• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Ingen som är vaken?!

Skall lägga mig nu.. Så natti natti gott folk!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb

Gomorgon tjejer..

Det blev sent igår.. klockan halv 3 gick dom sista gästerna här ifrån Jag gick dock in och la mig efter att jag skrivit här.. så sambon satt snällt kvar tills dom gick.
    Vaknade tidigt trotts dottern inte är hemma.. vi gick upp och städade båda lokalerna, ner och handla go frukost och sedan hem.. Och gissa vad vi har kvar från igår? Swartzvaldstårta och budapesttårta! Gissa om jag skall mumsa sen! Hehe.

Nu skall jag göra iordning mig för snart kommer gullongen hem igen.. Som jag längtat efter henne..

Det jag egentligen skulle skriva var att det nu finns 2 styckna bilder på magen i v29 (idag)
    Skall ta i lite olika vinklar senare.. eller imorgon och lägga in.

Kram på er!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb

Måste bara fråga en sak..

Det är väl inte farligt eller skadligt för barnet om man dricker alkoholfritt vitt mouserande vin och likaså carlsberg alkoholfritt öl? Kände mig ju alldeles groggy efter det igår. Men det kanske var "ångerna" från allt annat som gjorde att man "kände" sig lite groggy!

• Vickyb
    Vickyb skrev 2007-05-06 12:42:36 följande:
    Måste bara fråga en sak.. Det är väl inte farligt eller skadligt för barnet om man dricker alkoholfritt vitt mouserande vin och likaså carlsberg alkoholfritt öl? Kände mig ju alldeles groggy efter det igår. Men det kanske var "ångerna" från allt annat som gjorde att man "kände" sig lite groggy!
    ölen var ju 0,5 procent.. och vinet vet jag inte. Stod att det var alkoholfritt iaf.

Fick världens halsbränna igår efter all coca cola man hade drukit under kvällen.. *suck*
    Sambon gav mig ett bra tips som hjälpte mig.; Drick ett glas mjölk! Sen var det borta!
  • Vickyb
    Mjukis82 skrev 2007-05-06 16:31:16 följande:
    Åh! Jag måste få gnälla av mig Jag blir så jävla ledsen o förbannad! Vem har så jävla kallt hjärta att man stjäl från en grav? För ett tag sen försvann en ängel från Isabelles grav, som hon hade fått av några vänner till oss... idag när vi var där så var hennes ROSA gravlykta borta! Det kan vara kyrkogårdsförvaltningen, men jag tror inte det, för då brukar dom bara flytta det till den stora stenen. Det svider i mitt modershjärta - vem är det som går o tar min dotters grejer?  Denna rosa gravlykta hade vi letat länge efter och jag var så glad att vi äntligen hade hittat en (hittade den i Köpenhamn, för dyra pengar)... jag har velat att hon ska ha just en ROSA lykta enda sen vi hade urnsättningen, men har först nu då hittat en... osså är där ngn idiot som tar den! Helvete!!!Sorry - det är helt OT! Men jag bara måste få kräka av mig!
    Fy va tråkigt. Att människor kan göra något sådant oförskämt att plundra gravarna.
    Än har ingen "stulit" något från mammas grav.. vi har en fridfull liten ängel som ligger på stenen som inte sitter fast.. Och ibland undrar man hur länge den får ligga kvar!
  • Vickyb
    SannaKaarina skrev 2007-05-06 17:35:10 följande:
    jag kände mig groggy efter valborg och då drack jag bara läsk på festen medan alla andra var fulla. blev nästan orolig
    Ja man känner sig ju snätan orolig! Men det är som Becka säger, det är psykologiskt!
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-05-06 19:36:12 följande:
    Förresten... ska man ha kudde till en nyfödd?... Jag har glömt bort hur vi gjorde med Melle.
    nja.. kommer faktiskt inte heller ihåg riktigt hur det var med kudde.
    Men vi hade iaf en liten platt till Linnéa när hon var bebis och nyfödd.. Tyckte att det såg mer bekvämt ut än utan någon kudde alls.. Så en liten liten platt kudde skall vi ha iaf, sen kan man byta eftersom.
  • Vickyb

Morrn morrn.

*gääääsp* Trött som bara den.. och dessutom fick jag lite sovmorgon! Fick sova till 8 idag iaf och dottern vaknade väl runt kvart i. Skönt. Snart skall vi gå till dagis.. sen skall ja hem och städa.. Hur sjutton skall jag orka detta?!

• Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-05-07 08:15:39 följande:
    Ska åka in akut nu....gäller inte Alvin, men Victor...När han var 13 månader hittade jag en knöl i ljumsken på Victor, åkte in akut och samma kväll opererades han...ljumskbråck.Nu i helgen har haft feber och ont i magen som jag tolkade som förkylning (eftersom jag blivit smittad). Dock ingen snuva och det var märkligt med tanke på att jag blivit snorig. Men med en så stor pojke så tänker man inte så mycket på en liten förkylning.Nu på morgonen kommer han upp och säger att han har en skelettbit som sticker ut i ljumsken. Jag vet ju bättre så första tanken som slår mig är "Ljumskbråck". et råkar dessutom vara på exakt samma ställe som han opererades för en massa år sedan.Ringde sjukvårdsupplysningen för att få direktkontakt med Akuton i Borås eftersom jag vet att Knöl i ljumsken+magont+feber=AKUT, förmodligen inklämt bråck för ahn har ont så han skriker om man nuddar.Nu kan det ju verka lite sjukt att jag sitter här och skriver istället fr att åka...meeen jag har ju ingen bil och körkort och svärmor är på väg för att hämta upp oss och köra till Borås så jag tänkte skriva av mig så länge medan jag väntar.Tack för ordet. Hoppas ni fått en trvligare start på dagen...
    Hoppas det går bra.. *Håller båda tummarna*
  • Vickyb

Jag har vägt mig nästan alla gånger.. alla utan 1 gång tror ja.
    Jag skall dit nu på torsdag igen, och då skall jag även få ett läkarbesök för jag skall bli sjukskriven. Sen efter det besöket så skall jag testa på akupunktur för bäckenbesvären.
    Vågen här hemma fungerar inte längre.. eller batterierna är snarare slut. Och tur är väl det för innan missbrukade jag vågen Vägde mig flera gånger om dagen nästan

Imorse så tog jag min järntablett.. som jag inte tagit på ett tag. För en timme sen så började jag må illa och fick värsta rundgången i magen.. Kan det ha varit niferexen?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3