• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • zandrisen

Ja då vet jag inte, är inte så haj på det jag heller... Bilderna från mobilen kanske inte är kompatibla med FL? Vissa av mina bildformat (har olika i mobilen) kan jag inte skicka till FL, det blir bara text liksom. Har du flera bildformat i mobilen?

Nu kallar maken från sängen, så nu blir det nattinatt för min del!

Kramis!

• copernicus

men bilderna ligger i mitt galleri så det går att se dem!
    Har kollat och det är jpeg men ja ja

sov gott

kRAM

Casper- mammas bästa och Bus 070711
  • Prinsessan Zelda
    copernicus skrev 2007-05-18 00:38:13 följande:
    men enligt mannen ska det var jpeg eftersom den kommer direkt från mobilen.jag är verkligen urusel på datorer- men jag kan andra saker istället
    har du markerat bilden så den blir blåaktig innan du ctrl c:ar den.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • zandrisen

OK, fattade aldrig att du redan hade dom i ditt galleri... Då är jag med! *senfärdig*

• Halvblod

God morgon tjejer!

Lindisen: Jag har kopierat till förlossningsbrev och tänkte låna lite därifrån när jag väl ska skriva mitt...hoppas det är okej!

Igår var vi (och resten av Helsingborg) på IKEA och planerade våra inköp...så idag åker vi dit när älsklingen kommer hem efter lunch.
    Det ska köpas nytt golv till vardagsrummet, ny soffa, nytt köksbord, ny förvaringshylla till köket, en stor "trävägg" så att vi kan skärma av köket med vardagsrummet, soffbord...plus en hel del annat "smått & gott".
    Det ska bli såååå kul att fixa till här hemma (jag pekar, sambon fixar...hehehe) nu i helgen för så fort det är klart så bli det till att göra klart bebyrummet oxå

Jag hade planerat att ha diktad säng+skötbord från IKEA...men tydligen har skötbordet utgått. Det ska ersättas har jag hört men har inte lyckats få besked om när det nya kommer. Så jävla typiskt att man inte köpte det från början när man visste vad man ville ha...men men...inget att göra åt nu så det blir till att vänta.

• Jessa6

God morgon!
    Idag blir det till att hämta vagnen och köpa en massa på IKEA!!! *tjohooo*

• Helenander

Vad roligt det låter med all shopping... IKEA är rena rama våta drömmen för mig att knalla runt på, älskar att ändra om hemma och handlar man på IKEA behöver det ju inte bli så dyrt Att bygga ihop eländet är desto värre tycker jag, har haft två byråer till sovrummet hemma sedan i februari nu som min sambo skulle byggt ihop men han gör det ju aldrig Igår tvingade jag honom därför att bära fram paketen till vardagsrummet så satte jag mig och byggde ihop det hela, säger bara det mammab, hur orkar du hålla på med sådant där??? Jag fick halsbränna, magont, ryggont och kunde knappt ta mig upp från golvet när jag var färdig med båda och ändå har jag inte särskilt mycket gravkrämpor i vanliga fall... Bra blev det i alla fall

Nu måste jag bara ta en tur dit igen för att köpa en kontorsstol, två hyllor att ha som sängbord och ben till sängmadrasserna så är jag ganska nöjd med möbleringen i sovrummet sedan. Väggar och golv är en helt annan sak, min sambo har hållit på att renovera där inne sedan januari nu, han skruvar typ en skruv i veckan eller något nu så en vägg är bara gipsplattor och de övriga tre ser hemska ut. Golvet skall också bytas men det är inte sååå hemskt i alla fall. Måste försöka tvinga honom att göra färdigt det rummet innan bebisen kommer men vet inte riktigt hur bara...

• mrsbygg
    Helenander skrev 2007-05-18 08:44:49 följande:
    Vad roligt det låter med all shopping... IKEA är rena rama våta drömmen för mig att knalla runt på, älskar att ändra om hemma och handlar man på IKEA behöver det ju inte bli så dyrt Att bygga ihop eländet är desto värre tycker jag, har haft två byråer till sovrummet hemma sedan i februari nu som min sambo skulle byggt ihop men han gör det ju aldrig Igår tvingade jag honom därför att bära fram paketen till vardagsrummet så satte jag mig och byggde ihop det hela, säger bara det mammab, hur orkar du hålla på med sådant där??? Jag fick halsbränna, magont, ryggont och kunde knappt ta mig upp från golvet när jag var färdig med båda och ändå har jag inte särskilt mycket gravkrämpor i vanliga fall... Bra blev det i alla fall Nu måste jag bara ta en tur dit igen för att köpa en kontorsstol, två hyllor att ha som sängbord och ben till sängmadrasserna så är jag ganska nöjd med möbleringen i sovrummet sedan. Väggar och golv är en helt annan sak, min sambo har hållit på att renovera där inne sedan januari nu, han skruvar typ en skruv i veckan eller något nu så en vägg är bara gipsplattor och de övriga tre ser hemska ut. Golvet skall också bytas men det är inte sååå hemskt i alla fall. Måste försöka tvinga honom att göra färdigt det rummet innan bebisen kommer men vet inte riktigt hur bara...
    haha jadu ja vet inte..blir förbannad när skruv helvten går sönder osv osv. så du puchar juh lite
    klk var ingen höjdare att bygga ihop..fick smått kramp i armarna..står på en pall så ja kanske blir 180, men det är 2.40 i tak...inte lätt att skruva nåt då
    men skiten är på plats iaf..men sen om det rammlar ner är en annan sak..
  • Vickyb

Vill oxå åka till Ikea Men har nada pengar och måste först betala av det som jag handlat för först.. sen bär det nog av!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • mrsbygg

morrn föresten...suck. skulle kunnat sova nu ja med men måste gå över till mamma me sitt kontokort.

fän, vill ha ett rum till i denna lägenheten, så kunda man sitta å påta med ett bäbis rum! jag har massor med idéer..men men...får inreda massor sen när det bli hus flytt. och det blir det om 1-1½ år om jag får bestämma!

nehe, jaha...ringa mamma snart å se om hon ens är vaken. hon skulle promt ha tillbaka det på förmiddan för hon skulle ner på stan eller nått. men känner ja henne rätt så skiter hon i det. och jag hade kunnat fått sovit vidare...