• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Pusselbiten86
    Mjukis82 skrev 2007-05-18 19:47:36 följande:
    Hej alla goa tjejer! Är inne på FL för första gången på riktigt sen flera dagar... all energi har gått åt till att överleva Isabelles 1 årsdag, och göra det bästa av situationen. Dagarna har varit SUPERTUNGA men samtidigt väldigt ljusa, fina och fyllda med såå mycket kärlek. Och vi har fått många fina minnen att bära med oss.Vill också tacka för alla era tankar och kramar som ni har skickat till mig/oss *gruppkram*Har inte läst tillbaka i tråden, och kommer inte orka göra det heller, hoppas ingen tar illa upp?! Men ni får gärna uppdatera mig om det har hänt ngt speciellt Här har hela denna dagen bestått av sammandragningar så fort jag rör mig, sitter jag still har jag inga, men så fort jag reser mig så... Men dom gör inte ont heller, så det ska inte vara någon fara.Var på UL i onsdags också förresten. Pluttan uppskattas nu att väga 1906 gr, och slutvikten vid BF beräknas bli 3500 ungefär (Isabelle vägde 3560). Hon ligger exakt på kurvan, perfekt! Läkaren fick in en riktigt bra ansiktsbild som nästan gick att jämföra med kvalitén på 3D-UL vi har varit på i v25, och vi tyckte att hon var lik Isabelle DÅ - det är inget mot vad hon är nu! Så söt så! Ursäkta för min ego-roman... är bara så glad att jag äntligen orkar skriva här inne igen, efter dessa dagarna! Hoppas att ni alla har det bra!
    Du får vara hur ego du vill
    Åhhh då blir de en kopia på Isabelle... sött

Ger ytterliggare en kram efter dessa dagarna...KRAM
    ♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • zandrisen

Halvblod, hääärligt att få shoppa lös på ikea! Synd att skötbordet inte fanns kvar, vi har ett sånt som varit toppen! Kolla tradera eller blocket, finns ganska ofta där har jag sett!

Jag är helt tokig i ikea, har varit det sen jag var liten då vi bodde nära det stora i kungens kurva… Var nästan roligare än gröna lund för mig! *konstig unge*

Donna, jag har några bygellösa bh, men måste säga att de med bygel är helt klart överlägsna på att hålla dom på plats. Tipsade om Abecitas bh tidigare, och måste någ göra det igen känner jag, den jag köpte är som att ha ”osynlig” bh på sig, såååå skön!!

Beckah, men va fasen, tar aldrig Victors (och ditt) elände slut??? Blåsan ser ju helt otroligt smärtande ut, vaddå alvedon…? Hoppas det blir bättre, och anmäl!

Men Lindisen! Vad skönt att det inte var propp i hjärnan iaf, men usch vad jobbigt för dig! Hoppas du mår bättre nu, och att det inte kommer tillbaka… KRAM!

Jessa, så du har också varit på ikea…*avis* Va härligt att vagnen blev så bra! Know the feeling, är och drar i min varje dag, är sååååå nöjd så att det bara pirrar i kroppen! Sjukt att man kan vara så glad över en materiell grej egentligen…

Vallmar, jaha du med… Är det typ bara jag som INTE får åka till ikea innan bebisen kommer…?*s*

Mammab, hoppas bebis lugnar ner sig en smula så att du slipper ha ont! Och hoppas att h*n kommer lite tidigare, men som sagt bara om ni båda är redo för det J

Vicke, tror du, Beckah och mammab har bebisar som fixerar sig just nu. Min snurrar fortfarande, börjar oroa mig lite för att det blir sätesbjudning OM jag nu får föda vaginalt…Fundersam

Såg att ni undrade var alla var, och jag kan bara upplysa om att jag har haft en rolig (och aktiv!) dag, på gud vet hur länge! Då jag ju fått lov att vara upprätt så åkte vår lilla familj till Kupolen i borlänge (stor galleria), och där fikade jag med en grupp tjejer här från FL, åt lunch, shoppade lite födelsedagskläder till mig, åt glass och sen när vi kom hem så däckade jag på soffan och sov i 2 timmar! Har förresten en otrolig unge som var jätteduktig och smög på tå och viskade hela tiden jag sov, gullfian min!!!  Drömde första drömmen om sonen också, han var STOR och jätteblond och såååå söt... *längtar*

SÅ kul att få vara ute bland folk, även om det skedde från rulstolen... Var lite bökigare att shoppa (trångt och MYCKET folk) men i huvud taget gick det bra, bara nån enstaka SD och ryggen höll någorlunda! YEY! Skrattande

• SannaKaarina

Mjukis din ego berättelse lyssnar /läser jag gärna ofta, har tänkt mycket på dig. härligt att höra om din lillagumma. kramar om

• zandrisen

Vos, grattis till sista arbetsdagen!

Mjukis, åh va härligt att höra från dig! Har tänkt så mycket på er. Underbart att höra att allt ser bra ut med lillsnuttan!

• Vallmar

Oh va härligt mjukis, kommer du lägga upp nån bild här?? Vill se!!

Vos: Grattis!! Jag jobbade min sista dag idag också. SÅ skönt.

• solstraalen

mammab: Men om du har så ont som du skriver med massa rakblad osv, varför ringer du inte förlossningen för? För SÅ ont är inte normalt.

Hade jag haft rakbladekänningar i magen hade ja ringt direkt om de kom å gick som för dig.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen i magen.
  • Mjukis82
    Gulliga ni!

Hade gärna lagt upp bild Men vi fick ingen med oss hem!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • mrsbygg
    solstraalen skrev 2007-05-18 20:00:04 följande:
    mammab: Men om du har så ont som du skriver med massa rakblad osv, varför ringer du inte förlossningen för? För SÅ ont är inte normalt.Hade jag haft rakbladekänningar i magen hade ja ringt direkt om de kom å gick som för dig.
    för förlossnigen här i v-ås är cp! men får i princip inte komam in om man ens har regelbunda värkar..

så därför ja avaktar...

försten pussel, var du som hade nån sida där man kunde ta tid på värkar?!
    tänkte kolla om d är nå regelbundet, men d tror ja inte..
  • Jessa6

Ni som får veta exakt vad barnet väger och hur långt det är, går ni på några extra ul då eller hur går det till?