• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Lindisen81

ja här inne har det varit lugnt idag verkar det som! Jag kan meddela att jag mår mycket bättre efter att ha vilat hela dagen. Känner mig fortfarande trött och ser fram emot att ligga i soffan och bli ompysslad hela kvällen. Har typ fått förbud av sambon att greja här hemmaGråter jag måste vila säger han... bara att lyda order då kanske...

mammab; går det inte över bör du kanske ringa för att se att inget är tokigt med dig eller bebisen, bättre kolla en gång för mycket!!

Avis på alla er som varit runt å handlat. skulle va lite småkul att åka till ikea, men det får bli en annan dag!!

• Lindisen81
    Vallmar skrev 2007-05-18 17:37:26 följande:
    Lindisen: Usch va hemskt!! Försökte ringa dej idag men du kanske låg o sov då?Becka: Va tråk o jobbigt det här med Victor, hoppas allt ordnar sej till slut!!Jessa6: Va blev det för vagn? Var på IKEA igår o shoppade loss igår, härligt med nya grejer!!
    kolla din gästbok
  • mrsbygg
    Lindisen81 skrev 2007-05-18 17:38:53 följande:
    ja här inne har det varit lugnt idag verkar det som! Jag kan meddela att jag mår mycket bättre efter att ha vilat hela dagen. Känner mig fortfarande trött och ser fram emot att ligga i soffan och bli ompysslad hela kvällen. Har typ fått förbud av sambon att greja här hemma jag måste vila säger han... bara att lyda order då kanske...mammab; går det inte över bör du kanske ringa för att se att inget är tokigt med dig eller bebisen, bättre kolla en gång för mycket!!Avis på alla er som varit runt å handlat. skulle va lite småkul att åka till ikea, men det får bli en annan dag!!
    vilat 1h nu.. har gått över...
    antar att d är bäbis som fixerar sig men d gör riktigt ont när den börjar borra sig neråt..

bara väntar på att proppen eller vattnet ska gå..hoppas d gör d snart...
    men jag har en svg känsla av att ja kommer gå över tiden.

men när ja prata me min psykolog om det så sa hon att magen har sjunkigt är ett tecken på att kroppen förbereder sig på förlossning, och bäbis sjunkigt längre ner...
    så hon tror absolut jag får tidigare! men men vi får se..

nu ska ja fixa maten..
  • Jessa6

mammab: "skönt" ändå att den borrar sig nedåt, min har inte ens vänt sig än. Så min kommer nog itne att sjunka på ett tag.

Vallmar: Det blev en Emmaljunga City Jet med Citykorg.

Skickar över lite kramar till alla er som känner att ni behöver lite extra...

• mrsbygg
    Jessa6 skrev 2007-05-18 18:08:55 följande:
    mammab: "skönt" ändå att den borrar sig nedåt, min har inte ens vänt sig än. Så min kommer nog itne att sjunka på ett tag.Vallmar: Det blev en Emmaljunga City Jet med Citykorg. Skickar över lite kramar till alla er som känner att ni behöver lite extra...
    ohh vilken färg har ni skaffat?

jag vill oxå ha en såb vagn i jungle lime
  • Jessa6

mammab: Vi tog en i Sport Carbon. Ganska så svart och silver. Lungle lime är fin med, de ser så häftiga ut tycker jag, lite sportiga!!

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-05-18 16:04:56 följande:
    asså nu gör det faktiskt riktigt ont.bara hugger å ilar..känns som nån sitter med nålar å rakblad å skär å sticker mig i livmodern...rycker till varje gång d hugger till gör så jäkla ont...ska lägga mig och vila lite innan ja börjar med mat..
    Men smurf!

Jag hade exakt likadant, stickande skärande smärta neråt. Var nästan på väg att ringa förlossningen  och fråga om det är möjligt att bebisen är på väg ut...med hjälp av en kniv?

men nu har jag sovit i drygt 1 timme och det har lugnat ner sig.

vad sjutton pysslar våra bebisar med?
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-05-18 17:44:09 följande:
    men när ja prata me min psykolog om det så sa hon att magen har sjunkigt är ett tecken på att kroppen förbereder sig på förlossning, och bäbis sjunkigt längre ner...
    *åh* hoppas det är så för då kommer jag slippa vänta jättelänge också!
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • mrsbygg
    Jessa6 skrev 2007-05-18 18:18:45 följande:
    mammab: Vi tog en i Sport Carbon. Ganska så svart och silver. Lungle lime är fin med, de ser så häftiga ut tycker jag, lite sportiga!!
    ja!! sett många som har lime på stan å den är så snygg!!