Inlägg från: Prinsessan Zelda |Visa alla inlägg
  • Prinsessan Zelda
    solstraalen skrev 2007-04-03 16:43:10 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-03 14:58:06 följande: solstraalen skrev 2007-04-03 14:45:22 följande: Prinsessan Zelda skrev 2007-04-03 14:44:20 följande: kan ta kort på mina ärr om du vill ryggen töjs ju väldigt mycket när man böjer sig osv. det är svårt att få fina ärr där. bli biten: www.monstersgame.se/show me Har du tagit bort nån där bh-bandet sitter?  Alltså min sitter precis bakom spännet på bharna.. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28här är en bild på två av ärren på min rygg. följ pilarna bli biten: www.monstersgame.se/Men du, vad har de sagt till dig angående dina leverfläckar?Att ja undrar e för att den på ryggen har ja haft i maaaaaaaaaaaaaaaassa år. Blivit lite störra sista åren "bara".Efter de har ja även fått 2 till på kroppen som sticker ut, dock inte lika mycke som den på ryggen, men innan var de helt platta.Kanske skulle ta upp de med läkaren oxå? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
    det var fläckar jag haft jättelänge också. och som helt plötsligt börjat växa så man ska kolla upp, det är bra att du gör det.

nä, nu ska jag och sambon titta på film. go natt allihop.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Prinsessan Zelda
    L2K skrev 2007-04-03 21:00:21 följande:
    LindaoJohan - det ska bli supermysigt! Teenpregnancy och Zelda - hojta på mig nästa gång ni funderar på Farsta! Så långt klarar jag av att åka utan att fogarna strejkar. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    ska till farsta c nu idag. om nån annan ska dit kunde man ju ses.
  • Prinsessan Zelda

Jag sover på vänster sida med ett ben uppdraget. har inte så jättestor mage så jag ligger lite på den också, tills nån säger ifrån därinne.

Gick runt i Farsta C idag (med L2K) och det känns i fogarna nu efteråt. så typiskt att inget känns när man går men sen efter får man veta att man lever.

• Prinsessan Zelda
    teenpregnancy skrev 2007-04-04 17:25:39 följande:
    Prinsessan Zelda och L2K, MEN TJEJER!!!! ni måste ju säga till när ni drar in till farsta eller till stan! jag sitter ju här och gör inte ett smack om dagarna Ska iväg med min skolklass till Gläntans lägergård i Katrineholm/Flen den 20:e, vet dock inte om jag borde följa med...Mannen kan inte komma pga arbete och jag kommer att vara i v. 29 då. Plus att det mesta klassen kommer att göra är att supa och leka lekar... vet inte om jag riktigt orkar med det. Det sorgliga är att jag plus några andra har detta i projektarbete vilket vore bra om jag kunde åka dit... ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    jag tänkte skriva ett meddelande till dig att jag skulle till farsta men jag tänkte att du nog inte ville dit två dar på rad så jag gjorde inte det....tyvärr. vi får se till att höra av oss nästa gång Skrattande
  • Prinsessan Zelda

ja, det är lite kul att träffa fl folk. man lär ju känna varandra till viss del här men det blir på ett helt annat sätt när man har en riktig person att associera till också. Det har ju pratats om träffar förut, synd vi är så utspridda allihop. vi får väl träffas i smågrupper lite då och då, de som vill.

• Prinsessan Zelda

Zandrisen - försök ta det lungt och bara njuta av våren och kommande sommarbebis nu när du går hemma. .Lugnet före stormen så att säga

Är jobbigt när man ska må dåligt under graviditeten.

• Prinsessan Zelda
    teenpregnancy skrev 2007-04-05 07:47:10 följande:
    Nu måste jag gnälla och beklaga hära...GANSKA SUR PÅ Snutten i min mage!Den lille krabaten har fått för sig att det vore kul att INTE ge mamma någon jäääävla sömn ALLS! Gick och la mig pga att jag var svintrött igår kväll (har hänt dem senaste nätterna) men självklart kan inte jag hitta en bra sovställning för lillen VILL INTE alls anpassa sig efter hur mamma ska ligga...nej nej, lilla mamma måste ligga obekvämt för att inte trycka ihop snutten vilket är helt okej, nu börjar skiten. Några timmar efter vaknar jag av att någon trycker på min blåsa, måste upp och pissa och sen dricka 3 glas vatten. Därefter går jag och lägger mig igen. Men då har snutten vaknat och ska ha ett jävla maratonlopp i min mage! Det sticker ut armar och ben överallt! sparkar mig på revbenen, vänder på sig och det är alltid som värst på höger sida. Efter at jag har blitt mörbultad måste jag upp och pissa igen för nu var det kul att sitta och sparka på min blåsa. ---> så varade denna procedur fram tills nu när jag verkligen har vaknat.oj, en aning långt.... ·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    se det som en träning i vad som komma skall. Till när du ska upp och amma varannan timme varje natt osv

(behöver inte vara så men det är mycket möjligt)
  • Prinsessan Zelda
    SyrranH skrev 2007-04-08 13:05:27 följande:
    En fråga till er alla: tänker ni skaffa andningslarm??!Funderar på att köpa ett Babysense II... Väntar en son med BF den 29:e juni!!!
    tänker inte skaffa. hade inte det med Adam och det behövdes knappt. Han snarkade och lät så mycket
    så fort det blev för tyst tittade man till honom. De går ju ändå inte att lita helt på så jag tror man går och kollar ändå.
    Nu är Adam snart 2 år och jag går alltid in och kollar till honom innan vi lägger oss, har bloivit en vana.

Men man behöver inte peta på bebisen för att se om den andas Man ser hur de andas, bröstet/magen rör sig och lägger man örat när ahör man oftast också.
  • Prinsessan Zelda

ang godis osv. Tycker det är bra man är uppmärksam på hur mycket ens barn stoppar i sig. kan dock tycka att det är lite sockerhysteri idag. Adam blir som sagt 2 år snart och han äter inte godis. Han har smakat om vi varit nånstans där andra barn äter godis. Men hemma får han inget. Vi tar fram godis och chips när han lagt sig. Har vi gäster och fikar får han också äta bulle osv. Saft och läsk dricker vi inte ofta själva så... Vi lärde Adam tidigt att saft är vatten med lite citron i. Nu har han lärt sig att det finns "annan" saft också, vilket han som godis får när han är borta och det bjuds på det. Glass äter vi då och då, känns inte lika onyttigt som godis.
    Och Adam äter hellre frukt än godis ändå så det uppmuntrar vi bara. Men vi ger hellre socker än andra sötningsmedel.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3