Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Fy vad jag känt mig OFF att hänga med i tråden...har missat massor senaste dagarna...*trampar på tår*

Känner du igen dig:

Person: -Oj! När ska du ha? (tittar på din mage och vaggande foglossningsgång med uppspärrade ögon.

Du: -hm...ja...om alldeles för länge....juli...

Person: -JUNI?! (ser chockad ut)

Du: -eh...nä...JULI... (både du och person skruvar lite generat på er och börjar prata om annat istället)

Eller är det bara jag? Fan så tröttsamt...jag är inte ens stor, många här inne har MYCKET större mage...ni måste få höra massvis?

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Beckah82
    Magblickar och kommentarer
    Skönt att man slipper vara ensam om magkommenterarna då

Moderskapsintyg
    har jag inte fått något trots att jag varit hos BM två gånger efter UL:et...hm...Kanske borde fråga?

S/F-mått
    Jag hade 24 nu i v 23+6, som en jämförelse så hade jag inte 24 förrän i vecka 28 (27+), men det är litet så då fick jag göra tillväxt-UL som visade att Victor var -13 %. I datorprogrammet så kom mitt SF-mått inyte med nu i torsdags eftersom datorprogrammet registrerar från 24+0 och framåt och det fattades en dag men det står iallafall uppskrivet. När jag väntade Victor så fanns bara pappersjournaler så då mättes min mage från och med vecka 18.

Vikt
    Fram tills förra tisdagen hade jag gått upp 3 kg men sedan på torsdagen hade jag gått upp ytterligare ett kilo så nu vågar jag inte säga eftersom det tydligen kan gå upp fort. Men när jag var i 25+ när jag väntade Victor så hade jag gått upp 12 kg så jag klagar verkligen inte

Vattengympa
    Har jag varit på idag, första omgången genom Rehab. Väldigt skönt väl i vattnet men det gör ju lite ont efteråt men det går att leva med.

Gbs/uvi/SD
    Haft otroligt starka sammandragningar idag och det svider lite när jag kissar men jag orkar inte bemöda mig med att kolla upp det för det visar säkert ingenting som vanligt. Börjar bli trött på alla kontroller hit och dit. Urinodlingen som skickades i torsdags visade inget i lördags så den gav nog inget bakterieutslag senare heller så jag har nog bara gbs vaginalt och inte i urinen, man får vara glad och tacksam för det lilla  
  • Beckah82

Jag har också ett väldigt stillsamt program...ska gå runt i bassängen samt stå stilla och vifta med armarna, mest för att träna armmusklerna pga kryckorna och för att öva lite rygg och magmuskler med balansen.

Jag får sedan röra mig vad jag vill men försöka ha samlade ben för att inte belasta fogarna i onödan.

Okej...tampong? Hm...usch så obekvämt nu när man sluppit så länge

Kissa direkt efter tänkte jag på så det gjorde jag.

• Beckah82
    zandrisen skrev 2007-03-19 14:48:49 följande:
    Beckah, ja tampong är tydligen ett bra sätt att förhindra bakterier, säger iaf min sjukgymnast. Lite småobehagligt är det ju, men å andra sidan är det ett billigt pris för att slippa mer UVI... Kom på en sak, jag fick nåt papper med regler gällande rehab-bassängen, och då stod det att man inte fick bada om man hade UVI, detta för att inte sprida bakterier. Har du hört om nåt sånt? Trodde liksom kloret skulle ta död på sånnna bakterier? Bara en fundering mitt i allt...
    Inte hört men jag har ingen UVI som jag vet om så jag vet inte...däremot så har jag hört att man inte ska bada alls om man har gbs men några sådana restriktioner har min läkare eller BM inte kommit med. Märkligt.
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-03-19 14:50:03 följande:
    trött ja blir på folk här på fl..man frågar en sak sen blir man nerklankad på osv..suck..
    Vilket är ämnet? Det är väl inte här inne i tråden?
  • Beckah82

Som vanligt på FL då...ibland blir man riktigt riktigt förvånad över hur folk kan vinkla till saker bara för att få hacka lite grann...

• Beckah82
    tbmh skrev 2007-03-19 17:57:54 följande:
    Vicke: Usch då... vad är anemi?
    Rejäl järnbrist tror jag
  • Beckah82

tbmh: Ja jag tycker fortfarande att det låter rätt att säga rejäl järnbrist.

Ang menskopp: ja det borde ju tilloch med vara bättre än tampong...fast jag förstår inte heller hur det skulle skydda. Urinhålet är ju inte skyddat bara för att man stoppar något i slidhålet. Men jag kan ju inget sånt så jag vet inte.

• Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-03-19 18:42:50 följande:
    anemi är blodbrist! och d kan man få av olika orsaker...sambon lider av b12 brist vilket oxå är blodbrist. han käkar både tabletter och får sprutor mot det.som jag får ge, hehe skoj å ge sprutor! läste juh till usk, och medicin var/är favorit ämnet...
    Ja precis, anemi är blodbrist och blodbrist kan bero på lite olika saker men i 95 % av fallen så beror blodbristen på järnbrist och är man dessutom gravid är det ganska solklart

Folsyra, järn, vitaminer... (ja Folsyra är ju förresten ett B-vitamin så...)
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3