BF Juli-07 Nr3
jennsans skrev 2007-03-15 18:12:44 följande:
beckah 82: den dag vi får resistenta bakterier då?? då finns det ingen behandling för de som verkligen mår dåligt av bakterierna! då kommer folk dö osv. och då kommer det bli tjat att varför har man inte gjort något åt detta tidigare?? en jättestor diskussion uppe på sjukhuset här. är övertygade att de gör vad som är rätt!Jag är själv en av dem som tycker att antibiotika används alldeles för mycket och för lättvindigt, men man får för sjutton välja sina tillfällen när det är lämpigt att låta bli och inte.
Som ogravid har jag UVI minst en gång per år. det är dock många år sedan jag sökte vård och fick pinicillin emot det. Jag brukar vänta ut det och dricka massor istället. Till exempel.
Sådana saker som man faktiskt kan reda ut på egen hand finns ingen anledning att behandla men om min bebis blir smittad av gbs och dör så kan jag inte förhindra det på något vis själv. det är en väldig skillnad det.
Testa att säga samma sak till alla vars barn dött pga gbs så ska du nog få höra... ja leta här på FL för bara här finns minst 5-10 stycken sådana mammor som jag hittat...vars barn DÖTT alltså, därtill tillkommer ala vars barn blivit skadat eller sjukt eller fötts för tidigt.
men nä självklart ska vi fortsätta att offra barn för en bakterie som GÅR att ta bort med vanligt penicilin...