Inlägg från: MissHeaven |Visa alla inlägg
  • MissHeaven

BF Juli-07 Nr3

Theresa: kul att det var nån mer här som var intresserad... kände mig totalt missanpassad där ett tag, kanske alldeles för "djupa" ämnen att diskutera här i tråden? Bland magsjukor, viktökning och foglossning...

Vallmar: din syrra kanske är avundsjuk men det är ingen ursäkt för att hon ska kunna kasta ur sig sån skit! Det ska du inte behöva ta!

teenpregnancy: försök prata med din syrra om du kan... det är en känslig ålder och mycket kan gå fel... men dig kanske hon lyssnar på? Hoppas det ordnar sig!

• MissHeaven

mmm, kladdkaka...

nån som har recept på en god kladdkaka UTAN vetemjöl?

(Egentligen borde jag inte fråga)

• MissHeaven

Teenpregnancy: jag har ätit hur mycket burktonfisk som helst under graviditeten, det ska inte vara några problem säger min BM. Den innehåller tydligen inte samma mängd tungmetaller som färsk... kanske fiskas på andra ställen?

Hallonfot: shit vad mycket du jobbar! Det låter inte alls bra... hur orkar du?

JoNaLi: Grattis!!
    Jag har förresten också funderat lite på profylax. Fördelen är tydligen att pappan får vara delaktig hela tiden vad jag har förstått... Jag har fått e viss känsla av att min kille inte alls fattat det där med att det ska till en förlossning också med allt vad det innebär. "det blir bra" eller "det ordnar sig" säger han när jag försöker prata om det. Men jag har ingen aning om vart man vänder sig och om man måste ha bokat tid för länge sedan... Har du tips för Gbg-området?

• MissHeaven

Vi ska inte heller ta reda på det. Har också en känsla av att jag kommer vilja det till nästa barn men nu känns det bra att inte veta... tycker om att inte ha extra föreställningar innan om vem som ska komma ut

• MissHeaven

Här är en till som varit hos BM idag! Jag är i v 24+6.
    Allt såg bra ut, låg precis på mitten av kurvan med 23-24 cm mage och jag har förbättrat mitt järnvärde (jag har kombinerat niferex med blutsaft eftersom jag också blivit äckelhård i magen av att äta niferex varje dag). Har gått upp 3,5 kg bara men jag är ju kort och hade en hel del att ta av sedan innan. Magen ser ut som ett klot!

hjärtljuden låg på 140. Jag har ju fått lyssna en gång tidigare men min kille var med för första gången idag och visste inte innan hur det gick till. Min BM förklarade inte innan, hon bara letade upp hjärtljudet och började räkna, så min stackars kille trodde att det var något allvarligt fel när hon bara såg koncentrerad ut och inte sa någonting....

• MissHeaven

Hej! var länge sen jag skrev men jag försöker hålla mig uppdaterad och läsa allt. Vill bara önska alla en GLAD PÅSK, jag åker på minisemester till Barcelona ikväll, det ska bli gött!

Hoppas bara att flygningen går bra och att ryggen orkar allt extra strosande... men det ordnar sig nog

• MissHeaven

tack, det får vi nog! Sista chansen att resa själva liksom... och man kan ju inte flyga för sent i grav heller.

• MissHeaven

Hola! Precis hemkommen från Barcelona-trippen! Gött att åka från +2 och snöblandat till +20 och strålande sol... fast sen var det mulet men det gör inget. Har blivit MYCKET promenerande så det har känts i ryggen men det var det värt. Hittade tyvärr inte en enda babyklädes-affär, jag som verkligen sett fram emot att tokshoppa. Nåja, det får väl bli Ullared så småningom...

Såg att jag nu gått in i trimester tre, det börjar verkligen dra ihop sig. Magen känns enorm! Kan iofs bero på att jag liksom många andra här blivit glasstokig även om jag försöker komplettera med kalciumtabletter för att få i mig tillräckligt.

• MissHeaven

Jag tror jag har rekord i att få tillbaka på skatten... 27 papp! Sitter inte fel! Vi har kollat på ett hus som vi jättegärna vill ha, ska man flytta behöver man cash...
    Inflyttning var 1/7 och BF är 9/7, kan det bli lite tight?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3