• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mama77
    Theresa1 skrev 2007-05-14 12:49:20 följande:
    Hej allaKänns lite dumt att komma o pocka på er uppmärksamhet för en skitsak nu när så många har det jobbigt...Kom precis från BM o min bebis sitter i magen, den har förmodligen försökt vända sig ett tag nu för den har varit helt vild i magen. Men jag är ju så kort så det finns inte utrymme nog. Nu till det träliga... Jag vet inte om jag ska hoppas på att den vänder sig så jag får föda vaginalt som jag vill eller om jag ska ställa in mig på snitt så det inte kommer som en chock sen... Jag vill inte få veta i v 37 att jag ska få barn nästa vecka... Jag vill ju såååå gärna föda igen.
     Theresa
    Skitsak? e du knas tjejen?
    De är klart det INTE är, förstår dina känslor fullt ut.
    Håller alla tummar att du ska få föda normalt.
    Kanske du får göra ett vändningsförsök?-sade BM något om de?

Själv har jag en bäbis på tvären
  • mrsbygg

jaha lunch avklarat...bara vänta yttligare två timmar å se ifall far min vaknat..

usch måste verkligen fixa ett körkort när ja får så mycket pengar över..man är verkligen super låst...suck..

• Hallonfot

Klart det inte är en skitsak Theresa1. Borde du inte få göra ett vändningsförsök i vecka 37?

Jag har också en bebis på tvären men den får mer än gärna lägga sig "rätt" nu så jag slipper vara orolig.

• Lindisen81
    mrsbygg skrev 2007-05-14 13:08:19 följande:
    jaha lunch avklarat...bara vänta yttligare två timmar å se ifall far min vaknat..usch måste verkligen fixa ett körkort när ja får så mycket pengar över..man är verkligen super låst...suck..
    att ha  körkort är verkligen en av mina bästa investeringar. men det skulle vara roligare om man hade en bra bil oxå... just nu har vi en gammal golf från -88;a... den kan man väl inte ha när bebis kommer? utan ac, bara dörrar fram... eller kan man?

ang gipsmagen; tror ni det funkar med vanliga gipsremsor man kan köpa i pysselaffärer? blir ju billigare allafall om det funkar på samma sätt...
  • Theresa1

mama: Jag ska göra några tappra försök själv genom att stå på alla 4 för att lämna mer plats för stackaren... Det blir ul i v37 om inget hänt. Så får vi se efter det. Grejen är ju att jag inte är speciellt lång i magredionen så jag är orolig att det är försent att vända i 37... Alltså det viktigaste är ju att bebisen mår bra, det är ju bara en egogrej att jag vill föda. Jag gillade det, det var min grej haha. Fan vad jag kommer ångra att jag tänkt så när jag väl ligger där i sängen och har svinont

• mrsbygg
    Theresa1 skrev 2007-05-14 12:49:20 följande:
    Hej allaKänns lite dumt att komma o pocka på er uppmärksamhet för en skitsak nu när så många har det jobbigt...Kom precis från BM o min bebis sitter i magen, den har förmodligen försökt vända sig ett tag nu för den har varit helt vild i magen. Men jag är ju så kort så det finns inte utrymme nog. Nu till det träliga... Jag vet inte om jag ska hoppas på att den vänder sig så jag får föda vaginalt som jag vill eller om jag ska ställa in mig på snitt så det inte kommer som en chock sen... Jag vill inte få veta i v 37 att jag ska få barn nästa vecka... Jag vill ju såååå gärna föda igen.
    är la ingen skit sak!!

men dom brukar la göra vändningsförsök runt v.37 har ja för mig om inte bäbisen vänt på sig..?
    inte så insatt i det där än.

usch ja vill ha ut den här ungen NU...
  • mama77
    Lindisen81 skrev 2007-05-14 13:11:10 följande:
    att ha  körkort är verkligen en av mina bästa investeringar. men det skulle vara roligare om man hade en bra bil oxå... just nu har vi en gammal golf från -88;a... den kan man väl inte ha när bebis kommer? utan ac, bara dörrar fram... eller kan man?ang gipsmagen; tror ni det funkar med vanliga gipsremsor man kan köpa i pysselaffärer? blir ju billigare allafall om det funkar på samma sätt...
    Japp de fungerar!
    Fanns inga paket med sånt när jag fick leon, så jag köpte gipsrullar på apoteket
  • Theresa1

Hur känns det att ha den på tvären? Blir inte magen väldans avlång? Som en amerikansk fotboll Varför hamnar de på den lädden? Är bebisen på väg att vända sig men inte har speciellt bråttom?