• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg
    Beckah82 skrev 2007-05-18 18:47:42 följande:
    Men smurf!Jag hade exakt likadant, stickande skärande smärta neråt. Var nästan på väg att ringa förlossningen  och fråga om det är möjligt att bebisen är på väg ut...med hjälp av en kniv?men nu har jag sovit i drygt 1 timme och det har lugnat ner sig.vad sjutton pysslar våra bebisar med?
    Beckah82 skrev 2007-05-18 18:48:51 följande:
    *åh* hoppas det är så för då kommer jag slippa vänta jättelänge också!
    ja, känns som ungen sitter med rakblad och tusen jätte kanyler eller nått och plågar min stackars livmoder å bäcken..hur sjutton har den lyckats smuggla med sig d in i magen?! Förvånad

jo, hoppas verkligen att bäbis kommer tidigt..min mage skönk tidigt me saga oxå, hon var fixerad väldigt tidigt oxå! så jag håller mina tummar hååååårt...
  • mrsbygg

och så början den igen...helt öm i nedre delen av livmodern..

ska nog lägga mig en sväng igen då..

• mrsbygg
    Lindisen81 skrev 2007-05-18 19:31:24 följande:
    men vart ÄR alla som brukar hänga här??? Har dom ett liv eller???
    alla myser väll eller nått...fredag juh..suck..

en annan sitter bara å har små ont till jätte ont hela tiden..
  • Pusselbiten86

Hej hej...

Angående färger på vagnar.. vi har en scooter i jungle lime

Föressten- En del av min slemmis släppte igår.. Den återbildas va? Eller måste jag ta kontakt me förlossningen för de... ( har ej gjort detta)

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • mrsbygg

för fan unge ligg still....minsta lilla rörelse den gör så gör det svin ont i nedre delen av livmodern..
    d är hemskt..molar så gott som hela tiden..och när den rör sig känns det som det vrids runt en kniv när nere...d är hemskt...Gråter

• Vicke

Go kväll på er!
    Jag funderade på vad bebisen gjorde idag i flera timmar hade jag en konstig värk i magen det ilade som tusan neråt. Jag trodde faktiskt ett tag att det var på riktigt. Men jag låg i soffan och hade ont ett tag sen gick det över. Bebisen kasnske borrade ner sig lite. Inte vet jag men ont gjorde det!

• Mjukis82
    Hej alla goa tjejer!

Är inne på FL för första gången på riktigt sen flera dagar... all energi har gått åt till att överleva Isabelles 1 årsdag, och göra det bästa av situationen. Dagarna har varit SUPERTUNGA men samtidigt väldigt ljusa, fina och fyllda med såå mycket kärlek. Och vi har fått många fina minnen att bära med oss.
    Vill också tacka för alla era tankar och kramar som ni har skickat till mig/oss *gruppkram*

Har inte läst tillbaka i tråden, och kommer inte orka göra det heller, hoppas ingen tar illa upp?! Men ni får gärna uppdatera mig om det har hänt ngt speciellt

Här har hela denna dagen bestått av sammandragningar så fort jag rör mig, sitter jag still har jag inga, men så fort jag reser mig så... Men dom gör inte ont heller, så det ska inte vara någon fara.

Var på UL i onsdags också förresten. Pluttan uppskattas nu att väga 1906 gr, och slutvikten vid BF beräknas bli 3500 ungefär (Isabelle vägde 3560). Hon ligger exakt på kurvan, perfekt! Läkaren fick in en riktigt bra ansiktsbild som nästan gick att jämföra med kvalitén på 3D-UL vi har varit på i v25, och vi tyckte att hon var lik Isabelle DÅ - det är inget mot vad hon är nu! Så söt så!

Ursäkta för min ego-roman... är bara så glad att jag äntligen orkar skriva här inne igen, efter dessa dagarna!
    Hoppas att ni alla har det bra!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Vos

Ahh, har jobbat min sista dag på läääänge idag

Känns konstigt och skönt. Sover så dåligt på nätterna så ska man upp 05.20! Men nu är det slut med det Victor kommer börja kl 09.00 så det är ju sovmorgon varje dag tills bebisen kommer i alla fall

• Vickyb

Känner oxå stickningar i livmodern.. Det gör ont efter varje steg jag tar och det känns riktigt obehagligt, och precis som ni beskriver.. Känns som den sitter och mörbultar livmodern med kniv eller nått..
    Skall ta kort på magen på söndag, skall se om det hänt något om den sjunkt eller ej.. isf vet jag ju varför det gjort så ont.

Nu skall vi in o lägga oss o kolla på film i sovrummet.. Ni andra får ha en fortsatt trevlig fredagskväll.

Kram på er.

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