• Giafia

BF Juli-07 Nr3

SannaKaarina: Du är inte ensom att ha långt till bb. Vi har närmare 10 mil till Ena bb ochh 8 till bb i Norge. Då vi bor på västkusten är det otroligt mycket trafik och köbildningar sommartider vid vissa platser åt båda hållen...
    Får helt enkelt hoppas på att komma igång mitt i natten:)

• Giafia

Nu har jag läst igenom alla sidor sen i förrgår... ni skriver som tokar tjejer;)

Känner mig så otroligt trött jämnt nu. Sover ju så otroligt dåligt, men försöker ta mig en middagslur.

Är verkligen såååå trött på att vara gravid och att jag känner mig helt övertygad om att jag aldrig skall utsätta mig för detta igen. Adoption ser jag som ett ypperligt förslag. Det finns ju så många barn i världen som behöver en familj:)

VickyB: Såg att du frågade efter ett diagram. Jag har gjort ett eget i excell där jag fyller i min kurva. Har gjort en underkurva en normalkurva en överkurva och en Camilla kurva.

Skönt att det inte var grav.diabetes Beccah.

Hoppas att du slipper åka in och bli inlagt flera gånger Zandrisen. Om jag var du skulle jag klättra på väggarna. Tycker det är pesttråkigt att inte kunna göra något, men för dig är det ju ännu värre...

Nu har jag säkert glömt bort tusen saker, men men får skylla på min trötthet. Har iaf läst vartenda inlägg:)

• Giafia

På mig kollad bm hur bebin låg i 28 fulla veckor. Då låg h*n i säte. I 30 fulla veckor med huvudet neråt. Nu tror jag att H*n ligger på tvären. VI får väl se till veckan:)

Grattis till alla nyfölovade:)
    Själv har jag inte tänkt att förlova eller gifta mig. Där är jag och gubben ganska överräns.

Stod på löpsedeln idag att foppaskor är giftiga. Jag som köpte ett par sådana till sambon som han fick idag...

Ska nu iväg till svärföräldrarna. Eftersom sambon fyllt år och vägrade kallas ordnar de middag för hela familjen. Underbart att slippa sånt ibland:)

Ha en trevlig kväll tjejer

• Giafia

Sover alla idag:)
    Jag ville också sova länge, men vaken med tuppen.
    Vårat vatten som rinner ur kranen är alldeles svart och brunt:( Jag som slängt i en vit tvätt:( Gissa om jag skall skälla ut gubbarna som sköter vattnet i våran vatten förening... De tar prover på vattnet varje år, men jag tänkte själv lämna in ett vattenprov för att se att det inte är konstigt ändå. Mitt hår ha blivit så konstigt sen jag flyttade hit.

Beccah: Låter som hos mig. Jag har två halvsyskon, alla har olika mammor. Jag är dock den som blev föräsldralös min mamma dog då jag 4 och min pappa dog då jag var 12:( Ja ja jag har ju klarat mig bra ändå:) Skaffat mig utbildning jobb, har hus, och nu bildar jag egen familj.

Pussel: Jag förstår din sorg:(

• Giafia

zandrisen: Jag har bott i ett par familjer. Det slutade med att jag hamnade hos min gudmor som även var min mammas bästa kompis och syssling. Det som är lustigt är att jag inte kände henne innan jag hamnade som fosterbarn där. Idag säger hon stolt att hon skall bli mormor och det värmer såååå otroligt mycket.

• Giafia

godmorgon allihopp.
    Har lagt in nya bilder i mitt galleri idag.

Ja Eurovison var en riktigt flopp. Det märks tydligt och väl att musiksmaken skiljer sig europa över...

• Giafia

Häftig film. Min bebis har också rört sig så där otroligt mycket hela dagen igår och idag.

Har sysslat med sambons bokföring hela dagen och är helt slut i huvudet. Skall slänga mig på soffan och förhoppningsvisst inte göra något mer ikväll.

• Giafia

Monnie: Du frågade om det var nödvändigt att besika huset om säljaren gjort det. Har ni fått ta del av den besiktningen?
    Jag jobbar som mäklare och köparen har otroligt stor undersökningsplikt när man köper ett hus. Säljaren skall givetvis uppge sådant som han vet om eller misstänker.

Har ni sett någon frågelista? Be om en sådan i så fall. Det är en lista där säljaren fyller i vad de har gjort med huset och ifall de misstänker några fel

Ett dolt fel är ett fel som man inte skäligen kan misstänka eller borde ha misstänkt när man kontrollerade huset eller som säljaren borde ha vetat om eller misstänkt.
    En besiktningsman gör ett ganska grundligt jobb eftersom om han/hon missar något blir skadestånsansvarig.

Lite juridik så här på morgonkvisten:)

• Giafia

Idag är stora deppardagen... har haft mycket att göra på jobbet, men idag orkar jag inte.

Har varit hos bm. Allt med bebisen är bra. Magen har växt 3 cm på 2 v och är nu 33. Har också gått upp 3 kg på 2 v. Beror på svullnad. Har haft ont i huvudet i flera dagar. Jag skall gå till doktorn om det inte är borta på fredag

Beklagade mig över domningar och att händerna somnade ofta. Bm skickade mig direkt till arbetsterapeuten som gav mig stödskenor för dagen och en annan sort för natten.
    Tycker det känns så orättvisst. Ser ju helt berövlig ut med både kryckor och handstöd...

JAG VILL ALDRIG MER VARA GRAVID!!!!!!!!! Jag vill bara att det här eländet skall ta slut:(

• Giafia

Massa kramar till Mjukis med familj

Beccah: Du får försöka hålla modet uppe. Du har ju en son och skall snart få ytterligare en son. Förhoppningsvis löser ni detta. Du har ju massa hormoner i kroppen som bara "sprutar" runt och gör dig till en annan människa en den Mattias är van vid. Ibland säger min sambo till mig att han längtar efter sin gamla Camilla utan massa hormoner.
    Vet ni orsaken till strulet? Om inte försök i så fall ta reda på varför det inte funkar.
    Lider med dig i alla fall.

Någon frågade om pappadagar och vad jag förstått måste man inte ta ut alla dagar samtidigt. Har man inte tagit ut dagarna innan 60 dagar efter fl försvinner dagarna

• Giafia

Hej på er tjejer. Har inte orkat läsa igenom helgens inlägg då jag varit på 50-års kallas 40 mil hemifrån. Ska ta tag i det nu:)

När jag kom hem upptäckte jag att min högra fot ser helt bisarr ut. Den är så svullen i leden att den är tjockare än hela foten. NÅGON som vet vad det kan vara???? tycker att det är läskigt. Jag har haft på mig stödstrumpor hela dagen.

• Giafia

Min bm tror att det är killen som "styr" när bebisen skall komma till världen. dvs i vilken tid han är född
    Ni som fått barn tidigare har ni koll på när pappan är född och hur stämmer det med när barnen är födda?

Jättefin bild Mammab:)

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3