Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

SF-måttet säger nada om bebisens storlek

Hade samma mått med både Anton och Saga.

MEN:

Anton - 4240gram och 56cm
    Saga - 3570gram och endast 50cm.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
  • solstraalen

Handuppräckning för er som har eller har haft en grabb på 7½år.

Gah, jag håller på å krascha, min son gör mig rent ut sagt galen.

Behöver lite råd om hur jag ska tackla honom helt enkelt, om de e han eller jag som gör fel.

Han tror inte på vad jag säger, tjaffsar emot nästan HELA tiden verkligen.
    Lyssnar inte på vad jag säger osv. 
    Han ser mig bara som den gnälliga å sura mamman numera, men de e så svårt å hålla humöret uppe då han tjaffsar emot hela heeela tiden juh.

Jävla skitdag idag Gråter

• solstraalen
    annki72 skrev 2007-03-21 08:37:09 följande:
    jag räcker upp en hand, solstraalen har en kille på 7% men han är hur lydig som helst och gör nästan alltid som vi säger, MEN har en till kille på snart 6 som är raka motsatsen till storebror.när man säger til honom så tittar han på en med en blick som är helt oberörd liksom, jag blir tokig kan inte nå honom alls, längtar tills han börjar i skolan i augusti, hoppas då på en förändring
    Alltså, Anton brukar va hur gullig som helst, visst testar gränserna ibland.
    Men de här att han inte tror på vad jag säger, de gör mig galen.
    Vet inte varför han blivit så.

Han är envis som få, kanske som sin mamma
    Tror han en sak, ja då är det VERKLIGEN så.

Att han vart uppe å kissat inatt och fått kiss i kalsongerna, ja det hade ALDRIG hänt säger han för de minns han inte. Så imorse var de en kamp att byta kallingar bara..hehe.
    Duschar nämligen på kvällarna så då byter han vanligtvis kallingar.

Ja ett par kallingr imorse blev rena kaoset till slut.

Förhoppningsvis blir han sig väl själv igen snart
  • solstraalen
    annki72 skrev 2007-03-21 10:18:11 följande:
    Solstraalen: precis så kan min 6 åring vara, han vet allt, vägrara byta kläder fast de står av sig själv i smuts Idag kom och skällde ut mej för att jag inte tvättat hans kläder tillräckligt snabbt, vi la hans kläder i smuts korgen igår kväll... jag ska tydligen tvätta på natten tycker han
    Hehe, ja dom låter lite lika

Är i gång med att försöka få en utredning på Anton, för han visar tecken på att ha någon "störning". Hans pappa har diagnosen, eller hade MBD som de hette förr i tiden.
    Å även fröknarna i skolan kan se liite tecken på att de  e något utöver de "normala".

Så vi får se om vi lyckas få det. Han funkar inte alls utan rutiner och klarar bara att ha en sak i huvudet åt gångn som han ska göra. Tex inte att han först ska borsta tänderna och sen komma ner med smutstvätten.
    Han har även jättelätt för att koppla bort omvärlden, så man kan vara ute och gå och kan säga till honom att stanna vid vägen nu å kolla om de kommer bilar, å han bara fortsätter, precis som om han vore döv.
    Finns även  ADHD i min släkt, så vi får väl se om vi lyckas få en utredning, jag hoppas det.
    Så kanske han OCH vi kan få hjälp i tid, innan han kommer efter i skolan.
  • solstraalen
    JoNaLi skrev 2007-03-21 11:37:39 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-21 07:33:23 följande: Handuppräckning för er som har eller har haft en grabb på 7½år.Gah, jag håller på å krascha, min son gör mig rent ut sagt galen. Behöver lite råd om hur jag ska tackla honom helt enkelt, om de e han eller jag som gör fel.Han tror inte på vad jag säger, tjaffsar emot nästan HELA tiden verkligen. Lyssnar inte på vad jag säger osv.  Han ser mig bara som den gnälliga å sura mamman numera, men de e så svårt å hålla humöret uppe då han tjaffsar emot hela heeela tiden juh. Jävla skitdag idag Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26 Nå ingen pojk, men jag har en tös på 8år som är helt TVÄRTEMOT ALLT!! Hon har en tyken ton och attityd mot mig väldigt ofta.. ja inte bara mot mig även sin bror å bebins pappa. Hon struntar i vad man säger å bråkare å gnaller för minsta lilla.. En riktig DRAMAQEEN!!  men hon kan vara urgullig med.. men det har vi inte sett det senaste.. Vet inte om det är åldern som gör att de e så..? Eller om jag bara är en riktigt dålig mamma? Försöker ha tålamod å prata med henne i vanlig ton men det går liksom inte.. har hamnat i en ond cirkel då jag ryter till med en gång om hon börjar att bråka med mig.. usch hatar verkligen detta!!!Jag undrar varje dag vadj ag gör för fel??! ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    Oj de du skrev kunde jag ha skrivit. Känner precis som dig.
    Och jag tror inte vi är dåliga mammor, möjligtvis att vi hamnt i en ond cirkel.
    Kanske kan prata lite på msn sen om du har tid
  • solstraalen

