• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mama77
    Theresa1 skrev 2007-05-14 13:12:09 följande:
    mama: Jag ska göra några tappra försök själv genom att stå på alla 4 för att lämna mer plats för stackaren... Det blir ul i v37 om inget hänt. Så får vi se efter det. Grejen är ju att jag inte är speciellt lång i magredionen så jag är orolig att det är försent att vända i 37... Alltså det viktigaste är ju att bebisen mår bra, det är ju bara en egogrej att jag vill föda. Jag gillade det, det var min grej haha. Fan vad jag kommer ångra att jag tänkt så när jag väl ligger där i sängen och har svinont
    Ja gillade att föda me!

Jag tror de löser sig för dig!
    heheh skrattar åt dina sista rader...-ja de kommer du ångra
  • L2K
    mama77 skrev 2007-05-14 13:13:01 följande:
    Japp de fungerar!Fanns inga paket med sånt när jag fick leon, så jag köpte gipsrullar på apoteket
    Är det bara att gipsa in maggen då? Eller bara och bara.... Kanske inte är så lätt, eller?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723
  • Karttu
    misan84 skrev 2007-05-13 22:40:04 följande:
    karttu: tack så mycket:) Jo vädret har varit kanon hela helgen, så det har varit underbart.
    Ska ni iväg länge?? och har ni långt hem OM det skulle hända nått?? Svårt det där om man vågar åka eller inte. Jag kände nu i helgen att jag inte vill iväg en längre sträcka mer. Var lite orolig i kroppen ifall nått skulle hända så jag har knappt sovit i helgen. men det är ju olika från person till person med.Jag firade min mamma lite idag, hon kommer från rovaniemi nämligen Så halvfinsk är jag men kan tyvärr inte så mycket finska Men ett underbart land är det må jag säga. Älskar naturen där! Var i Finland bor du??
    Jag bor i Esse, en liten by nära Jakobstad, och ca 10 mil norr om Vasa, som ju ligger jämnsides med Umeå.

Vi har väl typ 5 timmars bilresa till Haparanda, så såååå länge är det ju inte att sitta i bil, men iaf avskräcker det ju lite. Jag vet inte hur intressant det skulle vara att föda i bilen eller på ett främmande sjukhus, men samtidigt skulle jag inte vilja begränsa mitt liv så mycket och vara orolig i onödan. Kanske jag ska höra med läkaren o bm nästa gång jag ska dit, men sist och slutligen är det ju mitt liv och jag som borde bestämma. Usch, vad velig jag är.

Hur är det med er andra, skulle ni resa i v. 37?
  • Mum23

Min bäbbe ligger neråt ena dagen och på tvären andra, har verkligen inte lagt sig til rätta. Men det borde väl inte vara så konstigt, är i vecka 32?

• mama77
    L2K skrev 2007-05-14 13:16:43 följande:
    Är det bara att gipsa in maggen då? Eller bara och bara.... Kanske inte är så lätt, eller?
    Japp! jag har för mig att jag tog massa vaselin på magen
    Valde att stå upp, så magen fick "rätt" form.
    Det gick åt endel rullar (stor mage)

Lycka till!!
  • annki72
    Theresa1 skrev 2007-05-14 12:49:20 följande:
    Hej allaKänns lite dumt att komma o pocka på er uppmärksamhet för en skitsak nu när så många har det jobbigt...Kom precis från BM o min bebis sitter i magen, den har förmodligen försökt vända sig ett tag nu för den har varit helt vild i magen. Men jag är ju så kort så det finns inte utrymme nog. Nu till det träliga... Jag vet inte om jag ska hoppas på att den vänder sig så jag får föda vaginalt som jag vill eller om jag ska ställa in mig på snitt så det inte kommer som en chock sen... Jag vill inte få veta i v 37 att jag ska få barn nästa vecka... Jag vill ju såååå gärna föda igen.
    Min lill* sitter oxå, jag har ju fött 2 barn i säte vaginalt utan problem, har man bara tillräckligt stort bäcken funkar det jätte bra.

be om ett extra ultradjud och att dom mäter ditt bäcken(vid röntgen) så du får veta att du kan föda vaginalt i säte OM du vill det.

Vändningsförsök brukar göras  i V37

Lycka till!!
  • Karttu

Ankki72 - hur var det med flytningarna du hade, var det fostervatten eller?!

• Lindisen81
    L2K skrev 2007-05-14 13:16:43 följande:
    mama77; undrar oxå! gör man som man gjorde med händer å ansikte när man va liten?? typ massa vaselin å sen "bara" gipsa över? har du bild på din att visa?
  • L2K
    Karttu skrev 2007-05-14 13:17:04 följande:
    Jag bor i Esse, en liten by nära Jakobstad, och ca 10 mil norr om Vasa, som ju ligger jämnsides med Umeå. Vi har väl typ 5 timmars bilresa till Haparanda, så såååå länge är det ju inte att sitta i bil, men iaf avskräcker det ju lite. Jag vet inte hur intressant det skulle vara att föda i bilen eller på ett främmande sjukhus, men samtidigt skulle jag inte vilja begränsa mitt liv så mycket och vara orolig i onödan. Kanske jag ska höra med läkaren o bm nästa gång jag ska dit, men sist och slutligen är det ju mitt liv och jag som borde bestämma. Usch, vad velig jag är.Hur är det med er andra, skulle ni resa i v. 37?
    Jag hade gjort det! Det finns ju ambulanser och helikoptrar att ringa om man behöver komma in fort! Så resonerar iaf jag....
    mama77 skrev 2007-05-14 13:20:36 följande:
    Japp! jag har för mig att jag tog massa vaselin på magenValde att stå upp, så magen fick "rätt" form.Det gick åt endel rullar (stor mage)Lycka till!!
    Oki. Gjorde du det själv eller med hjälp?
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och prinsessa 070723