• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Norrbagge

Teresa1: Jag tycker det var en skitsnygg vagn! Tycler du ska börja på 3500-4000:- kunden blir alltid nöjd om dom får pruta ner lite kanske.
    Lycka till!!!

• L2K
    Theresa1 skrev 2007-05-14 10:10:13 följande:
    Detta var det jag skrev 1000 sidor bakåt fast det var bara igår em hahaNorrbagge: Det är inte denna men en exakt likadan, liften är samma som vagnen (svart på bilden), jag tycker deras pris var alldeles för lågt! jag har fått höra att man kan ta iaf 3500 eller lite mer för våran... Den kostade rätt mycket med alla tillbehör som ny.Våran vagn är ju använd men i superfint skick. Skötväskan ser lite sliten ut på sina ställen så den tänkte jag skicka med jävligt billigt... www.blocket.se/vi/11935400.htm
    Emmaljungan är såld i den annonsen... Minns just att jag kollade på den när du lade in den ju.

Testa med 3500:- om du har hört att det ska va ett okej pris. Du märker ju om det blir anstormning (visst heter det väl så? =) eller inte...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • SannaKaarina

i frewdags så var jag vecka 31+1 då hade jag sf mått på 32 vuxit på två veckor från sf 29. känns ganska tungt att bära all vätska. gått upp 30 kg :( blä för att samla på sig vätska skulle kännas bättre omn det var för onyttigheter som jag inte ens är sugen på.

• Giafia

Monnie: Du frågade om det var nödvändigt att besika huset om säljaren gjort det. Har ni fått ta del av den besiktningen?
    Jag jobbar som mäklare och köparen har otroligt stor undersökningsplikt när man köper ett hus. Säljaren skall givetvis uppge sådant som han vet om eller misstänker.

Har ni sett någon frågelista? Be om en sådan i så fall. Det är en lista där säljaren fyller i vad de har gjort med huset och ifall de misstänker några fel

Ett dolt fel är ett fel som man inte skäligen kan misstänka eller borde ha misstänkt när man kontrollerade huset eller som säljaren borde ha vetat om eller misstänkt.
    En besiktningsman gör ett ganska grundligt jobb eftersom om han/hon missar något blir skadestånsansvarig.

Lite juridik så här på morgonkvisten:)

• Theresa1

omeh Den fanns ju igår haha, så är det väl med blocket antar jag... Ja jag lägger mig högt först, det är ju ingen brådska att bli av med den.

Vi tänkte köpa en babytravel jogger eftersom vi köpt en sån syskonvagn... Vi behöver inte emmljungan och hela uppsättningen grejer. Smidigere att ha lika vagnar och flytta tillbehören mellan... Dessutom MÅSTE jag ha en ny skötväska eftersom den vi har till emmaljungan nte matchar vagen vi köpt perfekt *töntig*

• Mammelutten

Hemlis: Tror det var du som frågade om illamående? Jag har känt av illamående HELA tiden, och äter fortfarande en Postafen om dan... hur kul är det?! Det kan funka att låta bli en tablett nån enstaka dag, men då kommer det surt dan efter istället. Plus att jag är mer åksjuk än jag brukar vara...

Som Jen2006 har sagt, här i Värmland spöregnar det idag! Såg ut som f-n när jag kom till jobbet i morse, dyblöt (hade regnställ, men cyklar) o mascara som rann över hela ansiktet... blää!

• Jen2006

Nu när jag var hos BM skulle hon känna om hon kunde få reda på hur han ligger i magen. Kunde hitta riktningen men inte om han hade huvudet eller rumpan upp (något hårt finns där, men vad??) Har era BM kunnat känna hur er lilla skatt ligger??

• Beckah82

Lite trött på allt för tillfället. As-trassligt hemma. Mathias är hos sina föräldrar å så...ja så vi har det verkligen inte bra just nu...plus allt annat som var sen innan med krämpor osv och imorgon bär det av till Sthlm för fotograferingen som planerat.

Är alltså därför jag är lite inaktiv och kommer vara ett tag förmodligen...orkar inte läsa och sätta mig in i andras vardag just nu känner jag. Förlåt. Hoppas alla mår bra här iaf.

BLÄ för ALLT

*kramis*

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Trollie

Mjukis:
    Kramar till dej och din man!

SannaKaarina:
    Hur går det med handen?

Jen2006:
    Undrar om du varit till förlossningen på studiebeök, är lite nyfinken hur det är där, vi ska inte ner förrän den 5 juni.
    Här är det oxå hällregn.........