• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Jen2006

Trollie: Jo vi har varit iväg på studiebesök på förlossningen. Ganska givande, men fy vilka trista rum. Kan ju vara så att man inte riktigt tänker på det när man kommer in med värkar (men riktigt trista rum).

• Lindisen81

ingen sol här några mil norr om sthlm heller... regn var det ja!!

har efter typ ha prövat alla kläder kommit fram till vad jag ska ha på mig ikväll på sambons pappas 50 års bjudning... blir en rosa tunika med sidenband i "midjan" och ett par vita pirat tights... låter det okej? känns som det är samma kläde jag har varje gång jag försöker vara lite "fin"

• Norrbagge

Beckah: fan vad trist. Hoppas det löser sig för dig & Mathias!!
    kramis

• Trollie

Jen2006:
    Dom har säkert gjort det trist så att man ska tycka att det är tråkigt att vara där, så man föder snabbt för att komma därifrån ! Har du tänkt att stann på patienthotellet efter förlossningen eller åka direkt hem (gäller Misan också), vi har ju sju mil ner så jag stannar gärna tre fyra dagar om jag får.

• solstraalen
    Lindisen81 skrev 2007-05-14 10:37:16 följande:
    ingen sol här några mil norr om sthlm heller... regn var det ja!!har efter typ ha prövat alla kläder kommit fram till vad jag ska ha på mig ikväll på sambons pappas 50 års bjudning... blir en rosa tunika med sidenband i "midjan" och ett par vita pirat tights... låter det okej? känns som det är samma kläde jag har varje gång jag försöker vara lite "fin"
    Det låter jättefint!

Och ja de blir ju lite samma kläder hela tiden vid speciella tillfällen då man e gravid, men det är oxå fullt ok från omgivningen

Speciellt så här frammåt slutet oxå tycker jag. Man köper ju inte en hel garderob med mammakläder direkt, lite onödigt för en sån kort tid

Gå dit och njut nu, du är förmodligen den vackraste tjejen där ikväll med din mage oavsett vad du tar på dig
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Hallonfot

Beckah: Hoppas det ordnar sig för dig och sambon.

Lindisen: Det lät jättefint. Jag ska på bröllop på lördag men ska ha en "vanlig" klänning (inte mammaklänning) och sen försöka krångla på mig mina vanliga, vita linnebyxor också. De har mudd där uppe och passade fortfarande förra veckan men jag känner att jag börjar lägga på mig på låren så jag ska försöka tänka på vikten den här veckan så de fortfarande passar. Känner att det är skönt med ett par byxor så det inte syns så när benen svullnar på kvällen. Blir väl liiiite dans i alla fall.

• Jen2006

Trollie:
    Jo vi hade nog tänkt att stanna i alla fall en natt på patienthotellet (även om vi bor ca 5-10 minuter från BB). Känns bra nu när det är första barnet och få lite hjälp så där i början. Har ju verkligen ingen aning om något när det kommer till att ta hand om en liten bebis.