Inlägg från: MissHeaven |Visa alla inlägg
  • MissHeaven

BF Juli-07 Nr3

VAllmar: det räcker med att man missar en halv dag här tycker jag, så har det skrivits så många sidor att det man kommenterar på inte är aktuellt längre. Så även om jag läser igenom 30 sidor varje gång jag går in, brukar jag bara tänka att jag ska svara/kommentera de fem senaste. Annars hinner man ju aldrig bli update. Hoppas inte folk känner sig bortglömda för det.

• MissHeaven

tbmh: men vad skönt att det gick bra hos psykologen! Precis vad ni behövde. Tänk att inte dagisfröknarna fattat det...

teen: grattis!!!

linper: jag är inte sjukskriven, har inte varit sjuk en dag sen jag blev gravid tror jag. Mår kanon...

Beckah: Håller tummarna för att allt går bra!

OBS: är det nån som vet var man köper en amningskudde?? Inte alltför dyr helst.

• MissHeaven

Hej tjejer! Hoppas allt e bra med er. Själv är jag ganska deppig, vi håller på att buda på ett hus igen och det är en som helt hysteriskt budar mot oss... vill verkligen ha huset!! Måste alla priser stiga med minst en halv miljon mot utgångspris?? Suck...

nu ska jag läsa igen allt jag missat på den dag jag inte varit här... kommenterar senare!

• MissHeaven

Ang föräldraträff, vi var på vår första igår! Trevligt att träffa andra gravida som bor i närheten, men infon om förlossningen var inte mycket att hänga i granen tyckte jag. Min bm är så himla slapp ju. Hon beskrev någon blandning mellan en förlossning ur bm-perspektiv och hur hon själv upplevt det. Hon berättade tex noga om att m man ville få fart på verkarna kan man ta hål på fosterhinnorna så att vattnet går, men hon sa aldrig vilka "man" var som bedömde och gjorde det, hon fick det att låta som att "det är nåt man kan prova hemma".
    Sedan beskrev hon hur bebisen kommer ut och att man får upp den på magen, och att man kan titta den i ögonen och att allt känns så fantastiskt, men hon glömde berätta om det där att moderkakan ska ut och navelsträngen ska klippas osv...
    Tur att man är någorlunda update själv och har förmåga att kolla upp, men alla är ju inte det. Kan ju bli värsta missuppfattningarna!

• MissHeaven

jag har bara fått lämna urinprov en enda gång, och det var typ v 14... tycker det känns lite konstigt att de inte velat kolla oftare men men... tänk om man har typ UV utan att veta?

• MissHeaven

FYYY vad man blir sugen på glass när man läser... chokladglass... eller mc d:s mjukglass med chokladsås!

• MissHeaven

*kram till mjukis!

Jen: Min bm kände att bebin låg med huvudet rakt ner och fötterna upp mot mina revben på höger sida, ryggen och rumpan i vänstra delen av magen. Hon sa att det var vanligast att de ligger så för det finns mest plats på det sättet med tanke på alla inre organ. Dock tycker jag att den snurrar på nätterna och sparkar åt alla möjliga håll. Men dagtid brukar den hitta tillbaka till den ställningen. Så mycket som den rört sig de senaste veckorna har den aldrig hållt på tidigare!

monnie: Vet hur det känns! Fy vad tråkigt... Vi fick ge upp vår andra budgivning på rad i torsdags och är fortfarande jättebesvikna. Huset kändes helt rätt men det hjälpte inte. Känns som det aldrig blir vår tur.

*Beckah: kramar om! Hoppas ni ordnar upp det.

*Hallonfot: Nej men jag funderar på NÄL... Läste att du bor i Lidköping, jag jobbar i Vara! Inte så himla långt mellan...

• MissHeaven

Måste fråga er en sak tjejer: Har era navlar ploppat ut? Min ser ut som om den är på väg ibland på kvällarna och det ser verkligen läbbigt ut, men på morgnarna är den tillbaka igen. Uttöjd bara men fortfarande inåt.

När brukar de ploppa ut?

• MissHeaven

monnie: har ni hyres eller insats att byta med? vi har en hyres som är väldigt fin men dyr... det ger ju inga pengar att byta med den men klart, man kan ju försöka ändå... om man får lov att byta så förstås

• MissHeaven

Jag fattar inte hur bm kan se hur stort barnet beräknas bli! Någon som vet?

• MissHeaven

Ahaaa... tack då fattar jag. Min bm klarar nog inte det, hon kunde inte ens sätta på videon till förlossningsfilmen på förra föräldraträffen, inte spec teknisk alltså! Nästa undersökning ska hon göra ett UL för att säkert kolla så bebin ligger ed huvudet neråt, det är nog tillräckligt avancerat för henne...

men det hade varit spännande att veta!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3