Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

BF Juli-07 Nr3

Milla, nej vad jobbigt! Hoppas att du piggar på dig snart, inte kul att vara sjuk ovanpå graviditeten liksom! När får du veta om det blir snitt eller ej?
  • zandrisen

Har varit hos läkaren samt hos BM idag.
    Har uppdaterat bloggen för den som är intresserad.

Mammab, jonali och vickyb, massor av kramar till er som kämpar med er själva hos psykologer, vilket jobb ni gör tjejer! Kämpa vidare!

Halvblod, tråkigt att höra att du är under isen. Stor kram till dig också!

Giafia, förstår precis hur du känner inför handledsskydden och kryckorna, det är inte roligt när man invalidiseras! Hoppas du snart mår bättre!

Beckah, hur coolt som helst med fotografen! och såklart kommer jag att köpa Amelia varje månad nu, bara för att vara säker på att inte missa dig! Mycket tråkigt att höra att det fortfarande strular för er dock. Du finns i mina tankar! Styrkekramar!

*tänder ett ljus för Isabelle och tänker på hennes familj*
  • zandrisen
    MissHeaven, man gör ett ul och mäter vissa saker, så som huvudets omkrets och längd på armar och ben, bukens omfång osv. Sen matas dom värdena in i ett dataprogram och sen får man svar på hur stor bebisen, utifrån de värden man matat in, kommer att bli.
    Ibland stämmer det bra, ibland inte.
  • zandrisen

Beckah och madeleine, usch jag lider verkligen med er! Vet inte riktigt vad jag ska säga annat än att det är förjävligt att ni inte bara ska kunna slappna av och vara lyckliga denna tid. Hoppas så att det ska lösa sig för er båda!

Nej men Cop, vad har du nu åkt på för skit...??? Var i magen har du ont?

• zandrisen

Cop, kommer bebis åt där på nåt vis? Molly kickade sprickor på mina revben, det gjorde asont!

• zandrisen

Låter som magkatarr, har du haft det förut? Jag har haft det från och till, och kan säga att jag inte kan äta banan när det är som värst, det är nåt som gör så att det gör superont i just banan!
    http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3105
    Mer info.
    Lite svårt att medicinera när man är gravid, men opremazol kan man äta som engångsmedicinering.

• zandrisen

Haha, nej fy, komma och kosta pengar på grund av att du äter fel mat!!! Räcka ut tungan
    Nej, men du behöver nog inte ens söka hjälp, omeprazol (losec fast billigare) finns receptfritt numera, köp en förpackning och testa om det hjälper! Eller be brorsan om en dos.

• zandrisen

..och det brukar bli tillfälligt bättre av att spy, då får man ju upp all magsyra som ligger och fräter.

Nu kallar sängen, hoppas du får bukt med eländet, verkligen ingen höjdare!
    Kramis!

• zandrisen

Beckah, Beckah... Du har funnits där och peppat oss alla genom allt ifrån små vardagliga bagateller till stora svåra livsavgörande situationer i snart 9 månader. Vi vill finnas här och lyssna på dig nu, så "gnäll" hur mycket du vill! Vi VILL veta hur det är med dig, och vi kommer att peppa minst lika mycket som du gjort innan!

Alvin och Victor har TUR som har en mamma som tillåter sig att sörja, och dom älskar dig precis som du är. Ang panikångesten, du har fixat det förut, och kommer att fixa det igen. Det är en tricky bastard vi har att göra med, så det är inte konstigt om den lärt sig ett nytt sät att plåga dig just nu, men du KOMMMER att ta kontrollen igen!

Glöm inte att du är smart, snygg och rolig!

*kramar hårt och länge*

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3