• Anonym (ansapansa)

raka muffen

Vill ha tips!
    Hur göra för att slippa röda bleppor när man rakat muffen, får röda utslag som nästan ser ut som finnar ibland när jag rakat mig, hur undvika detta, inte så snyggt ju.
    Och säg inte att jag ska låta muffen växa för det vill jag inte så seriösa svar tack...

• Svar på tråden raka muffen
  • Anonym (ansapansa)

Det kanske jag har också Mrs Nelson

• Mary Lo

Jag rakar efter att ha legat i badet ett bra tag. Mothårs också. 

• MrsNelson

fast jag får mest prickar om jag rakar bikinilinjen så där epilerar jag istället, på blygdläppar är jag inte lika känslig där kör jag med ladyshave!

• Anonym (L)

Mitt tips är att låta det växa några dagar innan man rakar nästa gång. För två dagarsstubb tex gör så jävla ont att raka bort, får dessutom röda utslag då. annars tipsar jag om att ta ansiktsvatten och badda på. Det svider som sjutton men lent och fint blir det...

• Anonym (ansapansa)

Är epilering bra eller gör det hur ont som helst?

• Mary Lo

Testa att bli upprvämd och uppblött (*S*) i badet eller duschen först. Att raka under vattnet kan faktiskt också hjälpa. 

Om jag började raka muffen helt torr och med bara raklödder skulle jag också bli helt knottrig tror jag.
  • Anonym (ansapansa)

men jag gör det alltid i duschen Mary Lo och jag duschar skållhett... Får ändå prickar

• Anonym

Jag duschar i väldigt varmt vatten (enligt min pojkvän) huden är på gränsen till röd när jag börjar rakeriet! och jag rakar medhårs med ladyshave.

• MrsNelson

epilering gör ont, som satan, men man vänjer sig! Nu när jag vant mig vid att använda den vid bikinilinjen så gör det mer onta att använda den på benen!

• Anonym (ansapansa)

¨Vad kostar en sån MrsNelson och vad för märke?

Svar på tråden raka muffen