• Anonym (ansapansa)

raka muffen

Vill ha tips!
    Hur göra för att slippa röda bleppor när man rakat muffen, får röda utslag som nästan ser ut som finnar ibland när jag rakat mig, hur undvika detta, inte så snyggt ju.
    Och säg inte att jag ska låta muffen växa för det vill jag inte så seriösa svar tack...

• Svar på tråden raka muffen
  • filifjonkanmumin

Jag använder ladyshaven på två dagars stubb....funkar super. Att använda balsam som rakkräm funkar också bra, på väl uppvärmd hud. Har även provat hårborttagningskräm och det funkar på några dagars stubb.

• Anonym (ansapansa)

men sån där kräm brukar det ju stå att man inte ska ha den vid underlivet?

• Anonym (Bästa råd)

Raka inte - VAXA!!

• Anonym

kan man verkligen vaxa hela? Jag har hår som liksom växer utmed kanten, lite på insidan av dom yttre blygdläpparna, kan man vaxa där?

• I Love You Three

raka inte mothårs!, har du en bra rakhyvel så blir det lent även om du inte rakar mothårs, det är när håräsckarna blir ifallmerade som det blir röda prickar..

• Sandrah85

Jag brukar ha på raklödder och sedan raka i alla riktningar man kan tänka sig haha haha! Får aldrig röda prickar.. Sen brukar jag vänta tills håret växt ut lite och raka igen, för det är om man rakar på stubbet som man får de röda utslagen eftersom håret där nere är så grovt..

• 1 och 1 är 3

jag rakar alltid men gilett mack 3, turbo å så vanlig dove duschcreme..

Funkar skit bra!

Rakar varannan, var tredje dag.. håller upp 5 dagar när jag har mens.. aldrig röd...

• 1 och 1 är 3

ska kanske tillägga att jag ALLTID rakar mothårs.. ananrs blir man ju inte mjuk å go..

• MrsNelson

jag blir alltid röd, spelar ingen roll hur jag gör, har provat allt möjligt, jag har helt enkelt för känslig hud därnere!

Svar på tråden raka muffen