• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

solstraalen skrev 2007-04-15 14:45:57 följande:
    Alltså jag får tuppjuck.VAD 17 är det med Saga???I torsdags bara sådär så spydde hon upp all välling i en hostattack. "ok " tänkte vi, " de beror på hostattacken". Sen har hon vart lös i magen sen dess.Så idag, 3 dygn senare så kräktes hon lite, sen plötsligt nyss i bilen nu.Hon har betett sig precis som om hon haft skräp i halsen precis innan hon har kräkts och det luktar inte magsjuka.Verkar som att hon är irriterad eller så för hon vill gärna stoppa ner fingrarna långt i halsen sista dagarna. ( Hon har dock inte gjort de vid kräkningarna )I övrigt är hon frisk å kry å glad.¨Någon som har en teori?
    Har faktiskt ingen aning om vad det kan vara.. Ring sjukvårdsupplysningen.. dom brukar ha svar på allt.

Har hon varit förkyld eller är hon förkyld och kanske har lite problem med slem i halsen?
    Eller har hon ätit och druckit något som hon reagerat på? Tex, mjölk?

Hoppas hon kryar på sig, inget roligt när barnen är sjuka...
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-15 17:05:13 följande:
    det bidde ett 8-kantigt bord, med fyra stolar i trä från plantagen! super fint verkligen. super nöjd.. nu vill man bara få klart resten av skiten...
    Det låter najs.
    Jag har hittat massor av fina bord, men dom är 100 och det blir alldlels för stort på våran balkong. 70 eller 80 hade varit alldeles lagom.
    Vill oxå hitta ett snyggt bord.. hellst med 4 st stolar, om det får plats på våran vill säga!

Skall fota våran balkong oxå nåndag.. har hittat krukor som jag vill ha iaf! Det blir en stor, fyrkantig eller rund ganska stor och två styckna man kan hänga murgröna eller en annan hängväxt på. Ser det perfekta uterummet, men det lär nog aldrig bli som man tänkt.
  • Vickyb
    JoNaLi skrev 2007-04-15 23:19:34 följande:
    Usch.. nu när jag kom hem idag så har jag kännt mig sååå nere.. känner mig såå ful å FET!! Bebismagen finns där men jag känner mig så J-la fet utanpå om ni förstår.. man känner fettet hänger över trosorna nästan.. tittar på era fina bilder på era fina magar å jag känner mig som en fet boll.. Usch.. jag skulle vilja oxå ha en fin mage! Vägde mig å det visade 8,5kg + Jag e inte så lång..160 å vägde redan innan 5gk för mycket.. minst! Så jag känner mig som en flodhäst.. förlåt att jag gnäller.. 8,5kg kanske inte e så mkt  egentligen.. men själva känslan av att känna sig så ful å fet.. usch.. vill bara att bebi vill komma nu så jag kan tänka på att gå ner i vikt.. hemska tanke va? Jag som BARA enbart är sugen på en massa onyttigt oxå.. å har sååå svårt att låta bli.. HUR skall man göra!? Kram på er tjejer.. det är så skönt att ha er här.. flåt för mitt depp inlägg...
    Förstår hur du känner dig. Känner mig oxå otroligt fet bland. Sist jag var hos BM hade jag gått upp 7 kilo skall dit och väga mig den 25(?) igen och då har jag garanterat gått upp ytterligare kilon. Längtar som sagt oxå tills efter sommaren då man kan börja tänka på att gå ner i vikt och nå sin idealvikt igen. Denna graviditet vägde jag 3 kilo mindre än vad inskrivningsvikten var med Linnéa. När jag blev gravid med Linnéa vägde jag 5 kilo för mycket. Efter detta så skall jag ner till 60-62 och fixa tuttarna Haha, känns som jag har fått värsta taxöron.. och undra då hur dom kommer att se ut efter denna aminingen! Vill ja inte ens tänka på.
    Låren känns otroligt feta.. men egentligen har jag rätt smala ben.. men dom ser så gigantiska ut.. Ansiktet börjar jag även känna lite att jag gått upp.. känner mig så tjock i ansiktet ibland.. Och tänk då om man skulle få oturen att samla på sig en massa vatten nu till sommaren.. Huaa..

