• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen
    zandrisen skrev 2007-05-15 15:09:25 följande:
    Googla på "TENS" så får ni förklaring. Fanns en bra på "vårdguiden", men jag kan ju inte klistra in länkar...
    Du å dina länkar

Kan du inte köra Ctrl+C osv ens?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Lindisen81

veronicaq och ni andra som undrar ang tens plattor; jag har fått hyra mina av sjukgymnasten fram till förlossningen. MAn har en liten apparat där man kan skruva styrkan, sedan lägger man små gummiplattor vid svanken, typ över dom små "smilgroparna" de flesta har.
    Jag har två plattor, finns även att få fyra små men jag tyckte det va lättare att hantera bara två när man gör det själv. Du kan justera styrkan själv med hjälp av en liten snurr-knapp (tror det ser lite olika ut på apparater deroende på om de är gamla el nya)
    Små små elektriska signaler går genom plattorna ut i ryggen. Känns som små små myggbett, eller som om armen somnar... svårt att förklara. obehagligt samtidigt som det är SUPERSKÖNT! finns inget som säger hur ofta du kan använda plattorna har jag för mig.
    Jag tar till dem när jag har som ondast, blir som en lång massage kan man säga. Dagen efter kan man känna sig lite öm i benen, ryggen, som lite träningsvärk och man kan bli lite "trött" i huvudet. KAn även använda plattorna som smärtlindring vid värkar inne på förlossningen, då kan det vara bra att ha lärt "känna" sin apparat innan så man vet hur den funkar och vilken styrka du tycker är skönt att ha den på.

Hoppas det inte blev alltför snurrig beskrivning det där!!

• Lindisen81

glömde bort; även min sambo använder plattorna ibland efter en tung dag på jobbet när ländryggen värker, jag ville att han skulle börja med det så han vet hur dom känns för mig och kan hjälpa mig med dem inne på förlossningen.

På de små gummiplattorna har man en gele oxå, det känns kallt precis när man lägger på plattorna, försvinner snabbt.

• humlan1973

Jag ar oxa en teens alskare- far jag beratta?

Hade det till forra forlossningen, helt fantastiskt, man tranar pa sina forverka och kommerpa hur man ska gora. Har man inte tranat innan kan det vara svart. Man haftar pa elektroder pa de punkter som gor ont sedan trycker man med en knapp och far sma stotar. Det lixom killar lite, ju starkare smerta ju hogre styrka pa strommen. Ur skont. ska anvanda denna gangen med.

• zandrisen
    solstraalen skrev 2007-05-15 15:10:23 följande:
    Du å dina länkar Kan du inte köra Ctrl+C osv ens?
    Nope, lånedatorns inställningar är för gamla och kan ej uppdateras. Men snaaart kommer vår dator (förhoppningsvis) tillbaka, och då ska jag klistra länkar som en galning...
  • zandrisen

Har också en tens, men den är sprillans ny och har nåt knappsystem och olika "program" man kan köra med. Håller med om att dom är guld, och kommer definitivt att ha den under förlossningen, innan jag får min EDA då.

• humlan1973

Min var nog ganska gammal och skruttig, menunderbar. Min man kom at det under forlossningen, da maste man ju skruva upp styrkan for att den ska hjalpa, han trodde han skulle do av chocken. hihi sa han fattade nog att jag hade ont

• humlan1973

zandris: hur gar det med ditt sangliggande?