BF Juli-07 Nr3

Hejsan girls!
har inte själv vart så aktiv det sista tycker jag.. ibland går humöret upp å ner å när jag känner mig nere så är det svårt att skriva här tycker jag. läser dock varje dag och tittar in hur ni tjejer har det! *bryr mig om er*
Det har vart mycket prat om både förlossningar och FK HP å sånt.
Mina förlossningar har gått bra båda två, helt "normala" om man nu får säga så.
Tjejen tog 10 timmar från det att vattnet gick och självklart så bajja jag oxå "ner mig" hehe
Andra gången var jag lite "smartare" och tog lavemang så det hände inte något sådant den gången, pojken tog 6timmar och 15 min från det att vattnet gick. Så mina förlossningar har gått lite snabbare så.
Undrar hur denna gången kommer att bli. Hade inga direkta smärtlindring med någon utav de, bara lustgas. Så det är så jag ser mig själv föda denna gången med.. men man vet juh aldrig.
Bristningar har jag inte fått en enda på magen med någon utav grav. *peppar peppar* bara litegrann vid ryggslutet dock. Hoppas att slippa även denna gången.
Sitter på jobbet nu och känner att det skall bli så skönt att sluta jobba.. varenda natt jag kommer hit så är det ALLTID någon eller några som ska påpeka å kommentera magen.. Jag blir sååå förbannat trött på det.. ala tror jag ska ha typ om HÖGST en månad. Men men.. vad gör man liksom.. Efter denna natten så slutar jag på måndag morgon då jag går av efter helgen. SKA BLI SÅ UNDERBART!!
Grattis till er som fått HP beviljat!
Och hoppas att ni som sökt skall få det igenom!
Sedan jag läst om Zandrisen så har jag tänkt på henne väldigt mycket, pratade med killen å han sa oxå det att hoppas bebben vill stanna några veckor till så det inte blir en massa komplikationer.. vill juh att allas små ska må bra här!!
Det är så många sidor jag läst nu så jag har glömt bort mer än hälften av det jag ville säga .
Beckah: Lider verkligen med dig å din kämpiga graviditet. Vet inte vad jag skall säga mer än att jag hoppas att det inte blir "värre" iaf än vad det är nu! *kram*
Vi har köpt det mesta nytt oxå.. hade inte mycket alls efter lillkillen .. han e 6år nu.
Så vi har väl lagt ut med allt ca 7500kr än så länge.. och än är vi inte färdiga..*phuh!*
Mjölkstockning.. fick det med sonen.. fick ENORMT ONT i ena bröstet som var stenhård och fick högfeber. Sen var man tvungen att amma i den oxå!!! Ajajajajaj säger jag bara.. jag GRÄÄT och LED varje sug han tog.. usch vill aldrig uppleva det igen.. FY!! Värre än en fölossning nästan!...
Har inte orkat läsa alla sidor idag.. så jag vet inte riktigt vad som har hänt.. Men har iaf sett att Zandrisen är tillbaka! Så skönt att se dig här igen!! Pyssla om dig själv å vila! Kram!
Har även förstått att det är andra som har sammandragningar, Pussel å teen? Hur går det för er?
Idag har jag verkligen harft fullt upp.
Har vart på 3 möten idag, först med min psykolog sen till en annan och sist till min BM. sen snabbt iväg till dotterns fotbollsmatch! Har knappt vart hemma idag alls.. *suck* skönt att ha något att göra så.. men stress är inget för mig! Tänkte klaga lite om att jag fått extra SD bara för det.. men..hehe jag tror att de inte är något att jämföra med som har ONT..
Har fått en ny BM idag, hon va trevlig men verkade inte alls så frammåt å pratglad som min förra. Synd! Hoppas det bara var så idag!
Här kommer dagens "dom" hehe..
HB: 111 (gått ner från 120)
BTR: 105/70
Hjärtljud: 148
VIKT: 70,9kg! Hua! (start vikt 62,5)
Nä, nu skall jag äta lita koncerverad annanas och kanske en eller två godisbitar
Slänger mig framför tvn nu! Kram på er!
S/F mått: 29 (v 29+6 idag)
Så det v
Mäh, vet inte vad som hände där.. försvann lite text.. orkar inte skriva igen..*leR* hehe kanske lika bra det..
Ha det gott girls!
...Känner mig osynlig..
*smiter ut igen*
Nä.. ingen har vart dum.. jag e nog bara dum själv.. är så nere igen.. vill bara må bra..
Har bar känt mig osynlig då de gångerna jag skrivit nått.. men iofs.. har ju inte sagt nått speciellt ändå så.. jag e bara dum å nere..
*smiter ut igen*
Jag tycker oxå om att vara gravid.. men jag e så dum å nojjig med min vikt å allt.. (fastän jag inte gått upp så enormt mycket) men ändå så har jag haft "problem" med min vikt.. iaf vad det gäller min syn på min vikt.
Jag vill inte vara gravid heller på grund av det.. och att jag vill ha min flicka här hos mig nu. Fast hon får nog vänta ett tag till, för hennes skull
Men annars så älskar jag magen å känslan av att vara gravid! R pratar redan om att han skulle vilja ha ett barn till iaf!! haha Då skulle vi ha 5 barn ihop! hehe sötnos,, har inte äns fött denna så pratar han om en till
Usch va trist det är att vara på jobbet.. försöker att tänka att denna natten + lördag och söndag natt går smärtfritt. Sen är det slut! Då börjar mitt havandeskap! Men så jobbigt att vara på jobbet när man inte mår bra inom sig.. att vara glad å positiv o trevlig när man bara egentligen vill vara ensam å tyst å bädda ner sig i sin säng..
Men det går juh inte..
Hehe ja tack beckah, "Pytte liten" har jag aldrig varit.. har alltid haft för många kilon, men det har nog vart värre i mitt eget huvud än i någons ögon. Hade en väldigt dum kille i tonåren som inte var särskillt snäll mot mig... misshandlade mig både fysiskt och psykiskt.. jag var inte vatten värd.. Har haft min "feta röv" med mig ända sen dess..
Sannakaarina - Nä det är inte hela världen om man mår dåligt ibland.. men det är inte kul när man gått mer än halva sitt liv och mått dåligt.. Depression suger!! Nu vill jag bara må bra! Men jag jobbar på det..går juh hos en psykolog och det har blitt bättre.. men det tar tid!
Ja han är helt underbar min R. Det känns bättre och bättre för varje dag som går.. att han "orkar med mig" när jag har mina svackor det är han värd allt för!! Samtidigt i mitt i allt "elände" man känner så kan jag inte vara lyckligare!