BF Juli-07 Nr3
Jag gissar förresten också på att det är en flicka i min mage. Men vad vet jag?
Jag gissar förresten också på att det är en flicka i min mage. Men vad vet jag?
Halvblod: Vi håller också på att buda på ett hus och budgivningen ligger nere över helgen... har varit helt nervös inatt och knappt sovit nåt. Så irriterande att behöva vänta med besked till på måndag!
Lycka till!
SannaKaarina: jag har också såna där overklighetskänslor till och från... trodde aldrig jag skulle lyckas bli gravid och kan inta alltid fatta att det är sant!
JoNaLi: jag är också sugen på onyttigt HELA tiden, mat lockar inte. Hur ska man orka stå emot det? Jag är stolt när jag stått emot ett par timmar, sen faller allt. När jag senast hade en godisfri vecka kommer jag inte ens ihåg! Kommer få ett helvete med att bli av med allt. Spec obehagligt är det när det sätter sig i ansiktet.
L2K: Jag räknar som min normalvikt den vikt som jag hade när jag mådde bra och kände mig "lagom", dvs 63 kg. Jag är bara 1,56 och är inte byggd för att vara jättesmal, så hade jag vägt vad jag borde göra för min längd så hade jag fått svälta mig rejält. Och tuttarna går nog inte ens att svälta bort.
Halvblod: Hur har det gått med budgivningen? *nyfiken!*
Jessa6: Har ingen aning om katter tyvärr! Låter som en ohållbar situation dock... hoppas du hittar nån bra lösning!
Beckah: Jag känner igen mig lite, jättemånga tittar på mig och frågar när jag ska ha precis som om det vore imorgon eller nåt. Och min mage mäter heller inte över kurvan. Jag tror det beror på att jag är så kort så den ser större ut. Som om jag rullar fram.
Hallonfot: Vi har också budat på hus men vi fick ge upp... den som bjöd mot oss verkade vara helt besatt så vi hade inte en chans kändes det som... är besviken så klart men skönt att inte behöva stressa upp sig över det mer.
humlan: Jag som mest har kontorsjobb ska jobba till 13/6, sen tar jag semester och har BF 9/7. Har dock börjat ta ut semesterdagar redan nu så jag ska bara jobba tre dagar i veckan fram till dess... gött!
Hallonfot: Jag var i Ullared igår, köpte mängder av babykläder, har svårt att veta hur mycket man behöver i de små storlekarna men när det är såpass billigt kan man passa på att unna sig en del tycker jag. Tråkigt dock att 75% av allt är antingen rosa eller blått och har tryck som "little princess" eller "cool boy" typ... Köpte också våtservetter, amningsinlägg och sånt, badbalja, lakan till spjälsäng... funderade på en hoppgunga men det får vänta. AmningsBH är helt kört för mig att köpa utanför specialaffärer, är inte ens i närheten av att passa Gekås-storlek. Jag vet inte alls vad man behöver mer! Det finns ju en del mammakläder men det känns onödigt med så kort tid kvar.
Sylt: lyssna till din känsla vad gäller dagis tycker jag! Känns det inte bra där så är det inte det! Svårt när man inte har bra alternativ dock...
Madelene87: Gillar dina namnförslag! Och förresten: jag tycker inte man ska vänta med att handla till efteråt, då kommer man ha fullt upp med annat. Och man kan ju inte gå och VÄNTA sig att nåt ska gå fel heller...
Jag tror man får moderskapsintyget av BM efter att ha varit på ultraljud! Be om det om du inte fått det.
Blåttfjäril och FruGabrielsson: Välkomna!
Mjukis: Jag har också satt i halsen oftare men jag har inte tänkt så mkt på det förrän du sa det.... Jag har blivit (ännu) klumpigare också, tappar saker hela tiden och går in i saker... och jag nyser hela tiden!
Ang faderskap och vittnen: Jag jobbar på ett socialkontor och får ibland ställa upp som vittne när en pappa ska skriva på, man behöver inte ha med sig egna vittnen! Någon som jobbar där kan vara det. Är inte jätteinsatt i hur det funkar med faderskap annars, men har aldrig hört om någon som skrivit på före förlossningen.
Beckah: Grymt söt Alwin är!
grattis vallmar! Ha en bra dag
Någon mer som fått värsta BOA-nojan? Jag blir tokig... vill inte bo i lägenheten längre, vill flytta till eget hus och göra ordning till babyn kommer... packa upp, tapetsera, pyssla... suck... vi vill ha något EGET! vill ha en egen trädgård också.
Oj, Zandrisen! Får en verkligen att börja inse hur lite tid det är kvar nu! Jag vaknade inatt av att jag hade värsta mensvärken och tror att jag hade drömt att förlossningen hade satt igång men jag kände mig totalt panikslagen för jag var inte förberedd alls och visste inte vad jag skulle göra. Vi visste inte ens var sjukhuset låg och det var jättebråttom. Snacka om stressad!
tjohoo v 30 idag! GUUUD va fort tiden går! Idag ska vi nog iväg och kolla på vagn, börjar verkligen bli dags.
Sylt: jag känner igen mig i vad du skriver, jag läser och känner mig som "en i gänget" även om jag kanske inte skriver så mkt. Jag försöker läsa igen på kvällarna för på dagarna på jobbet blir det inget skrivet.
Måste man rapportera allt man gör varje dag för att få "vara med" och räknas som aktiv?
Å andra sidan, e väl inte hela världen om jag inte får stå med på listan, jag kan väl delta i tråden ändå... antar att man blir väldigt mycket mer känslig när man är gravid.