Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

jennsans skrev 2007-03-15 18:12:44 följande:
    beckah 82: den dag vi får resistenta bakterier då?? då finns det ingen behandling för de som verkligen mår dåligt av bakterierna! då kommer folk dö osv. och då kommer det bli tjat att varför har man inte gjort något åt detta tidigare?? en jättestor diskussion uppe på sjukhuset här. är övertygade att de gör vad som är rätt!
    Ja självklart ska vi riskera vissa barns liv för att slippa recistenta bakterier...

Jag är själv en av dem som tycker att antibiotika används alldeles för mycket och för lättvindigt, men man får för sjutton välja sina tillfällen när det är lämpigt att låta bli och inte.

Som ogravid har jag UVI minst en gång per år. det är dock många år sedan jag sökte vård och fick pinicillin emot det. Jag brukar vänta ut det och dricka massor istället. Till exempel.

Sådana saker som man faktiskt kan reda ut på egen hand finns ingen anledning att behandla men om min bebis blir smittad av gbs och dör så kan jag inte förhindra det på något vis själv. det är en väldig skillnad det.

Testa att säga samma sak till alla vars barn dött pga gbs så ska du nog få höra... ja leta här på FL för bara här finns minst 5-10 stycken sådana mammor som jag hittat...vars barn DÖTT alltså, därtill tillkommer ala vars barn blivit skadat eller sjukt eller fötts för tidigt.

men nä självklart ska vi fortsätta att offra barn för en bakterie som GÅR att ta bort med vanligt penicilin...
    ♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Beckah82
    jennsans skrev 2007-03-15 20:12:35 följande:
    beckah: det var inte det jag sa.. men du är inte heller framme vid förlossningen än och hinner ta upp saken flera gånger eller hur?? o inte behöver du anklaga mig för att jag vill att folks barn ska dö?? för det var verkligen inte det jag skrev
    Det sa jag inte att du sa heller...

saken är att du jobbar inom vården, eller hur? Då ser man gärna bara hela problemet (sjukdomen, bakterien, what ever) att oj här har vi en bakterie som riskerar att bli recistent väldigt fort.

Inom vården glömmer man gärna det enskilda fallet...den där 1 på 10.000 som dör tex och ser bara att 9000 klarar sig utmärkt.

Visst är det trevligt med sådana sjukdomar som är superovanliga så nästan ingen drabbas...men vad hjälper de dem som är de få som drabbas?

Jag kommer med all sannolikhet vara en av de som klarar sig utmärkt men jag gillar inte att man chansar med MITT barn bara för att det går bra för det flesta. Det kan lika gärna vara mitt barn som blir smittat somm att det är grannens barn.
  • Beckah82
    Trollie skrev 2007-03-16 08:19:47 följande:
    Om jag fattadde allt rätt så mätte och kollade dom på alla möjliga sätt så det är verkligen tre veckor mellan dom! Just nu mår dom bra, men man kommer att snitta henne väldigt tidigt men det beror på att hon har ganska svår diabetes så det har man gjort vid dom två tidigare graviditeterna också.
    Jag läste om en sådan kvinna.

Tydligen så kan det i sällsynta fall hänta att en gravid kvinna släpper ifrån sig ett ägg som blir befruktat...

Kvinnan jag läste om hade dessutom två olika pappor till sina "tvillingar".
  • Beckah82
    Myzzan skrev 2007-03-16 09:30:48 följande:
    Hallå alla blivande mammor! Jag har en fråga till er.När jag har varit ute och gått så får jag jätteont i magen strax nedanför naveln. Det känns som om någon sliter i den (samma sak när jag nyser) Det går över efter ett tag när jag har satt mig ner och vilat. Varför får jag så ont?
    Är magen tård och stramar samtidigt så är det nog förvärkar, annrs vet jag inte...håll? sträckning?
  • Beckah82
    Nathalie009 skrev 2007-03-16 09:30:38 följande:
    Ni som är hemma hela dagarna vad äter ni till lunch jämtt? e så svårt o komma på va man ska äta när man sen ska käka middag också :S
    Om jag äter frukost tidigt (typ mellan 6-9) så äter jag frukost igen senare hehe eller jag tar en macka, lite frukt, gröt osv. Lagad mat till Lunch är sällan bara om jag är jättehungrig eller om det finns rester.

Eller så äter jag frukost sent (typ 11) och då blir det ingen lunch alls, bara någon frukt tex.

Middag äter vi vid 17:00

Sedan äter jag något på kvällen.
  • Beckah82
    Myzzan skrev 2007-03-16 09:39:58 följande:
    Nej, det känns absolut inte som förvärkar. Usch, nu blir jag orolig. Måste nog ringa till BM. Ja, magen blir nog lite hård.
    Men om magen blir hård så är det ju förvärkar. Förvärkar är inget farligt. Det är jättenormalt men man kan behöva ta det lugnt om man får dem för att man stressar för mycket.

Om man har regelbundna förvärkar som är kraftiga och håller i sig minst 1 minut och kommer med högst typ 20 minuters mellanrum så är det inga förvärkar utan förmodligen riktiga förlossningsvärar.

Om värkarna går över med alvedon och/eller ett varmt bad så är det heller inga riktiga värkar utan bara förvärkar.
  • Beckah82
    Trollie skrev 2007-03-16 09:41:33 följande:
    Nathalie:Brukar försöka göra lite extra till middag, så att sambon får matlåda och jag en tallrik att värma i mcron. Men måste erkänna att det lätt blir mackor å kaffe eller pasta med köttfärsås (gör storkok av det och fryser in i små pyttsar). Är ju inte så kul att laga mat till bara sej själv !
    Min sambo äter som 15 hästar...jag lagar mat till typ 7 pers eller något då räcker det till han, mig, en kräsen Victor och så matlåda till sambon dagen efter....lottovinsten om det ibland skulle råka bli en smula över till mig också
  • Beckah82
    humlan1973 skrev 2007-03-16 10:54:34 följande:
    VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! VARNING! Det ar detta vi har att se framemot nar vi narmar oss forlossningen....www.aftonbladet.se/vss/klimathotet/story/0,27...
    Äh...vi får se det positiva: det är värre för dem som ska ha i augusti/september som får gå höggravida hela sommaren
  • Beckah82

Ojdå...ja jag fick 15 augusti förra gången men det var ingen fara för sämre sommar än 1998 har jag i mitt liv aldrig upplevt. Enda problemet var att regnjackan satt lite tajt

Annars var det väl max 5 soldagar på hela sommaren och låga temperaturer hela tiden. I slutet av augusti kikade solen fram en stund. Jag bodde i Östersund.

• Beckah82

Massor av kramar till dig Vickyb...förstår percis hur det känns att vilja lämna skiten...Hoppas du får en mysig dag med dottern idag! Grattis till henne!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3