• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Madelene87 skrev 2007-05-02 19:39:35 följande:
    visst sa dom att det inte alltid var säkert att dom kunde se könet men dock hade jag förväntat mej lite mer engagemang från doktorns sida och speciellt bättre utrustning
    Ja lite engagemang kunde dom ju visat och försökt lite mer.. och att man inte ens fick köpa någon bild.. eller fick en över huvudtaget.. som jag tycker du borde ha fått som en liten "kompensation" iaf för att ni inte fick veta könet! Faan va snålt. Jag hade blivit förbannad.. Hur mkt fick ni betala för köns-ulet?
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-05-02 19:53:52 följande:
    hehe börjar oxå tro mer å mer på en tjej!! visar sig...den får gärna ta å komma ut snart!! jäkla bök unge...
    Hahah. Ja jag säger det samma. Har precis haft en lugn period i magen.. men nu börjar den trycka ut sig mot revbenen igen.. och ibland känns det nästan som den vill sparka ut sig i magen. och det börjar strama och bli ont om plats i magen nu.. Så jag antar att jag är i en ny "tillväxtperiod" och magen börjar bli gigantisk!
    Inte nog med de.. börjar känna av lite halsbränna nu.. så det blir till att skaffa sig något för halsbrännan.. och dricka vichy vatten!
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    Idag fyller sambon 35 år!! Så jag känner på mig att det kommer att bli en kanon dag. Solen lyser och himlen är än så länge blå!
    Idag skall jag och Linnéa beställa tårta och brytbröd, ringa ang festlokalen och städa lite här hemma. Hua.. vet inte riktigt hur jag skall hinna med allt.. så jag känner för att sätta igång redan nu!
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-05-03 07:20:48 följande:
    Fick precis veta att vår nya vagn ( Phil & Teds Sport ) har anlänt till Uppsala inatt så idag får vi hem den! Bästa är att vi inte behöver vänta på bebisens ankomst innan vi kan använda den, eftersom den funkar både som enkel- och syskonvagn
    Smart! Längtar oxå efter våran vagn nu. Men vi skall inte hämta ut den försen i slutet av juni, början på juli eftersom försäkringen börjar gälla från den dagen man hämtar ut den.
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-05-03 07:27:30 följande:
    Vad ska ni ha för vagn å färg?
    En teutonia fun cs. Beige liggkorg och sedan svart vagn.

Teutonia FUN CS svart. Hämtas slutet av juniTeutonia FUN CS liggkorg i beige.
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-05-03 07:31:45 följande:
    tbmh: åh snart kommer tråden fyllas av falsklarm, förvärkar, värkar å en massa vatten Jag tycker tiden går jättefort nu!! Måste nog börja ta tag i få allt klart inför lillens ankomst
    Ja man känner lite smått panik att man vill gärna börja få allt klart. Kläder och sånt kommer jag att vänta med iaf.. För om det blir en flicka har vi mycket.. men blir det en pojk vill jag köpa massa pojkkläder.
    Men det är en del kvar som man vill ha hemma..
  • Vickyb
    tbmh skrev 2007-05-03 07:28:57 följande:
    Usch.. vaknade tidigt idag med och kände mig sur på en gång.. skoj! Jag vill ju vara pigg och glad med massor av energi som spritter i kroppen... det är ju för tusan vår! Kul i alla fall att se hur vi har förändrats i våra tankebanor under trådarnas gång. Från början var det oro för ALLT...  Sen var det lättnad... Efter det var det glädje och förväntan... Och nu har vi hamnat i gnällträsket med krämpor och annat otrevligt som vi bara vill bli av med Hoppas följetrådarna blir muntra
    Det stämmer alldeles utmärkt. oro, lättnad, ont och krämpor och lite annat otrevligt. Antar att det går upp och ner för alla.. vissa dagar känns bättre än andra.. osv.
    Just idag känns allt bra iaf.. vaknade pigg och ganska glad 6 imorse.. fast gick inte upp försen klockan var halv 7 för då ville lilla snuttan ha välling. Solen skiner och allt käns på topp, fast det är mycket som skall göras..

