Inlägg från: LindaoJohan |Visa alla inlägg
  • LindaoJohan

BF Juli-07 Nr3

L2K skrev 2007-04-05 11:31:58 följande:
    zandrisen - då får vi verkligen se till att få till en träff i Nynäs till sommaren! Kul att du tom drömde om det! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    nynäs e ju en bit bort för mig men jag kommer!!!
  • LindaoJohan
    annki72 skrev 2007-04-05 12:02:39 följande:
    Ingen idag heller som vet vart man kan köpa en grön skötbädd till skötbordet????hittar bara rosa, blåa, vita och gula
    kan du inte sy själv så får du som du vill ha ?! Min mamma ska hjälpa mig att sy, av vaxduk, en bädd till skötbordet. Ska köpa skumm bara, som vi klär in i en vaxduk som man hittar billigt på typ rusta
  • LindaoJohan
    zandrisen skrev 2007-04-05 12:04:54 följande:
    Annki, kanske klä in en i grön vaxduk? Om du inte hittar nån alltså?L2K skrev 2007-04-05 11:31:58 följande: zandrisen - då får vi verkligen se till att få till en träff i Nynäs till sommaren! Kul att du tom drömde om det! Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723Ja visst var det fränt!
    he he, vi tänkte samma!
  • LindaoJohan

någon som vet hur det blir för mig till sommaren?? Så här är det. har ett vikariat på 100% (sjukskriven på 50%) till sista juni. därefter blir jag arbetslös. för att få pengar måste jag ju stämpla från sista juni till bf, slutet av juli, men får man stämpla så sent i sin graviditet...? någon som varit med om detta eller någon som vet hur det funkar? Jag stämplade innan jag fick mitt vikariat.

• LindaoJohan
    Vallmar skrev 2007-04-05 17:29:43 följande:
    Ni som tycker om ägg så kan jag tipsa om att göra knäckemacka med ost o så stekt ägg på istället för äta godis eller något annat när man är sugen. Så gott!! Oh va gott det luktar här hemma:) Sambon lagar stek med rödvinssås, slurp!
    gu va gott, ska man komma över på lite middag!!!
    jag ska göra lite sallad idag med cous cous, blev ju pizza igår...
    måste börja städa oxå!!! ser ut som ett helvete härhemma! håller på å måla om för fullt men vi är snart klara! jippi!!! imorn bär det av till ikea!
  • LindaoJohan

hej på er! Årkar nog inte läsa igenom allt, som vanligt skrivs det som bara denSkrattande
    Idag har vi varit på ikea och köpt möbler, sååå skönt!! Har oxå beställt en bärbar dator som jag hoppas kommer i nästa vecka! Bebis verkar må bra och sparkar på!

• LindaoJohan
    L2K skrev 2007-04-07 07:57:47 följande:
    Gomorron, gomorron! Här är en till som är vaken! Oskar kom och väckte oss kvart i sex.  En halvtimme senare kom Sebastian. Men, men... Så är det att ha småbarn. LindaoJohan - du får gärna skicka hit lite nybakat bröd!!! Mumsigt det lät då!!!Idag ska vi till min mormor! Ska bli kul, har itne träffat henne på länge! Vi väntar med spänning på att mamma ska höra av sig nu... Vi skickade en påskhälsning med mms där vi skrev att Tony, Linda, Sebastian, Oskar & lillasyster önskade glad påsk. Ska bli kul att se om det blir nån reaktion på det. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    he he, ja dom verkar ju inte vilja jäsa...! suck, vad gör jag för fel.... kanske blir bra ändå!

Idag ska vi snickra ihop resten av möblerna och städa så det blir bra här hemma! Så skönt nu när det börjar bli ett riktigt hem!
  • LindaoJohan
    L2K skrev 2007-04-07 07:57:47 följande:
    Gomorron, gomorron! Här är en till som är vaken! Oskar kom och väckte oss kvart i sex.  En halvtimme senare kom Sebastian. Men, men... Så är det att ha småbarn. LindaoJohan - du får gärna skicka hit lite nybakat bröd!!! Mumsigt det lät då!!!Idag ska vi till min mormor! Ska bli kul, har itne träffat henne på länge! Vi väntar med spänning på att mamma ska höra av sig nu... Vi skickade en påskhälsning med mms där vi skrev att Tony, Linda, Sebastian, Oskar & lillasyster önskade glad påsk. Ska bli kul att se om det blir nån reaktion på det. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    glömde fråga, har ni sagt att det är en tjej? Längtar så till onsdag då vi ska göra köns UL!
  • LindaoJohan
    Vallmar skrev 2007-04-07 08:29:03 följande:
    Gomorron tjejer!!Jo då har varit upp sen sju. Gav sambons hans påskägg i sängen. Spelar go o härlig hårdrock på högsta volym:) Så skönt me hus. Nu ska jag baka påsktårta till svärföräldrarna.GLAD PÅSK!!
    kom över med en bit tårta!!Skrattande
  • LindaoJohan

suck, ont i ryggen redan nu, och klockan är halv elva... har tagit mina tabletter som jag försökt undvika, men nu går det inte längre! Tog igår för första gången, blev lite vimsig o trött men ryggen kändes bättre. Dexofen tillsamans med alvedon. Någon annan som fått det utskrivet...? ska ej vara skadligt för barnet, men jag är ändå lite mot tabletter.... men ibland går det bara inte

• LindaoJohan

teen; vaddå, e dom otrevliga i kungens kurva...? har inte varit in där, men varit på väg många gånger.... förstår mig inte heller på allt det där med fk, vi får väl försöka lära varandra här i forumet lite och dela med oss, sedan kan vi ju ta hjälp av alla här som redan är mammor och sitter på en massa bra info!! lycka till.

• LindaoJohan
    little baby skrev 2007-04-07 12:19:04 följande:
    LindaoJohan skrev 2007-04-07 10:29:01 följande: suck, ont i ryggen redan nu, och klockan är halv elva... har tagit mina tabletter som jag försökt undvika, men nu går det inte längre! Tog igår för första gången, blev lite vimsig o trött men ryggen kändes bättre. Dexofen tillsamans med alvedon. Någon annan som fått det utskrivet...? ska ej vara skadligt för barnet, men jag är ändå lite mot tabletter.... men ibland går det bara inte www.lindisen.bloggagratis.se www.lindisen1981.pixbox.seDexofen + alvedon är en vanlig kombination mot smärtstillande. Dexofen verkar genom att hämma smärtimpulsernas effekt på smärtcentrum i hjärnan.och därför blir det en bra kombination med alvedon samtidigt.Vi använder det mycket på våra gamlingar på äldreboendet dom är ganska immuna mot "bara" alvedon (som dom har ätit hur länge som helst) så det är bara att knapra på ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    okej! tack för att du svarade, skönt att få det bekräftat av andra gravida att det är ok... men tyckte inte dom hjälpte så mycket idag när jag tog dom (vid halv elva) så får väl ta det lite lugnare helt enkelt. vill ju städa o fixa med våra nya möbler!!!
  • LindaoJohan
    MissHeaven skrev 2007-04-07 15:30:35 följande:
    Hej! var länge sen jag skrev men jag försöker hålla mig uppdaterad och läsa allt. Vill bara önska alla en GLAD PÅSK, jag åker på minisemester till Barcelona ikväll, det ska bli gött! Hoppas bara att flygningen går bra och att ryggen orkar allt extra strosande... men det ordnar sig nog
    härligt! ha en trevlig mini-semester!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3