• Anonym (ansapansa)

raka muffen

Vill ha tips!
    Hur göra för att slippa röda bleppor när man rakat muffen, får röda utslag som nästan ser ut som finnar ibland när jag rakat mig, hur undvika detta, inte så snyggt ju.
    Och säg inte att jag ska låta muffen växa för det vill jag inte så seriösa svar tack...

• Svar på tråden raka muffen
  • CoMad

aloe vera är bra. även alkoholfri deo

• Anonym (jag :-))

Hej hej!
    Jag använder Veet Hårborttagningskräm. Den fungerar jättebra! Blir aldrig några irritationer efter den. Mjukt o fint när det växer tillbaka oxå! För säkerhets skull smörjer jag mig med hydrocortisonsalva efter

• Anonym (nej)

Ni vet väl att kortison gör att huden blìr tunnare va?Man får lättare bristningar! Absolut inte bra att använda i onödan! Skulle aldrig komma på tanken att smörj där med den!

• muminmaman

vet att cortison gör det tunnare, men att anv det så sällan spelar ingen roll. Kanske smörjer en gång i månaden däe´remellan använder jag annat, Kan berätta fö dig att det var min gynekolog som föreslog mig detta....

• Tiff

jag har ett jättebra tips vad man kan använda för att inte få röda utslag. Lägg i en treo i ett halvt glas vatten, låt treon smälta ordentligt och duttaa med vattnet där du ska raka, och gör samma sak efter rakning. Ta rikligt med treoblandningen. Funkar skitbra, lent och fint och inga utslag. Min mammas kompis kom på det här och det har funkat för mig i a f.

• Anonym (nej)

muminmaman
    ok, jag bara varnar...

• Anonym (gfs)

En liten fråga: hur i hela världen kommer man få att man ska dutta med treo?
    Tanken har aldrig någonsin slagit mig och skulle aldrig någonsin slå mig om jag inte läst det här.

Fascinerande :)

• Anonym

kan man verkligen använda veet?

• Anonym (nej)

jo det går, med det är bökigt, gör ont. Jag fick blåmärken, höll inte emot skinnet när jag drog

• turgut

Har inte läst alla meddelanden, men när jag var tonåring fick jag lära mig att först tvätta ansiktet med så hett vatten som möjligt och sen med iskallt vatten efter att jag rakat ansiktet. Det varma vattnet öppnar och tömmer porerna, det kalla chockar huden så den sluter tätt. Funkar svinbra för mig och för min fru när hon rakar benen.

• Anonym

jag brukar smörja in mig med miniderm hudkräm och det funkar för mig efter att jag har rakat mig..och har vanlig kroppstvål..

• Nore

Angående kortisonsalva , den gör inte huden tunnare, det var något man trodde förr bara, jag har aldrig tänkt på att testa det själv, det ska jag nog göra...

• Anonym (nej)

Nore
    nej du det är ingen myt!
    Jag har som storkonsument(eksem) fått erfara hudbristningar hrä och där efter den.... det finns forskning som visar samband!

• muminmaman

det finns olika typer av cortison, typ 1-4. Självklart handlar det om den svagate formen typ1, mildison eller hydrocortison. Och självklart inte inne i slidan utn runt omkring.... Vet själv att det inte skulle passa sig att använda typ3-4, dvs betnovat, men det är receptbellagt

• Tygtiiger

Anonym (58): tom jag som har superkänslig hud tål veet hårborttagningskräm i underlivet.
    Har en fråga ang det: det tar ju ett tag innan stubben blivit så lång så att veet funkar ordentligt igen - jag skulle vilja ha tips på hårborttagning som funkar även på kortare stubb.Rakning funkar inte, det blir alldeles för irriterat.

• Anonym (Glidmedel)

Man kan smörja med silikonbaserat glidmedel, det ska förhindra prickarna..

Svar på tråden raka muffen