Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Hello girls!
    Har haft en lååång och mysig morgon i sängen med min lillstumpa, har läst Madicken och ätit frukost i sängen (som pappa var snäll och ställde fram innan han gick och la sig(nattskift) ). Har sovit SÅÅÅÅ skönt i min egen säng, och njuter av att vara hemma, även om rörligheten är strängt begränsat och solen lyser ute... Ärgaska lungt i magen, han vilar väl också nu, efter så många dygns stress!

Solstraalen, oj så jobbigt att känna som du gör inför förlossningen! Hoppas innerligt att Aurora kan hjälpa dig mer, och att dufår tid för igångsättning och kan finna stöd i din syster som du tänkt! Och vi finns här fram tills det är dags och peppar och hejjar! Kram!

Skönt också att höra om solstraalens och Zeldas kompisar som fick bebisar i v 32, sååå skönt att höra om sånt som gått bra!

mammab, håller tummarna för att lillsaga ska pigga på sig! Och jag är också fast inomhus, i ryggläge... Sympatikram!

Teen, åh vad jag förstår hur du känner dig, man blir sååå bervös när man bara får vänta och vänta och inte riktigt vet vad som är på gång! Hoppas att det är "ofarliga" bakterier det är tal om, och om inte så hoppas jag att det går bort med antibiotika! Stor kram!

Håller tummen för SannaKaarina som är hos läkare/bm just nu!

• zandrisen

SannaKaarina, jobbigt med handen hurru! *tröstkram*

Copernicus, ja vi vari Falun. Känner mig verkligen trygg med personalen där!!!

mammab, jobbigt att Saga fortfarande är så dålig! Hoppas på bättring fort!

Zelda, sånna har jag med! (byxorna alltså)

Har precis betalat räkningarna, precis som några av er andra. HATAR att diskutera pengar, och bara för det tycker mannen att det är ett bra tillfälle att diskutera vår ekonomi. Jo visst, jag har legat på sjukhus sen i måndgs och är sååååå upplagd att diskutera tabeller och sånt... Fattar inte hur män kan ha så jävla taskig tajming ibland... *trött* Gråter

• zandrisen

Zelda, dom gröna alltså. Fast mina är svarta.

• zandrisen

SannaKaarina, visst hade du opererat dig för detta förut? Min svägerska har opererat 2 ggr, menblev faktiskt helt bra efter andra gången. Hoppas det går någorlunda smärtfritt!

Jonali, drygt med jobbet, men snaaart är du "ledig"! Härligt att höra att R är på för fler barn...

Angående att vara gravid, så känner jag ungefär som SannaKaarina och Jonali, jag har ju längtat såååå mycket efter att bli gravid igen, vi fick ju göra hela grejen kmed utredning och pergotime innan det tog sig... Eller rättare sagt, jag längtade efter ett BARN till, inte själva graviditeten, visst är det underbart att känna livet växa inom sig, men å andra sidan så är jag verkligen inte gjord för att vara gravid... Längtar tills Lilleman kommer ut, men å andra sidan så måste jag ju "knipa" i minst 1 månad till för att undvika skaderisken. Håhåjaja, vem sa att det var enkelt med fortplantning...????

• zandrisen

Jonali, har liknande erfarenhet som du. Mellan 15 och 20 var jag tillsammans med en demon. All cred till dig som reser dig! Kämpar fortfarande med mitt icke-existerande självförtroende, och lider som du av den extra vikten.

• zandrisen

Godafton tjejer!
    Ser att ni diskuterar bedövning. Om jag hinner kommer jag att göra exakt som jag gjorde förra gången: Ta EDA så fort som möjligt ocvh suga lustgas för glatta livet!
    Hade trots en komplicerad graviditet en superbra förlossning. Hoppas det blir så den här gången också!

Nu ska jag ta mig för att läsa igenom vad ni pratat om sen i förrgår...

• zandrisen

L2K, majs kan ha lite laxerande effekt pga det höga fiberinnehållet. Tror inte att det kan vara farligt...? Är det du eller barnen som förätit sig?

• zandrisen

L2K, när det handlar om oss gravidisar så tror jag inte att det kan bli för mycket fibrer! Knapra på bara!

• zandrisen

Har läst lite nu...

SannaKaarina, skönt att det gick bra för dig på förlossningen!

Pusselbiten, jag frågade inne i "din" tråd, men frågar här också: du skrev att du skulle få mer kortison än de 2 sprutor du fått? Jag blev orolig (om det var nån information jag missat liksom) och ringde upp till förlossningen och frågade, och då sa dom att man aldrig ger mer än 2 st kortisonsprutor för lungutveckligen, det är bara 2 st som behövs. Tänkte att det kunde vara bra för dig att veta, så att du inte tar fler sprutor av misstag eller nåt, det är tydligen inte bra med för mycket kortison för bebisen heller.

• zandrisen

Solstraalen, varmt bad och att vara stilla låter som en bra idé! Hoppas det lugnar sig!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3