Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda

BF Juli-07 Nr3

var på bm besök idag. första sen inskrivningen. allt var bra.

hjärtljuden låg på 145
    hade bra järnvärde
    hade gått upp 2 kg
    sf måttet var 21.5 och är i v 23+1
    fick mitt moderskapsintyg och ska skicka in havandeskapspenningpapper så fort som möjligt.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda
    rullgardinsflikkan skrev 2007-03-29 19:22:50 följande:
    Ha jag fick mitt havandeskap godkänt idag hihi så jäkla gött då behöver man inte oroa sig för det iaf =) Nu är det bara 1-15 maj vart ska man få pengar ifrån då??  *suck*
    ska själv skicka in papper imorgon. hur lång tid tog det tills du fick svar. vad jobbar du med, om man får fråga. och grattis, skönt att inte ha det hängande över sig.
  • Prinsessan Zelda
    Halvblod skrev 2007-03-29 20:33:26 följande:
    Mjukis82 skrev 2007-03-29 19:59:57 följande: Halvblod: Va fräscht huset var! Priset är ju helt ok också med tanke på att allting är så fint! Som du själv säger så är det ju inte ett så attraktivt område, men jag tror det håller på att bli bättre! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magenMmmm...nu är det ju klart att det ska byggas sidan om så det lär väl höja priserna och efterfrågan lite, men visst är folk fortfarande lite fördomsfulla när man säger att man har funderat på björka.Sen bygger ju snart Ikea nytt och välsa blir större så det känns som att det bara finns fördelar med det just nu.
    kollade på huset. såg väldigt fint ut. Kollar man på priset tror man inte ögonen. Köpte nyligen villa i stockholms förort och det gick på 3.5 miljoner. fan vilket slott man skulle få om man ville flytta från stan
  • Prinsessan Zelda

bankerna ger större lån i storstäder så att folk kan köpa hus, men det är fraligt, många hamnar på gränsen och går räntorna upp så kan det kosta mycket mer. Men vi har inte så mycket lån som tur är. Har ärvda pengar och bytt upp oss från småvilla till större. hade tur och fick samma peng för småvillan som vi köpte den större för. priserna är hysteriska  i stockholm.

• Prinsessan Zelda

Om vi får en tjej ska hon heta Isabel. tycker det är jättefint. Tycker också Bella är väldigt fint men sambon är inte lika förtjust

• Prinsessan Zelda
    rullgardinsflikkan skrev 2007-04-02 16:15:25 följande:
    hej hejJag fick min havandeskapspenning godkänd...70:- OM DAGEN!!!!Dom är ju helt pantade så det blir att jobba och bära runt på tanterna tills den dagen det är dags*suck*
    får man inte typ 80 % av lönen som när man är sjukskriven. vad beräknar de 70 kr /dag på???
  • Prinsessan Zelda

Ang namnval. vad tycker ni om namnet Fenix till en pojke. ärliga tankar nu. Det är ett ovanligt namn, nästan inga som heter det, men det är ju inget konstigt med det, ett annorlunda Felix liksom. Sambon som har svårt för annorlunda namn verkar nappa lite. intressant höra åsikter, både positiva och negativa. Vet ej om det blir pojk eller flicka, storebror heter i alla fall Adam.

• Prinsessan Zelda

ja, man associerar Fenix till Fenix fågeln. och den nämns ju en del i Harry Potter böckerna. Men det tycker jag bara om. Att namnet betyder något.

Mjukis82 - bra att du vågar säga något negativt. när man gillar något nytt kan man bli lite blind också, så jag vill höra alla infallsvinklar.

• Prinsessan Zelda

Menar du att det är svårt att inte låta bli att äta? Jättejobbigt sånt där. Känner inte att jag kan yttra mig så mycket då jag inte gått upp så mycket, och aldrig haft problem med mycket övervikt. Jag hoppas du kan få stöd nånstans ifrån. Det kan inte vara lätt för kroppen att gå upp 40 kg så här fort (9 månader) som det ändå är.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3