• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Calylite

mammab
    haha ne ja är less innan man ens ätit det
    Spril lär suga lika mycket det, självklart fyller halva helan av släkten år i April.

aj då, inge skoj med försovande pappor, men Saga kanske inte klagar på att leka lite extra?

• Vallmar

Men vad är det jag läser!? Jäkla bemötande av förlossningen. Med tanke på att du fått det i samband av att du ramlat tycker jag definitivt inte att dt är någe snack om du ska¨åka in eller inte!

Vad jag har hört så ska man ringa till förlossningen om man har sd oftare än var 20e minut. O åka in om det blir värre.

Hoppas det inte är något allvarligt beckah! Lycka till. Kramar

• solstraalen
    L2K skrev 2007-03-28 16:30:03 följande:
    Halloj tjejer!!! Ni  som funderar på Emmaljunga city jet, Babyland har erbjudande på den just nu på 2995.- ist för 4595:- !!!!www.babyland.se/documents/nyheter/BabylandDR_...Solstraalen - vad jag vet så är det nästan liggläge på racen men bara villäge på sittyn. Däremot kommer även sittyn va på erbjudanade på babyland i helgen. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Jo ja såg att sittyn hade erbjudande på sig i helgen, men då är de ju nästan så att man ska köpa en race ändå, om den har bättre viloläge menar jag.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
  • Calylite

vet ni hur många faddrar/gudföräldrar man får ha till ungen?
    Jag sitter i valet och kvalet, alla man känner vill men de är nere i 4 personer nu och toksvårt att välja ut vilka

• L2K
    solstraalen skrev 2007-03-28 17:13:53 följande:
    L2K skrev 2007-03-28 16:30:03 följande: Halloj tjejer!!! Ni  som funderar på Emmaljunga city jet, Babyland har erbjudande på den just nu på 2995.- ist för 4595:- !!!!www.babyland.se/document s/nyheter/BabylandDR_...Solstraalen - vad jag vet så är det nästan liggläge på racen men bara villäge på sittyn. Däremot kommer även sittyn va på erbjudanade på babyland i helgen. Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723Jo ja såg att sittyn hade erbjudande på sig i helgen, men då är de ju nästan så att man ska köpa en race ändå, om den har bättre viloläge menar jag. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
    Vi har en äldre sitty (vet inte om det skiljer nåt på dom nyare) och den har halvläget. Men visst, att sova nån gång i den funkar ju. Men ska dom sova oftare så bör man nog ha en annan vagn. Vi skaffade en Scooter till Basse när Oskar kom och den kör vi på Oskar numera och den har samma liggläge som racern. Jag bara älskar den vagnen!!!
    Vi har sagt att vi ska köra på kombin fram till nästa vår och sen sälja den och scootern och köpa en ny fin scooter då ist för att köpa ny vagn nu.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-03-28 14:54:55 följande:
    Är det någon av er som har en Brio sitty eller race här?Har dom lika mycke viloläge på sig?Är dom smidiga?Kör runt Saga i sin kombivagn nu, men börjar bli såååååååå trött på den.Har även en sulky med sufflett å fullt liggläge, men tycker den e så skramlig. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.27
    Vi köpte oss en sitty förra veckan och den är kanon. Lätt och smidig att köra och väldigt liten. Det är bara ett läge, men för Linnéa funkar det alldeles utmärkt att somna i vagnen om vi är ute!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-03-28 15:36:33 följande:
    Ja nu har jag kollat och det är ca 5 minuter mellan sammandragningarna och det är molvärk så nä jag håller inte med henne om att det är lugnt.Däremot så inväntar jag sambon först så vi kan åka båda två OM det inte sker något drastiskt då åker jag direkt. Just nu känns det som att jag inte kommer inna få med Mathias för det gör rejält ont i skrivandes stund.Tar en snabb dusch och ser vad som sker.När Victor föddes började det med sammandragningar (smärtfria) var 10:onde minut i ca 2 dagar sedan övergick det till onda sammandragningar och tillslut SMÄRTSAMMA sammandragningar, eller ja, då var det ju värkar.Tack för stödet, skönt att det finns folk som håller med en när vårdpersonal håller emot.Hör av mig när jag kommer hem om jag åker nu strax.Under tiden ajg skrev denna text hann jag få  2 sammandragningar. ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Låter ingen vidare. Bra att du kollar upp det, och STÅ PÅ DIG! Du känner dig bättre än någon annan, du känner om något är fel, så ge dig inte försen du får en ordentlig undersökning och att du får kolla så att bebis mår bra! Kram & Lycka till.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Sylt

Beckah --> Lycka till. Håller tummarna.
    Ang sd - förra grav. hade jag sd som kortade livmodertappen. Fick ingen medicin, bara ordinerad vila. Var på kontroll varannan vecka. Min läk tog väldigt allvarligt på tidiga sd.

Skönt att veta att jag inte är den enda som blivit påhoppad ang gravid-vikten

• Tania

TJohoo

Nu är jag hemkommen från frissan. Det blev kort men jag är nöjd!
    Jag tog en "före"-bild och senare ikväll kommer jag att sätta in både före och efter-bilder så ni får se vilken längdskillnad.
    Nu sitter jag bara och väntar på karln som skulle komma och titta på bilen kl 18. Han som ringde igår och inte kunde svenska.... han ringde för tio minuter sen och sa att han hoppat på fel buss. SUCK!!
    Sen ska man försöka få honom att hitta rätt från bussen också... urk... det är skitjobbigt att sälja bil.
    Just det ja... det blir INGET inbyte på ford i alla fall. Deras bud gick från 48 000 till 31 800 så vi sa tack och adjö. Säljaren sa själv att ni får MYCKET mer om ni säljer privat. Vilket vi kommer att göra nu. Nu tar vi det lugnt och OM volvon finns kvar när vi fått vår såld så tar vi den annars letar vi efter något annat.
  • Halvblod

Äntligen hemma efter en lång jobbdag i bilen (kört leveranser)...ska vila en liten stund nu sen är det dax att ringa alla morgondagens leveranser. *suck*
    Men det är bara att bita ihop...imorgon är absolut sista passet jag kommer att köra, NÅGONSIN!

Har läst lite snabbt att en del av er mår dåligt och har krämpor av olika slag...styrkekramar till er!
    Hoppas dock att alla andra mår bra och njuter av sooooolen

Idag fick vi ytterligare en bröllopsinbjudan till sommaren...så nu är vi uppe i 4 bröllop och en baby Skrattande

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3