• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • annki72

Oj vad det skrivs när man är borta nån timme

Håller på att städa av vår altan har fått nya gardiner av min mormor som jag försöker få ordning på och sen ska allt skräp bort oxå.

Blir så sugen att få ordning på den när solen skiner.

Fast igentligen skulle jag behöva röja i sovrummet, vi måste möblera om där för att få plats med bebis sängen. Men det rä inte kul att städa inne när solen skiner

Har jobbigt att sitta nu när man har ett huvud uppe i revbenen, inte skönt alls, nån som har tips på hur man får ungen att vända sig?????

Jag vill inte ha ett sätes barn till

Mamma till 4 söner och en bebis i magen!!
  • zandrisen

Här är det "ont i huvet väder", ni vet sån gråsvart himmel och sol samtidigt så att det blir sånt där läskigt ljus, och så är nog lufttryck också, typ åskvarning. Får alltid spänningshuvudvärk av sånt väder! Hoppas förövrigt på att mitt paket från Adlibris kommer idag, har typ ingenting att läsa, och då går tiden rätt sakta...

Vickyb, hoppas det går fint hos psykologen, och att du får träffa en trevlig och kompetent sådan!

Sanna-Kaarina, åhnej, och du som hade återhämtat dig lite och börjat känna dig bättre!!! Håller tummen för att det ska gå att fixa relativt smärtfritt, och att det är nog med krångel sen!

Halvblod, låter som ett förnuftingt drag att lägga ner jobbet. Det är ju bara några veckor kvar iaf, se det inte som ett misslyckande, fasen du har ju slitit som 17! Tror både chef och kollegor förstår!

Milla med killar, har ju klagat lite på att jag sovit så lite ett tag, det har definitivt gått över! Somnar både här och där, så även om jag sover dåligt på natten så blir det en del timmar som försvinner...

• Theresa1

annki: Min bm sa att jag ska ställa mig på alla 4 när jag känner att barnet knölar för att liksom "öppna upp". Annars vet jag inte, mottar också gladeligen tips. Det enda som händer när jag står på alla 4 är at bebisen tycker att det blev superskönt med all plats och genast slutar med all aktivitet o bara njuter...

• Halvblod

annki & Jessa...: Har tyvärr inga tips eftersom mitt "revbensproblem" inte är ett huvud utan en rumpa som det tydligen tvunget ska putas ordentligt med hela tiden...kan ju redan nu säga att där måste det vara pappas gener för det känns som en riktigt african-butt...(som om jag själv saknar svank och rumpa...hehehe) Om det är en flicka lär hon bli farlig på dansgolvet om hon lär sig att hantera den sär...hehehe

• annki72
    Theresa1 skrev 2007-05-15 12:32:53 följande:
    annki: Min bm sa att jag ska ställa mig på alla 4 när jag känner att barnet knölar för att liksom "öppna upp". Annars vet jag inte, mottar också gladeligen tips. Det enda som händer när jag står på alla 4 är at bebisen tycker att det blev superskönt med all plats och genast slutar med all aktivitet o bara njuter...
    Ja det måste jag testa Hoppas bara min buse inte tycker det är skönt
  • Halvblod
    zandrisen skrev 2007-05-15 12:31:55 följande:
    Halvblod, låter som ett förnuftingt drag att lägga ner jobbet. Det är ju bara några veckor kvar iaf, se det inte som ett misslyckande, fasen du har ju slitit som 17! Tror både chef och kollegor förstår!
    Tack för uppmuntran
    Det känns faktiskt okej att vara hemma idag för jag har gjort en hel del hemifrån via datorn så dom verkar vara nöjda med mig iaf.
    Får försöka forsätta att engagera mig hemifrån så gott det går så att dom förstår att jag inte är hemma för att lata mig eller hitta på en massa andra saker.
  • Vallmar

Ja som sagt var det träff med föräldragruppen för andra gången idag ( jag o lindisen går på samma:))

Tok varmt å jobbigt o sitta o lyssna men intressant är de ju samtidigt.
    Var på kontroll efter o allt såg bra ut. Hade bara 4 i socker så de var kanon. Sfmåttet fortsätter efter linjen: 29 i 30+6
    Min bm kunde inte känna hur bebis låg o sa att hon kanske skickar iväg mej på ul om hon inte kan fastställa innan vecka 36.

Nu väger jag 78 kg!! Det betyder att jag gått upp 20 kg sen jag blev gravid. Wieee!!

• Vickyb

Tack för alla lycka till!

Ja hon verkade väldigt trevlig när hon ringde mig.. så jag tror och hoppas att hon är duktig. Det är ju via mvc jag har fått tiden.. annars hade jag nog fått väntat ytterligare.
    Skall bli så skönt när det är avklarat så man slipper gå och vara nervös.
    Är lite rädd att ta upp det som varit.. vill hellst glömma allt som varit.. Gråten kommer nog att sitta i halsen under hela den tiden.. Men som sagt.. jag behöver prata ut med någon utomstående och som dessutom är expert.

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