Jaja.. nu har jag oxå fått gnälla av mig lite..
  • Vickyb
    humlan1973 skrev 2007-04-16 09:12:45 följande:
    mammab: Har ar en till med 23 kg "overvikt" 10 kg nu sedan jag blev gravid. Men det kans ganska ok anda. Man ar ju trots allt gravid. Jag faktiskt satt pa mig en jeasklanning idag till jobbet. Kannner mig ganska fin faktiskt. Magen putar som bara den.Vad ska jag ta mig till, jag ar beroende av nasspray... Det har borjat trycka i oronen, och jag undrar om det kan bero pa att jag anvander sa mycket spray. Orin nasa hals sitter ju lixom ihop.Vore tacksam om nagon ville kommentera, och dessutom har nagra rada att ge mig angaende att sluta. Det racker inte med att saga att jag ska minska utan det maste finnas nagot annat jag kan ta under tiden... men vanligt koksalt racker inte.Tack pa forhand!
    Det låter inget vidare. Har dessvärre inget bra tips att ge dig förutom att sluta helt.. Det är oftast det som krävs för att bli av med ett beroende om man inte kan få något annat som hjälper dig för nästäppa. Eller som Little baby skrev få kortison i tablettform som du istället kan ta. Rådfråga med din läkare, hoppas dom kan hjälpa dig.
  • Vickyb
    little baby skrev 2007-04-16 08:41:06 följande:
    JoNaLi: Du har min förstålese oxå, känner mig allmänt tjock och osmidig och har gropiga lår och rumpa ser ut som elefanthud Denna vecka har jag bestämt mig att jag INTE SKA ÄTA FIKABRÖD elller nåt annat sött jag måste försöka skärpa mig och inte kasta mig över alla godsaker. Man kan faktiskt äta frukt istället.!! Vill bara att det ska vara över nu så man kan ha sitt hjärtegull bredvid sig och vara ute och promenara och slippa dessa VARMA mammabyxor. Så det var mitt gnäll för idag *puh*
    Samma här.. skall försöka sluta trycka i mig massa kakor, ostbågar och en himla massa glass. Det är ju sötsaker nästan varje dag, och det måste få ett slut så kan man istället unna sig utan det minsta dåliga samvetet på helgen istället. Känns och är mycket bättre. Men hur sjutton skall man kunna hålla sig ifrån detta? Får rensa skafferiet efter varje helg.. Haha. Det går ju inte.. får helt enkelt hålla händerna i styr och försöka sysselsätta mig med något annat så man liksom glömmer av..
  • Vickyb
    zandrisen skrev 2007-04-16 10:06:24 följande:
    Godmorgon damerna! Gud så skönt det är att höra att många av er andra också känner er som barbamamma! Märkligt hur man fungerar, att det ska lätta av att an dra också mår skit...??? Solstraalen, du ska kräva att få Saga testad angående immunförsvarets funktion, och då främst om hon har antikroppar i blodet, vilken i sin tur kan påvisa om hennes immunförsvar infacto angriper henne själv. Det finns en rad olika antikroppar man kan ha vid olika former av immunförsvarssjukdomar, så kräv att de kollar hela ligan! Det är verkligen assvårt att stå på sig mot expertisen, men ge dig inte, tänk på att du kan spara Saga många års lidande! Stor kram och lycka till, och uppdatera oss gärna.Humlan, jag var beroende av nässpray förra graviditeten, och det var verkligen plågsamt så jag lider med dig! Det slutade med att jag var uppe i konsumtion av ca 1 flaska nezeril på 2-3 dagar, helt sjukt, men jag fick sån panik av att känna hur det svällde igen. Ta genast kontakt med läkare som kan remittera dig till öron-näsa-hals, där kan du få Rinexin-tabletter utskrivna under den jobbiga "avgiftningsfasen" som du MÅSTE genomgå. KRam och lycka till!Jisses vilken tur jag hade nu förresten, läste om BM-besök högre upp på sidan och kom på att jag inte fått nån kallelse till BM på ett tag, så jag hann precis ringa (telefontid mellan 9-10) ovch fick veta att jag har tid IDAG!!!! Om jag inte ringt hade jag missat tiden! Var kallelsen är kunde inte BM svara på, men erkände att hon kunde ha missat att "trycka på alla knappar"... Men hurra, nu får jag höra lillpluttens hjärtslag!!!! :_D
    Sicken tur att du ringde BM då.

Vi får alltid en ny tid efter avslutat bm-besök. Får inte ni det?
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-04-16 13:21:42 följande:
    99 dagar kvar idag!!!! Nu börjar nedräkningen!!! Har varit förbi hos mvc och hämtat mitt sista läkarintyg och passade på att väga mig och den här gången visade vågen plus sen sist (inte sen inskrivningen)!!! Hehe.... Fast å andra sidan startade jag på 86kg till mina 157kg... Så det finns ju att ta av...Vad räknar ni som normalvikt? Går ni på BMI då? Zelda - vad jobbigt med HP. Själv ska jag få iväg mina papper den här veckan, har varit lite slarvig. Såg på läkarintyget att det stog att jag förväntade mig att få det efter den här sjukskrivningens slut... Vi får väl se... Har du testat med bubbelvatten till blåsorna på Adam? Kan hjälpa.Solstraalen - stå på dig när du pratar med läkaren och kräv att dom kollar Saga ordentligt!!!Idag kom en av dom andra mammorna på dagis fram och sa att det verkligen syns att jag är gravid nu! Så dags tycker jag nog, är ju i v26+0 nu.
    Härligt.. Min nedräkning börjar nästa söndag! Då äntligen är det 100 dagar kvar!

Ang normalvikten så går jag nog mest på kroppsformen och vikten Jag SKA ner till 60-62 kilo som jag vägde innan. Då var man lagom smal och smärt! Haha..
  • Vickyb
    Madelene87 skrev 2007-04-16 13:27:28 följande:
    Nu har jag ringt och beställt ett UL till, Så den 2/5 får vi veta om vi får en flicka lr pojk
    Spännande..
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-04-16 16:21:35 följande:
    När skulle de va dags å ringa sjukvården tycker ni?Saga har fått i sig 2dl vatten idag, 0.5dl soyayoghurt, en liten barnmatsburk från 5 månader och lite smörgås.Vaknade 08 imorse, åt frukost till 08.40, somnade 9.30  sov till 11.kl 11 åt hon lunch fram till 11.30, sen 11.40 la hon sig i sängen ( ville sova ) å somnade kl 12, vaknade till i 2min vid 14, men somnade om. Vakna till för 45min sen, men somna om direkt.Så 2dl vatten och lite yoghurt är de rena vätskan hon fått i sig sen 18-tiden igår.Hon har inte kräkts idag, men bajsade rent vatten imorse.Kissat 1 gång sista 6-7 timmarna.Jag borde vara expert på detta nu, men mitt minne är SÅ dåligt.
    När hon verkar slapp och inte orkar dricka. Ge henne sockersaltlösning.. det brukar hjälpa. Ge henne piggelinglass.. det levde jag och Linnéa på i proncip när vi var magsjuka.
  • Vickyb
    Är det någon av er som har ett smarrigt recept på nån god potatissallad?
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3