Magblickar och kommentarer
Skönt att man slipper vara ensam om magkommenterarna då
Moderskapsintyg
har jag inte fått något trots att jag varit hos BM två gånger efter UL:et...hm...Kanske borde fråga?
S/F-mått
Jag hade 24 nu i v 23+6, som en jämförelse så hade jag inte 24 förrän i vecka 28 (27+), men det är litet så då fick jag göra tillväxt-UL som visade att Victor var -13 %. I datorprogrammet så kom mitt SF-mått inyte med nu i torsdags eftersom datorprogrammet registrerar från 24+0 och framåt och det fattades en dag

men det står iallafall uppskrivet. När jag väntade Victor så fanns bara pappersjournaler så då mättes min mage från och med vecka 18.
Vikt
Fram tills förra tisdagen hade jag gått upp 3 kg men sedan på torsdagen hade jag gått upp ytterligare ett kilo så nu vågar jag inte säga eftersom det tydligen kan gå upp fort. Men när jag var i 25+ när jag väntade Victor så hade jag gått upp 12 kg så jag klagar verkligen inte
Vattengympa
Har jag varit på idag, första omgången genom Rehab. Väldigt skönt väl i vattnet men det gör ju lite ont efteråt men det går att leva med.
Gbs/uvi/SD
Haft otroligt starka sammandragningar idag och det svider lite när jag kissar men jag orkar inte bemöda mig med att kolla upp det för det visar säkert ingenting som vanligt. Börjar bli trött på alla kontroller hit och dit. Urinodlingen som skickades i torsdags visade inget i lördags så den gav nog inget bakterieutslag senare heller så jag har nog bara gbs vaginalt och inte i urinen, man får vara glad och tacksam för det lilla