• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Giafia skrev 2007-05-03 08:41:55 följande:
    Välkommen tillbaks. Själv läser jag också mer än skriver. Men det kommer ett o annat inlägg.Idag skall jag till bm. Är spänd på SF och hur bebis ligger denna gång är i v. 31 nu. Har ju legat över alla kurvor tidigare och sist låg bebis i säte vilket jag tror h*n gör fortfarande...Sedan skall jag till tandläkaren för att äntligen få en ny framtand. Har gått utan framtand ett par månader sedan... Jag har för all del inte haft någon tand där på över ett år, men jag hade en protes. Den tappade jag dock bort när jag åkte vattenruchfors i Örebro. Fanns inte en chans på miljonen att vi kunde hitta den tanden:(
    Är tandlös i överkäken. Dom drog ut en tand på mig, för dom sa att det satt en bakom. men den har inte kommit ut ännu.. och då var detta för 5-6 år sedan.. om inte mer. Så efter denna graviditet så skall jag fixa den.. vet inte hur det går till men det lät väldigt otäckt att dom skulle skära och ha sig.. och sedan skulle man få gå med tandställning. Och det var inget som lockade när man var 17-18 år.
    Hur fungerar det med tandprotes? Borrar dom oxh så då? Usch.. jag som har tandläkarskräck!
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb

Någon mer än jag som har fruktansvärt kort stubin ibland. Blir TOKIG på min dotter som inte lyssnar.. gör tvärtemot.. Nu som tex i morse när hon tog tag i schampo flaskan och tryckte ut allt mitt schampo och när jag sa åt henne att sluta och ta bort den så tryckte hon på ännu mera.. Då blev jag förbannad.. och sa åt henne att gå in på rummet.. och då spottar hon.. gaaaaaaah jag blir tokig på denna unge!!!!!!!!! Blir rasande när hon inte lyssnar!!!!!!

ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-05-03 09:51:32 följande:
    Hehe, kunde inte låta bli å skratta. Förlåt Jag har superkort stubin till å från nu. Vissa dagar tycker ja synd om Anton, de e ju mest han som känner av de eftersom Saga e liten. Men jag försöker verkligen tänka på det. Och har nog lyckats behärska mig lite bättre sista tiden.
    Det känns verkligen som hon verkligen retar mig. Hon gör det för att jävlas. Kanske inte får tillräckligt med uppmärksamhet Joda.. det får hon allt. Men hon är och har varit i en period väldigt krävande och testar oss väldigt mycket. Det känns som hon inte har någon respekt för vad vi säger åt henne. När vi försöker påpeka lite vad som är rätt och vad som är fel.. stampar hon i golvet och vrålar "aaaaaaaaaaaaaaaaaah" allt vad hon kan. Sen spottar hon.. eller a.. försöker.. det rinner mest längs hakan. Och det vill jag ta bort från henne så fort hon gör det så blir det en sväng om i rummet tills hon lyssnar igen.. fast det händer ju att hon kommer ut lika fort med världens smajl på läpparna och då kan man verkligen inte hålla sig. Jag tror jag måste bli hårdare.. men hur sjutton blir man det?!
  • Vickyb
    MrsDarkness skrev 2007-05-03 11:00:28 följande:
    God morgon flickor.Allt väl?Jag har konstig värk i höger sida, ovanför blygdbenet. Det ilar och hugger till lite då och då. Riktigt obehagligt.
    Kanske håller bebisen på att fixera sig?
  • Vickyb

Sex, ja absolut. Ibörjan kände man inte alls lika mycket för det.. Inte dirket i mitten heller.. Men nu.. Nu är man sugen hela tiden. Man får nästan passa på nu medans man kan.. haha.. Efter förlossningen lär det dröja iaf minst 6-8 veckor, om inte mer. Visst hade man sexlust ett tag efteråt, men fy fan va rädd ja var. Attans vad jag låg och spände mig.. Det dröjde nog kanske 12 veckor efter förlossningen eller något innan vi hade sex.. Minns inte riktigt.

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-05-03 11:45:34 följande:
    VILL HAAA!!!
    Fräsch färg ! vad är det för vagn?
  • Vickyb

Åh.. idag skall vi grilla kött.. och lite grönsaker.. Mmm.. Till det blir det delikatesspotatis med gräddfil och gräslök!
    Sen till efterätt blir det kladdkaka och vaniljglass.. med äkta grädde!

• Vickyb
    Jen2006 skrev 2007-05-03 13:30:05 följande:
    Vickyb: Kladdkaka och vaniljglass, mums!!!!!!
    Ja det har ju pratats en del om kladdkaka och vaniljglass så jag kunde inte undgå de idag i affären! och sen att dessutom sambon min fyller år idag.. ! Hihih! Annars hade det fått vänta tills helgen, så sicken tur jag har egentligen.

(försöker hålla mig till godsakerna enbart på helgerna, annars!)
  • Vickyb
    zandrisen skrev 2007-05-03 17:33:52 följande:
    *fniss* Va störande!
  • Vickyb
    Pusselbiten86 skrev 2007-05-03 22:04:34 följande:
    NU e jag arg ...En S-K kompisar till mig ( såkallad) skulle passa Noah imorrn när vi ska till Ullared...o senaste 9.30 ringer hon i morse o säger att de inte är några problem ..Men nu ikväll 20.30 ringer hon o säger.. Neeee jag kan inte ta han imorrn Så snabbt som bara den fick jag ringa till 3 andra.. Varav 1 kunde som tur var ... men gud va arg jag blir.. ska aldrigbe henne om saker igen
    Jag hoppas inte du menar allvar att du skall åka till ullared Va inte så ego, utan tänk på ditt barn som kanske behöver ligga i kuvös.. Är det inte bättre att du stannar hemma och tar det lugnt som läkarna har beodrat dig om? Är det verkligen värt risken att få föda ett för tidigt barn för att du skall shoppa på Ullared? Jag lovar dig att Ullared finns kvar även efter att du fött.. det försvinner inte!! Ta nu ditt förnuft till fånga och stanna hemma! Det tycker iaf jag.. men om du prioriterar annat än ditt barns livsöde så är de upp till dig.
    För jag har då ingen lust att sitta och tycka synd om dig och barnet när du har så ont som du skriver ibland.. Då är det faktiskt ditt egna fel.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3