• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Donna69

God morgon!!

Ännu en ljuvlig dag! *NOT*

Regnigt o grått, blött o trist, blääää

Idag ska jag prata med bm. Fick en sån yrsel o huvudvärk såp jag trodde jag skulle dö. Så på gubbens begäran så måste jag ringa....men men.

Hoppas alla får en bra dag!!!!

• Hallonfot

God morgon!
    Fy, vilket väder det är. Faktiskt riktigt mysigt att sitta inne och jobba.

Donna69: Usch, det lät inte bra. Hoppas allt är ok.

Kommer inte ihåg vem som skrev det (har läst ikapp sen i fredags så det var en del att läsa) men jag har också blivit så där jättetrött nu igen. Ungefär som man var runt vecka 12. Jag äter mina järntabletter som vanligt och vet inte varifrån denna otroliga trötthet kommer från.

Vågade mig på en liten promenad igår på 15 minuter och JIPPIE! jag fick nästan inget ont. Kanske vågar göra det till något regelbundet nu...annars kanske det är skonsammare för kroppen att cykla? Någon som vet?

• Vickyb

Någon som varit med om hård mage och kännt typ kramper i magen? Det hade jag igår.. Fy sjutton!
    Början nästan undra om det inte kändes mer som förvärkar.. det gick över fort.. kanske varade i 20 sekunder eller något. Kanske är dags att stressa ner ett par hekto!

Hoppas alla sovit gott, snart skall jag gå och lämna dottern på dagis!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Jen2006

Godmorgon!!

Idag går jag in i vecka 33 (32+0) Så nu är det bara 8 veckor kvar. Tänk va, mindre än två månader

Ska precis iväg till BM för kontroll.

Syns senare...

• solstraalen
    Vickyb skrev 2007-05-14 08:07:28 följande:
    Någon som varit med om hård mage och kännt typ kramper i magen? Det hade jag igår.. Fy sjutton!Början nästan undra om det inte kändes mer som förvärkar.. det gick över fort.. kanske varade i 20 sekunder eller något. Kanske är dags att stressa ner ett par hekto! Hoppas alla sovit gott, snart skall jag gå och lämna dottern på dagis!
    Japps så där har jag fått vid ett par tillfällen.
    Jag har fått det stunden innan jag lyckats bajsa.. Helt sjuka kramper nere i magen som verkligen fått mig att gråta.  Absolut inte roligt alls
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Lindisen81

Hallonfot; teen skrev att hon var supertrött igen. samma här! jag är så himla trött på dagarna även om jag sover hela natten. sedan har jag börjat må otroligt illa hela tiden oxå.

vädret idag va ju inte nån höjdare precis...*suck* när får vi sol egentligen???

ska på 50 års mottagning ikväll till sambons pappa... jaha då kom klädproblemet igen. Sambon va ju så himla fin imorse bär han gick, med finbyxor, skjorta å så.... jag kunde inte hålla mig utan började gråta som vanligt då jag ibland känner mig så FUUUL!! jaha sa jag, vad ska jag ha på mig då.... han kom med förslag, men dom förslagen har jag ju vuxit ur redan....

• Milla med killar

Hallonfot,
    Jo det är bätre att cykla har jag tyckt iaf.

• solstraalen

Ja har man foglossning så ska det vara mkt skonsammare att cykla än å gå.
    Jag har inte ont i bäckenet då jag cyklar iaf, "bara" då jag går.

Dock dör mina knän av att cykla.

• Milla med killar

Jag har med blivit trött igen...måste sova middag nästan varje dag nu. Tur man är hemma, jag har ju havandeskapsledigt nu från 10 maj.
    Snart är det dax för mitt ul.jud 30/5 då ska de bestämma om jag behöver snittas eller ej. Jag har ju en lågt sitt moderkaka och har den inte växt blir det snitt i v.37, går in i v.33 i morrn så så bara en månad till då :-O

• solstraalen

En till tröttis här.

Vet av erfarenhet att tröttheten slår till med enorm kraft så här mot slutet. Med Saga sov jag middag 3 timmar vissa dagar..

Nu har jag nog en blandning av höggravid-trötthet och järnbrist.

Äter ju inga järntabletter alls nämligen.

Sköterskan ville inte kolla värdet förra veckan, utan sa " men ditt värde e ju bra". Trots att det var 8 veckor dom kollade sist. Så nästa vecka ska ja kräva att de kollar värdet.
    Hon sa att de görs vid 37 fulla veckor, men ja ska be min bm istället.