• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Ang namn så har vi iaf bestämt oss för ett pojknamn.
    Så skulle det visa sig att det är en pojke så ska han heta : LEO Gustav.
    Flicknamn har jag två styckna som jag gillar men vi är fortfarande inte överens.
    Blir det en flicka till så vill ja att hon skall heta : SAGA eller FILIPPA.

Linnéa & Saga passar så bra ihop. Försöker få sambon att tycka det oxå.

ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Kan man göra tillväxt UL när som hellst under graviditeten.. eller måste det vara inom viss vecka?

• Vickyb
    Jag tänkte jag skulle starta en tråd till Får jag det?

Vet att könen står i BF Listan för dom som kollat vad det blir, men jag tänkte att det är lättare att se statistiken om man gör en omröstningstråd.
    Och i den tänkte jag att följande skall stå.

Vi väntar POJKE
    Vi väntar FLICKA
    Vi som INTE VET vad det blir. (kom härna med andra förslag!)
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-19 09:10:26 följande:
    humf ja som tänkte komma ut å gå lite idag. ner på stan å kika...GLÖM DET...regnar juh..såg så fint ut i morse...skit väder...sur ja blir...
    Hälit att du är tillbaks igen

Här regnar det är och skittrist väder oxå, så det blir nog att hålla sig inne.. om det inte vill klarna upp vill säga! Måste ner och handla mat.. har nada hemma.. förrutom ett paket denniskorv! *suck*
  • Vickyb
    Har gjort en omröstningstråd för oss nu för att se lite hur många pojkar och hur många flickor vi väntar.
    Tyckte det kunde vara kul och se hur många som väntar pojke / flicka.
  • Vickyb
    SyrranH skrev 2007-04-19 10:23:12 följande:
    Hallonfot:Här är min Gekåslista! Att handla på Gekås:   amnings-bh amningskudde amningskupor babygym babykläder! babyschampoo babysitter badcape barnolja borste bärsele febertermometer filtar flaskborste haklapp handdukar hoppgunga insektsnät till vagn kam kudde till spjälsäng lakan leksaker mammakläder mobil-leksak till vagnen? mössor nagelsax, trubbig nappar nappflaskor (inte egna märket, läcker tydligen) nätkasse till vagn pipmugg plastad frotté påslakanset resesäng? skallra skötbord snuttefilt sockor sparkskydd till spjälsäng? spjälskydd? tvättlappar täcken till barnvagn och spjälsäng underbyxor vagnreflexer? åkpåse örngott                
    Kopierar din lista

Hade tänkt komma iväg dit snart för att ihandla lite bebisprylar.
  • Vickyb
    Vad har ni för sgi?
  • Vickyb
    rullgardinsflikkan skrev 2007-04-19 11:58:49 följande:
    70:-
    70.-? Är inte lägsta 180?
  • Vickyb

Jag ringde till försäkringskassan nu.. och min sgi har inte höjts.. Utan jag kommer att få lägstanivå denna gången oxå. Hur mycket jag än jobbat och sletit så har den ta mej fan inte höjts någonting. Faaan för att jobba häcken av sig och så får man bara lägstanivå.. nää.. nu är jag förbannad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Vickyb
    solstraalen skrev 2007-04-19 12:26:23 följande:
    Usch vad trist. Jag har oxå lägsta nivån, har ju bara pluggat..KAn gotta dig med att då jag gick hemma med Anton så var lägsta beloppet på 60kr/dag före skatt.Blev tyo 1500 i utb varje månad.. DET var värdelöst.
    Ja jag är glad att den höjts iaf. Hade lägstanivå med linnéa med.. och då var det bara 60.- i slutet av mamma ledigheten..   Bläää för att vara fattig! Men nu kommer vi iaf att få lika mycket hela mamma ledigheten.. känns iaf lite posetivt. Men hur sjutton skall man klara sig på så lite pengar i månaden! Får helt eneelt säga upp telefon, bredband och hela köret! Känns så iaf.. hihi. Fan va pengar kan göra en lycklig.. utan pengar blir man så olycklig.. och det blir ju inte bättre av att livet inte alls är på topp just nu..
    Nu kommer jag att oroa mig för pengar oxå.. inte nog med den oron man redan har i kroppen varje dag! Blääääää!!

Jag skal bli rik.. jag skall vinna på lotto, det har jag bestämt!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3