• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Vickyb

Här är en till som inte kan ligga på rygg. Känns obehagligt.. så mesta tiden ligger jag på sidan.. så det blir många vändningar / natt!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Jen2006
    Misan71 skrev 2007-05-14 10:52:51 följande:
    Jen2006 o Trollie: Har ni, Jen, redan varit på studiebesöket? Går ni på föräldragrupp på Gripen? Vi ska iväg på studiebesöket nu på onsdag Jag vill nog stanna på Patienthotellet i några dagar, är ju trots allt första barnet så jag tror det kan kännas tryggt o skönt.
    Jo jag har varit iväg på studiebesöket redan (var där för 1,5 vecka sedan). Jag bor på Råtorp och går på föräldragrupp i Skåre.
  • Lindisen81

här har ni en som inte kan ligga varken på rygg eller sidan... ja hur gör jag då??? det undrar jag med! nä nu måste jag ta en dusch, inspireras lite av mjukis, ska kanske ta och baka lite... men då måste jag ut i regnet å köpa ägg.... ja ja. ha en toppenda allihopa! kram på er

• Calylite

Ja läste i aftonbladet om att nån gnällde om mammor som va ute med deras vattenkoppor barn. Men de smittar väll bara de 3 första dagarna?
    När ja hade (minns väl då jag var 13 år när ja fick de) så syndes prickarna hur väl som helst i 1½ vecka, inte stänger man in ungen så länge bara för att prickarna inte gått bort än
    Man hade ju vare sig feber eller kände sig dåligt, de va ju just de där prickarna bara som syndes.

• Vickyb

Jag skall börja städa snart.. men det är ju så himla svårt att slita sig från datan.. Gaah!
    Tänkte jag skulle få gjort det mesta idag innan jag skall hämta dottern från dagis..
    Sen är det full rulle hela veckan.. *pust och stön*
    Har och göra varje dag denna veckan.. och fattar inte riktigt hur jag skall bära mig åt..

Nä, dags och slita sig här ifrån.. sätta på tok.hög musik så man kommer in i städandet!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • solstraalen
    Calylite skrev 2007-05-14 11:07:41 följande:
    Ja läste i aftonbladet om att nån gnällde om mammor som va ute med deras vattenkoppor barn. Men de smittar väll bara de 3 första dagarna?När ja hade (minns väl då jag var 13 år när ja fick de) så syndes prickarna hur väl som helst i 1½ vecka, inte stänger man in ungen så länge bara för att prickarna inte gått bort än Man hade ju vare sig feber eller kände sig dåligt, de va ju just de där prickarna bara som syndes.
    Vattkoppor smittar enda tills ALLA koppor har torkat helt. Smittar även innan de har brytit ut.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Trollie

Jag känner som er Jen2006 och Misan att det känns tryggt att få lite hjälp ett par dygn.

Lindisen81:
    Jag har också funderingar på hur man ska ligga, finns ingen "ställning" som är bekväm.... Känner mej konstant trött sen ett par veckor tillbaka.

• mrsbygg

här finns inget å göra..vi kan inte gå ut för det spö regnar..

bara vänta på att min pappa vaknar (han jobbar natt) så vi kanske kan åka till ikea..

• Jen2006
    Trollie skrev 2007-05-14 11:12:21 följande:
    Jag känner som er Jen2006 och Misan att det känns tryggt att få lite hjälp ett par dygn.
    Ja vem vet, vi kanske hamnar där alla tre samtidigt. Beror ju lite på när våra små behagar titta ut.
  • Hallonfot

Hi hi, vad kul att träffa någon man "känner" på BB. Någon mer än jag som tänkt att föda på KSS i Skövde?