfiken den här gången. Vet inte varför men det skulle kännas skönt att kunna säga till sonen att lillebror eller lillasyster ligger där inne. Han är ju så liten att han inte förstår vad som händer. ♥Mamma till Oliver 050922 och Busen i magen BF 070629♥
    jag förstår dig. Adam är snart 2 och förstår inte mycket av vad som händer. Därför tycker jag nästan det är lättare att säga det är en bebis i magen. Syster och bror är ännu svårare att förstå. Han förstår ju knappt flicka och pojke i alla fall
  • Prinsessan Zelda

När jag fick Adam var det en bekant som är llätt utvecklingsstörd som sa att Adam var en tjej. De försökte övertala henne att jag fått en kille men hon gav sig inte. Jag var tvungen att visa att det var en kille (snoppen alltså), då gav hon sig

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3