• L2K

BF Juli-07 Nr3

mammab - kolla upp det på en gång!!!!! Du kanske har rätt att få ut lite pengar då ju!!!! Mig har dom försökt stryka flera gånger men för mig är det en anställning bättre än ingenting.
    Dessutom!!!! Lyssna nu!!!! Tre månader efter förlossning får man ett litet bidrag från dom. Sen får man ett till tre månader efter att man börjat jobba.

Så ring du och be om nya löneuppgifter tex och när dom inte hittar dig säger du att du har varit föräldraledig sen Saga föddes och att dom får kolla upp det.

Kan ju va så att du har rätt att tillgodoräkna dig nåt därifrån när du bråkar med fk med ju!!!!

Hur har situationen sett ut sen Saga föddes? Hur länge hade du föräldrapengning? Hur är det nu? (Minns inte, vet att du pratat om det förut...)
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K

Man får betala för allt utom vatten!!!! Skitsnålt värre!!! Inte ens läsk bjuder dom på.

• L2K

Sambon sa att jag skulle säga att jag hade matavdrag... Vi betalade 30:- per dag och fick äta för 60:-.

• L2K
    Mammab - Men du, kolla upp vad det står för slutdatum på dig åtminstonne. Är ju bra att ha i framtiden när du ska söka jobb med.
     Man fick nån procent på lönen för att man hade fött barn och den har du ju rätt till. Inte jättemånga kronor men iaf. Kan ju va så att du står som anställd nånstans fortfarande. Kan ju alltid ringa HK och kolla läget annars.

Copernicus - vi fick inte ens nån julklapp "i år"... Förra året fick vi en hjärtformad reflex på alla hjärtans dag. Va väl typ det enda!
    Fast det har nog lite och göra med vad det är för restaurangchef med... Den vi hade när jag började, innan föräldraledigheten, såg till att vi fick julklappar iaf.

Kan ni sluta sukta mig med jordgubbar!!! Klantarslet jag tog inga när jag var å handlade och jag är sååååå sugen nu!!!!!!
  • L2K
    Mammab - men du, om det fortfarande står Donken på dig hos fk så har du ju all chans i världen att kanske kunna höja din sgi. Om du har tur... Kolla upp det för säkerhetsskull! För om du fortfarande finns kvar hos donken kan du ju rätt att tillgodoräkna dig lönehöjningarna sen 2004.
  • L2K
    monnie - jag får skylla mig själv. stog och tittade på gubbarna men ändå så plockade jag ingen låda...
    Men ska fixa ungarnas påskägg sen så jag får väl gotta lite då.

Första ska tzatziki på minst tre gurkor och en lite yogurt fixas.
  • L2K
    Copernicus - ja, macdonalds är väl inte speciellt kända för att ta hand om sin personal så... När jag hade fått Oskar fick jag reda på av en slump att man hade rätt att  få ut pengar dels tre månader efter förlossning och tre månader efter att man började jobba igen. Så det var ju ett välkommet tillskott i kassan. Min dåvarande rest.chef visste inget om det utan jag fick ringa HK för få svar om det.

Fast jag har hållit fast vid dom och eftesom jag inte orkade söka nytt jobb efter förra föräldraledigheten var det bara att gå tillbaka. Men efter den här gången ska det bli nytt jobb!!!!!
  • L2K
    Copernicus - men måste du fixa vikarien själv? Man har väl rätt att vara hemma iaf ett år om man meddelar i tid?

mammab - precis, HK = huvudkontoret. Säg att du är nygravid och har varit föräldraledig och att du vill kolla upp läget. Jag sa att jag hade jobbat extra mellan graviditeterna. Jobbade inte mellan sep -02 till dec-05. Ist jobbade jag timmar i simhall och om jag inte minns helt fel står det föräldraledig och tjänsteledig på mig den tiden.

På HK kan dom leta upp dig i arkiven. Så att du åtminstone kan kolla upp så det inte finns nån innestående semester eller som det borde göra, pengen för att du fött barn...

Dom är jättetrevliga på HK.

Beckah - alla McDonalds borde servera den iom att dom kör rikstäckande reklam på den. Den fanns fortfarande i Sthlm i tisdags iaf. Det är väl typ bara expressrestauranger som kanske inte har den...
  • L2K
    mammab - men du har ju inget att förlora på att ringa.

Nu springer jag här mellan datorn, tvn och tvätten som ska hängas... Det smakar vitlök i munnen av tzatzikin i jättesats som står klar i kylen nu... Kommer nog inte få pussas sen.  
  • L2K
    mammab - numret är 08-740 85 00.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3