Funderar på att köpa kladdkaka idag med vaniljglass och ha som efterrätt eftersom sambon fyller år. Det är ju dessutom gott och enkelt, och det kan man duka upp på balkongen efter maten Vi har ju kvällssolen.. så det är underbart!
    Myspys!
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-05-03 07:43:20 följande:
    Ja precis. Kläder känns inte heller som det mest akuta Snygg vagn! Kul att man kan köpa olika färger så där =)
    Ja det är lite roligare. Man kanske inte tröttnar lika fort då!
  • Vickyb
    Helenander skrev 2007-05-03 07:47:20 följande:
    Hej,Var år och dagar sedan jag skrev här så nu blir det långt, tappade sugen lite vad gäller allt sådant här skrivande i samband med att jag startade det andra julimammor-forumet (vilket inte var meningen som något negativt från min sida...). Hoppas att jag är välkommen tillbaka ändå...? Har varit in här rätt mycket på slutet och även tassat runt i era krypin för att se vad som händer med er alla, är ju trots allt lite roligt att "prata" med personer som är i samma situation som jag själv. Känns dock inte riktigt snyggt att bara smyga omkring och tjuvläsa utan att skriva något själv så jag gör ett försök...Har läst att många av er verkar ha en massa krämpor, tycker synd om er, måste vara jättejobbigt att inte må bra, vare sig det är fysiskt eller psykiskt, samtidigt som det skall vara en rolig, lycklig och härlig tid. Kan ibland inte förstå hur jag kan ha sådan tur som klarar mig så bra. Har bara lite foglossning och sammandragningar om jag bär tungt men det går ju oftast att undvika. Kanske inte just nu dock för min 2,5-åriga dotter har brutit benet när hon hoppade studsmatta så hon har varit gipsad nu i 1,5 vecka och har 3,5 vecka kvar innan vi får ta bort gipset. Dessutom har jag fortfarande inte gått upp något i vikt, eller jag har gått upp fyra kilo sedan årsskiftet men dom kilona gick jag ju ner i början av graviditeten så jag ligger på +-0.Har även läst att det närmar sig en jobbig tid för Mjukis, lider verkligen med dig, måste vara jättejobbigt. Även om ett nytt barn aldrig kan ersätta ett annat måste det dock vara skönt att ha något annat att fokusera på också när sorgen sätter in.Vagnar har många av er köpt också, jättefina! Vet inte vem det var jag såg hade köpt en grön men den blev jag riktigt avis på Jag har äntligen tagit mig i kragen och sålt min svarta Emmaljunga Edge Duo Combi från -04 och istället köpt en begagnat Babytravel Jogger från -06 i jättefint skick. Det enda dumma är att jag ville ha en svart sådan också men hittade ingen som jag lyckades köpa för ett bra pris så det blev en med beige liggdel och en röd sittdel, kostade bara 1500:- för hela alltet så jag slog till ändå Min vagn fick jag 3500:- för så jag tjänade ju en slant också som jag bla tänkte lägga på ståbräda och babysitter till bebisen. Dessutom har den nya sittvagnen varit ovärdelig nu när Ellen har brutit benet eftersom på våra andra vagnar gick det inte att ta bort bågen som benen skall in under. Är lite svårt (läs omöjligt) att klämma in ett ben med gips från tår till halva låret under en sådan båge.Är sååå himla avis på er som kan åka till Ullared och handla, bor alldeles för långt bort själv. Måste vara en dröm att gå omkring där och fynda en massa bebisgrejer nu.Funderade också på något inlägg från Dalarna-borna här tidigare. Jag bor ju i Gävleborg och har inte hört något om att vi skall skicka personer till Falun. Vet att många som bor här omkring brukar åka till Mora för att föda, det gjorde jag med Ellen också, men det ska ju ha stängt i sommar så det är ju inget alternativ för oss den här gången. I normala fall har jag aldrig hört någon som åker till Falun istället för till Gävle eller Hudik men det kanske är något speciellt i sommar då...? Föda i en korridor verkar inget vidare... Själv har jag, efter en del terapi, beslutat mig för att jag vill ha snitt den här gången och då i Gävle, är så himla förlossningsrädd, känns jätteskönt att ha fattat beslutet i alla fall så får vi väl se vad läkaren säger när jag får träffa honom/henne. Vad läskigt det måste ha varit för Pusselbiten och Zandrisen (tror jag det var...) att få så där mycket värkar, vilken tur att det inte var någon fara dock men ta det lugnt för guds skull!!Har förmodligen glömt att kommentera en miljon saker nu men det är inte så lätt när man varit borta så länge...
    Välkommen tillbaka!!

Ja just de ja.. det startades ju ett nytt forum.. kanske är därför det inte är så många som skriver här längre! Tycker ofta det är tomt på folk.. men det är klart.. det är ju sol ute och många av oss kanske fortfarande jobbar och inte hinner kika in.
    Roligt att du skrev iaf.. hade nästan "glömt bort" dig
    Är det mycket rullians på det nya forumet?
  • Vickyb

Nä dags att sätta igång om jag skall hinna med allt idag! *suck* Önska mig lycka till iaf! Haha.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3