• Giafia

BF Juli-07 Nr3

Har inte heller varit så aktiv. Var bortrest i helgen och har faktiskt läst igenom alla typ nästan 100 sidor:)
    Denna vecka är vidrig på jobbet. Har typ alla hemska kunders vecka. Jobbar ju som mäklare. Fått världens utskällning från en köpare för att de inte tycker att jag gör tillräckligt. Men faktum är att jag inte kan göra mer än det jag gjort. En annan köpare berättade igår att de varit inne i huset och målat om och rivit en vägg. Det har inte varit tillträde ännu.... Det är olagligt att göra på det sättet. Sätter mig i en himla knipa. En annan kund har strulat fram och tillbaks om de skall skriva kontrakt eller inte. Ens stunden har vi bokad tid nästa inte. Nu kommer de och skriver för det mesta. Så har jag 3 tillträdet. Förstår inte hur jag skall få mina 50% att gå ihop. Pusslar som en galning med tiden. Dessutom känner jag mig helt slut. Höll på att svimma på en visning jag hade igår. Kroppen säger hem och vila, men min chef säger jobba på. Han fattar nadda, blir helt galen...

Var bara tvungen att gnälla lite

• Giafia

Hoppas det är falskt alarm pusselbiten.

På tal om järntabletter så skall man ta dem på kvällen ihop med vatten inte juice om inte juicen är färskpressad. Mitt hb var nere på 106. På tre veckor ökade hb till 130 med en nifferex till natten. Dessutom använde jag enbart leverpastej som pålägg till mackorna. Skall man få i sig ytterligare järn skall man öven klippa lite persilja och strö över leverpastejen och dricka ett glas färskpressad apelsinjuice till det. Dessutom är det ju supergott att pressa sin egen juice.

• Giafia

Jag gjorde ett riktigt kap på blocket som jag hämtade igår. Köpte skötbord med byrå och badkar, baby björn bärsele, britax bilbarnstol med solskydd, spjälsäng och spjälskydd för endast 1100kr. Allt såg ut som att det var nytt:)

• Giafia

Tycker verkligen att du skall ringa pusselbiten. Bebisen kanske inte mår bra.

Skönt att höra ifrån dig Zandrisen.

Hur har det gått för teen idag?

• Giafia

Måste bara få berätta att jag fått hp beviljad 50% som jag ville:) Trodde inte att jag skulle få någo hp överhuvudtaget. Var bekymrad då jag varit sjukskriven 50% sedan 4 januari ocj kunde inte bli sjuksriven för foglossning längre än 7 maj.

Så nu löste sig det lilla problemet. Ska bara få min chef att fatta att jag vill jobba hemifrån också så att jag kan ta det lite lugnt. Stressar som en tok. I tisdags höll jag på att svimma på en visning och idag fick jag riktigt ont i bröstet:(

Tråkigt och jobbigt för er alla med sd. Hoppas ni får behålla bebben ett tag till i magen

• Giafia

Känner igen mig tjejer. De senaste dagarna har jag grinat massor och vart skitförbannad. Min sambo sa att han inte alltid känner igen mig...

Jag som alltid föreställt mig flera barn vet inte om jag vill va gravid något mer. Man kan ju adoptera:) Är så djä..a trött på kryckorna. Har hoppat på dem sen i Augusti då jag opererade knäet.

Kanske blir lite skönare nu när jag har mindre att göra på jobbet.

• Giafia

Välkommen tillbaks. Själv läser jag också mer än skriver. Men det kommer ett o annat inlägg.

Idag skall jag till bm. Är spänd på SF och hur bebis ligger denna gång är i v. 31 nu. Har ju legat över alla kurvor tidigare och sist låg bebis i säte vilket jag tror h*n gör fortfarande...

Sedan skall jag till tandläkaren för att äntligen få en ny framtand. Har gått utan framtand ett par månader sedan... Jag har för all del inte haft någon tand där på över ett år, men jag hade en protes. Den tappade jag dock bort när jag åkte vattenruchfors i Örebro. Fanns inte en chans på miljonen att vi kunde hitta den tanden:(

• Giafia

Den protesen jag hade var en som jag plockade ut när jag åt och sov.
    Nu har jag fått en titanskruv inoperead och väntar på den permanenta tanden. Hela den här soppan har tagit snart tre år...
    Började med att jag blev knuffad på krogen. Sedan dog tanden och jag fick rotfylla den. Precis färdig med rotfyllningen står jag på näsan och slår ut tanden. Får en stifttand, men den bara lossnar och i sommras gick den inte att rädda längre. Då började den långa processen med att jag skall få en titanskruv. Opererade ett knä som gick i första hand. Därefter blev jag med barn och de ville inte göra någon tandoperation förrän i mitten på grav. Op gjorde jag i januari och nu skall jag få en tand idag:)

• Giafia

Det blev ett riktigt partytrick med min protes eller fluga som det så fint heter:) he he he gissa om jag skojade med många om att jag tappade tanden när jag åt

• Giafia

sprutan är ju det som gör mest ont hos tandläkaren:)

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3