Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Beckah, förstår hur du känner, har ju också haft ett helvete den här graviditeten. Håller tummarna för att BM fixar bra behandling!!! *kramar om*

• zandrisen

Tror att jag har koll på vad som är vad i magen, underlättas av att han legat i samma ställning ett tag nu...

• zandrisen
    Lindisen, håller med tbmh, kände ingenting av själva sprutan, bara den underbara känslan då smärtan började klinga av... Kommer definitivt att ta epidural igen om jag hinner!
    Hur det är med tatueringar vet jag inte, men det borde ju gå?

Tjejer, har kört fast i barnvagnsdjungeln! Har hittat 2 superfina vagnar, men kan inte välja! Har lagt ut dom i fototråden, så gå in och ta en kik och säg vad ni tycker!
  • zandrisen

Ok tjejer nu sticker vi till förlossningen! Värkar var 4e minut.
    Håll tummarna att det är falskt alarm!

• zandrisen

Hej Tjejerna!
    Tack för alla fina och omtänksamma meddelanden i gästboken, det värmer ska ni veta!

Jag är precis hemkommen från sjukhuset, och är precis som mammab gissat ordinerad sängläge. Åkte in måndags kväll, och låg fram till 13 dagen därpå med bricanyldropp på förstlossningen, hade som mest sammandragningar var 3e minut, och det var lätt panik mellan varven. Fick efter detta flyttas till BB, "oförlösta sidan" vid 13 på tisdagen, och har legat där tills för 2 timmar sedan. Har fått 2 st kortisonsprutor för att skynda på lungutvecklingen på Lilleman, och har naprat 2 st bricanyltabletter 4 ggr per dygn sedan jag kom ner på BB. Har bricanyltabletter för tillfälligt behov hemma, och hoppas på att slippa använda dom. Är undersökt med vul för att kolla livmoderhalsen, och man har tagit massor av ctg-kurvor. Allt ser för tillfället ganska bra ut, och hoppas på att få behålla min lille buspojke i magen minst 3-4 veckor till!!!!

Återigen tack för all omtanke!!!
    :-P

• zandrisen

Pusselbiten, från första värken där på måndagskvällen så gjorde det rejält ont, det tog bara 20 min innan vi insåg att det var allvar och att vi behövde åka in. Men jag tcker absolut inte att det låter bar med sammandragningar var 3e minut, oavsett om dom gör ont eller ej... Ring förlossninge och hör vad dom säger.

• zandrisen

Som det ser ut nu kan det bli svårt att hålla Lilleman i magen fulltid, det som verkar vara problemet är att min kropp är så pass försvagad av diskbråcket, plus att jag har antikroppar i blodet pga av mina kroniska sjukdomar.
    Ska kämpa som fan för att hålla honom  i magen så länge som möjligt!!!!

• zandrisen

Är så tacksam att ni finns tjejer ni anar inte hur härligt det är med så mycket omtanke!!! Har skrivit i min  blogg nu mer detaljerat hur allt varit om nån vill läsa.

KyssNI ÄR BÄST!Kyss

• zandrisen

Mjukis, jättefint!!! Vill också till frissan, har inte haft möjlighet att vara där på över 4 månader nu, har sååå ful utväxt...!

Sylt, mellan 3-6 cm livmodertapp är normalt tror jag. Hade 5 cm för några veckor sen, så det har förvunnit 1 cm.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3