Hej tjejer
    Inte skrivit så mycket sista dagarna. Men de kommer tillbaka, bara nere i en svacka just nu.

IAf, någon med vana av barnhår och vad man gör med långa luggar på småtjejer?

Bara MÅSTE komma på någon lösning på Sagas hår.  Kanske någon kan komma med tips?

www.familjeliv.se/Forum-3-168/m18743581.html

• solstraalen
    JoNaLi skrev 2007-03-22 15:25:20 följande:
    Idag var jag på MVC! Åh det känns alltid kul att gå dit! Nu fick jag dock veta tråkiga nyheter.. min BM slutar å jag ska få en ny!! Usch känns verkligen trist då jag trivs så bra med henne! Men men.. jag hoppas den nya är lika bra!Hjärtljuden låg på 145-150Magmåttet var 26cmTrycket var 100/65Och jag har gått upp sammanlagt 6.3kgOch går in i v 26 imon!!. 25+0 Här i Gbg är det så att man vänder sig till förlossningen om man har gjort sin rutin UL. Så det varierar väldigt vill säga. Men Gyn akuten på sahlgrenska tar emot fram till v18.Jag har vart så himla trött idag... känns som jag har kunnat somna stående om jag bara blunda.. så jobbigt! Men äntligen är jag hemma å kan vila! Fast inte så länge till.. måste börja med maten om en stund.. Fläskkottletter blir det idag.. med ris Sen igår kväll så  pratade jag å pappan lite.. vi ska juh börja på Familjerådgivning.. å han sa att han vill gärna flytta ihop med mig igen!!! Fast vi ska dock gå på samtalen innan å ta det lugnt.. så det blir inte innan bebben e född.. men iår iaf!! hihihi!!! Jag e såååååå lycklig!! Bara vetskapen att han vill det är helt underbart!! little baby: igår gjorde jag en jättego pasta sås med bacon lök å champinjoner. Jättegott å jätte enkelt! Pröva det kanske! ♥Mamma till Nathalya & Liam♥& lilla pyret i magen!! BF 070705♥
    GRATTIS!!!!  Ja jag syftar på bebis pappa. Vad glad jag blir för er skull!!!
  • solstraalen

Alltså tjejer, måste fråga er.

Har någon av er haft samma problem som mig?

Jag har de andra graviditeterna äter duroferon ( järn ), men blir nästintill förstoppad av dom.
    BM bad mig nu den här veckan att köpa niferex för att de ska va skonsamma.
    Är nu inne på 3e dagen och är sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå hård i magen så det gör sjukt ont att skita så de finns inte ord för det.
    Går med ett ständigt "tryck" mot analöppningen som gör riktigt ont. Att skita är rena mardrömmen.

Jag VÄGRAR äta fler järntabletter nu. Usch.

• solstraalen

Men är det någon som haft samma besvär som mig med att bli förstoppad istort sätt??
    De flesta verkar ju bli lösa i magen..

• solstraalen
    Vickyb skrev 2007-03-24 07:56:34 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-24 07:54:46 följande: Men är det någon som haft samma besvär som mig med att bli förstoppad istort sätt??De flesta verkar ju bli lösa i magen.. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26I början blev jag förstoppad av niferex. Men jag har inte ätit dom regelbundet.. 1 vecka.. 10 dagar, sedan lagt av och ätit rikligt med järnprodukter. Tyckte det var jobbigt eftersom man inte kunde gå på toa.. Och nu äter jag dom inte alls.. men skall nog ta och börja.. Börjar känna mig lite tröttare. ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    Ah ok. Ja jag har ju ätit mildare järnpiller innan, men de va inte starka nog eftersom mitt värde har sjunkit. Så jag fick mer eller mindre order om att ja måste äta starkare. *suck*
    Men nu tar ja iaf inga fler järntabletter. Fy 17 för dom säger jag.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3