• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

L2K skrev 2007-04-21 14:20:19 följande:
    Vickyb - det där med tiderna kommer och går här... För det mesta vaknar dom mellan sex och halv sju men nu har dom haft en period när dom vaknat halv sex, sex ist. Minsdre kul för jag är så trött just nu. Vaknar dom efter sex kan jag iaf sätta på tv'n men innan finns det liksom inget att göra. Men dom kommer in till mig i sängen. Dom slutade tidigt med välling på mornarna så här blir det till att vänta på frukost. Just nu har vi en legolåda, modell större, och en pussellåda utspridda. Dessutom alla täcken och madrassen från växasängen. Så det är en aning rörigt. Basse tjatar om godis men vi har sagt att det ska städas först å på den vägen är det. Även om han bara är fyra så tycket jag inte att det är för mycket begärt. Orkar man vända upp å ner på allt orkar man plocka tillbaka... Och det är bara ett par dagar sen jag storstädade hela deras rum.Nu har jag iaf tröstat mig med cola och chips! Mumsmums!!!! Sen ska jag handla lite annat gottis till kvällen.
    Mm va gott. Jag glömde köpa coca cola när jag var nere i affären.. men mina ostbågar glömde jag iaf inte. Så här blir det till att mumsa ikväll.. fast dock utan cola.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Ja du, det är nog inte ens en tredjedel av dom som är aktiva!

• Vickyb

Det är 42 st som har röstat på omröstningstråden för vilket kön dom väntar..

• Vickyb
    annki72 skrev 2007-04-21 19:35:40 följande:
    tbmh: oj vad många En fråga, jag tänkte buda på ett sätt på tradera men vet inte vilken stl jag ska ta.Det shorts och t-shirt ska jag ta 50/56 eller 62/68?tänker som så att tänk OM den lille väger 4000 eller mer då kanske 50/56 blir litet, men 62/68 kanske blir alldeles förstortstl har ju ändrats så mycket sen min lille var bebis, vad skulle ni valt för stl?
    Jag hade nog tagit 50/56 eftersom vi skall ha i mitten av sommaren. 50/56 passar nyfödda och det kan till och med vara för stort. Jag minns att storlek 50 var alldeles för stort för våran lilla tjej ett bra tag! Så jag hade nog tagit 50/56
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-04-21 19:36:08 följande:
    Okar inte läsa igenom nu ara kikar in Har varit på GeKås idag...liiite mör i bäckenet å så...usch! Blev en del till Alvin men mest till Victor
    Åh vill oxå ta en sväng dit.. vill handla så mycket. men tyvärr finns det inte så mycket pengar till det nu då vi skall ha 35 års fest och lägga undan 1000 kr var till vagnen! *suck*
    Hade dom mycket bra barngrejer där?
  • Vickyb
    annki72 skrev 2007-04-21 19:40:14 följande:
    vickyb: ok, jag tror jag köper 50/56har fastnat för tummen saker och kläder, kan inte låta bli att köpa
    Ja dom är ju så söta. funderar på en sån barnvagnsleksak..
  • Vickyb
     NEDRÄKNINGEN BÖRJAR 100 DAGAR KVAR !! 

Morrn morrn.

Går in i vecka 27 idag, så nya magbilder finns att skådas.
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-04-22 09:05:19 följande:
    Gomorron, gomorron! Idag fick jag sovmorron utan att ungarna störde!!! Så skönt! Känns som gårdagen är helt glömd... (Om man bortser från värken i kroppen då )Här är strålande solsken men tyvärr bara 3-4 grader... Men ska nog kunna hitta på nåt kul med ungarna iaf. Vickyb - fina magbilder!
    Tack tack detsamma.

Här blidde de ingen sovmorgon alls. Dottern kom in i natt och väckte mig.. och ville ha välling och inte nog med det hon bred ut sig så i sängen att jag fick ligga på kanten. Vågade inte putta in henne ifall hon skulle vakna igen.

Min rygg den värker något kopiöst mycket.. Fy sjutton alltså. Ett tag kändes ryggen faktiskt OKEY, men nu dom senaste 3 dagarna har det bara blivit värre och värre och det gör 5 gånger ondare än mina första bäckenbesvär i början av graviditeten.
    Så imorgon blir det till att ringa sjukgymnasten och sen skall jag banne mig se till att jag blir sjukskriven. Har varken lust eller ork att jobba nu när jag mår så dåligt inom mig.
    Förra lördagen fick jag panikångest och fick åka ambulans in till akuten för att jag inte kunde andas.. och det är nog så att kroppen säger ifrån ordentligt nu.. och efter det är jag så rädd att jag skall bli sårad och upprörd igen..
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-04-22 09:14:41 följande:
    Vickyb - Vad jobbigt! Men jag håller med, smärtorna bli värre även om man inte trodde det i början.Se till att få sjukskrivningen raskt! En vecka kan du ju va hemma utan intyg med om det blir strul på första stället! Och berätta om förra helgen! Vad gäller panikångest så fick min granne det i samband med graviditet. Det har tagit henne lång tid att komma på fötter ordentligt igen så jag hoppas att det blir bättre om du får gå hemma!!!!!Och du, varför kan inte ungarna sova tills vi är nöjda, inte tills dom är nöjda? Hahaha... Mina hade vaknat mellan 5:30 och 6 imorse. Mindre kul. Men dom lyckades hålla sig tysta så jag blev väckt när sambon gick vid åtta. Så skönt så.
    Ja jag skall ner till min BM på onsdag och då skall jag ta upp detta. Och sen skall jag be om att få prata med en kurator.. tror jag behöver det. Det är så mycket som jag har förträngt som blommat upp lite.. och sen har det ju hänt lite efter det.. Vill inget annat än reda upp detta och ständigt gå med oro i kroppen!

Dottern vaknade 4.45 imorse och ville ha välling. hahah!
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-04-22 09:21:33 följande:
    Vickyb - låter smart att ta tag i saker redan nu innan det kanske blir värre. Tänker du sjukskriva dig själv redan från imorn?
    Jag jobbar ju bara som timvikarie och har varit tvungen att tacka nej då dom har ring och frågat om jag kan jobba.. Så nu skall ja se till att bli sjukskriven för nu finns det inga bortförklaringar att skylla på längre
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3