• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Jen2006 skrev 2007-04-20 09:31:47 följande:
    usch idag måste jag diska, städa, tvätta och handla (underbar dag). Vi ska nämligen få kompisar hit över helgen och huset ser ut som ett bombnedslag!!! Tyvärr är min motivation och energi så nära noll som man kan komma.... suck!!!!
    Samma här.. har ingen lust att städa inför helgen.. Men men.. hellre det så man kan slippa tänka på att det måste städas.. denna helgen skall jag bara ha lugn och ro!
    Men hur stor lust har man att sätta igång. Ingen motivation alls..
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Jessa6 skrev 2007-04-20 09:55:23 följande:
    God morgon, ledig idag, ska jobba i morgon. Nu finns det en ny magbild i mitt galleri "starka bilder" för v 29. Jag tycker att det ser ut som en pojkmage eller vad tror ni?
    Ja vem vet
  • Vickyb
    Nathalie009 skrev 2007-04-20 15:44:39 följande:
    www.youtube.com/watchhaha så klockrent snacka om att låten blev känd överallt.. 2 st medecinstudenter ifrån Budapest haha klockren
    Hahahaha,, Undra om dom ens vet vad låten handlar om!
  • Vickyb
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-20 16:21:08 följande:
    Vår käre son på 2 år har just målat våra väggar i sovrummet med svart whiteboard penna!!Vilken trevlig överraskning. 3 av 4 väggar klottrade på. Tur vi har färg att måla över med, men ändå....suck...........och pennan hittade han givetvis i sambons jobbarbyxor som LÅG PÅ GOLVET!!  Ja ja, det är han som får fixa så..
    Hehe.. Ja dom små liven har en sån livlig fantasi. Våran dotter är oxå expert på att hitta undangömda pennor och klottra lite här och var. Och hon är expert på att riva upp tapeter.. tur att hon har en pappa som är målare.
  • Vickyb
    Vallmar skrev 2007-04-20 17:09:43 följande:
    Halli hallå brudar!!Jag har inte varit inne sen i onsdags morse *skäms*Har haft det väldigt stressigt och har åkt på en uvi som heter duga!Igår var vi på profylaxkurs sambon och jag, har skrivit lite om det i min blogg.Snart kommer släkten för jag blir 26 år idag, wieeee.Ska försöka kika in senare ikväll;)
    Åh Grattis Grattis!

Hur har det gått på profylaxkursen? Skall genast gå in och läsa i bloggen förresten
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-04-20 18:03:40 följande:
    Nu börjar det bli jobbigt att vända mig i sängen   Får liksom bära magen när jag vänder mig så att den hänger med. Sen känns det jätteobehagligt när man märker att bebisen ligger "fel". Den har ju legat i ett läge när jag ligger på vänster sida och sen när jag vänder på mig för att ligga på höger sida så blir det ju bara fel... och så väcker jag ju så klart bebisen också på köpet. Om 10 dgr ska jag gå ner i timmar. Ska ta ut de sista två timmarna varje dag som semester så då går jag 8-14. Det ska bli skönt. Då kanske man sparar lite på energi och kroppen. Sen slutar jag helt 1 juni eftersom jag fått HP beviljat. Fast det kommer nog inte vara lika skönt eftersom jag blir såååå rastlös om jag inte har nåt att göra om dagarna.
    Haha.. Har oxå jobbigt att vända mig i sängen. Får lixom nästan sätta mig upp om jag skall vända mig. Tar i för kung och fosterland ibland så mannen vaknar.
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-20 19:50:32 följande:
    mmm..älskling gick till macken..fick mig en chokladkaka å en påse ostbågar *smaskar*
    Åh ostbågar.. Om du visste.. Skulle kunna döda för ostbågar! *hahaha*
  • Vickyb

Morrn morrn alla gravida!!

Jag har en tok i min mage. Den har sparkat och haft sig största delen av natten. Vaknade klockan 03.30 och den höll igång där inne. Har haft svårt att sova med pg av att lill*n ligger och trycker mig på revbenen. *suck* Har vritt och vänt mig i sängen hela natten, knappt fått någon sömn alls.. och nu är jag dö trött!
    Känner mig helt öm  på höger sida av revbenen, och det ömmar rejält när man suktar efter ett andetag! haha. Knodden spelar ett spratt med mig.
    Linnéa var lugn jämnfört med denna.. hehe. Så jag kan nästan föreställa mig vad jag har att göra sen..

• Vickyb
    L2K skrev 2007-04-21 10:45:32 följande:
    JoNaLi - Vad härligt du verkar ha det!!!!!Och just nu skulle jag ge mycket för en barnfri natt! Vad skönt det vore!!! Mina är inne i en period med att vakna mellan 5.30-6.00. Mindre kul. Men alla runt omkring oss vårrustar båt för fullt så det är nog ingen som är så tänd på idén att samtidigt få två små hemma... Men vi får ta det när båtsäsongen kommer igång.
    Min dotter vaknar oxå ovanligt tidigt.. kl 6 är hon uppe och studdsar och tjatar om att hon vill ha välling. Och hon slutar inte tjata för sen hon fått det. Så det är ju bara till att snällt gå upp och göra detta. Sen när man lägger sig så säger hon "upp me dej"
    Ändå har lillstumpan fått nya persienner, svarta och vita och det är bäcksvart där inne tidig morgon.. Trodde det skulle hjälpa om det blev lite mörkare.. haha.

Vet hur det är med fullt med leksaker på golvet. Hon är expert på att vända backen upp-och-ner och det ser ut som rena kaoset där ibland. Och ibland låter jag det få se ut så.. ibland gömmer jag undan backarna med småleksaker under sängen, för det ligger överallt i lägenheten annars.
  • Vickyb

Åh, i natt fick min kompis en liten Thea... Så söööt! Nu längtar jag efter min egna lilla bebbe att hålla i. Och Linnéa vill ha en lillasyster och ingen lillebror.

Kiranna skrev 2007-04-21 15:30:07 följande:
    Hej alla!Jag brukar kika in här lite ibland men har hittills inte skrivit något i denna tråd. Nu skulle jag dock behöva ett råd från er.Var hos bm i veckan och hon tyckte att jag skulle överväga havandeskapspenning mot slutet av graviditeten i o m att jag jobbar mkt med tunga lyft. Kruxet är bara att jag är timanställd och hoppar från ett kort schema till ett annat. Varken jag eller min bm vet om jag har rätt till havandeskapspenning - någon här som vet?Tack på förhand och ha det så gott!
    Jag jobbar oxå som timvikarie.. vet inte hur det fungerar för mig, tror inte jag har rätt till hp för att jag inte har ett fast schema. Kolla med din arbetsgivare/chef. Jag skall ringa ner till min sjukgymnast och be att få träffa en läkare som kan sjukskriva mig för jag pallar inte att jobba både fysiskt och psykist!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3