• linus på linjen

    varför låter man underåriga dricka???

    igår var min syster på en 18 års fest som hade arrangerats av en klubb med sprit-tillstånd. på festen så var ungdomar från 15 år o uppåt... o nästan alla drack o många av dom fick köpa alkohol i baren med falsk legg eller riktigt som ändå inte var 18 år...... vart håller det samhälle på att ta vägen.. kan man inte fira utan alkohol längre... sprit o droger börjas tas av så unga människor nu för tiden.. varför??? vad är det som har gått fel?? eller vad har gjorts fel?? är det föräldrarnas fel?? eller sammhällets???

  • Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???
  • Carro W

    Va? Vi sprang på krogen när vi var 16? Det är inget nytt fenomen direkt...

  • majzzan

    Det är föräldrarnas ansvar!!!!!


    Majzolla... mamma till 1 ängla barn + 5 jordbarn!!
  • Carro W

    Majzzan
    Håller med dig (konstigt, va!? )
    Skyll inte på samhället. Skyll på lata föräldrar som inte ser till sina ungar. Jag ska inte släppa ut mina förrän de är myndiga

  • whitetiger

    men hallå .. enda sättet att slippa sånt är att låsa in ungarna tills dem är 18
    vist kan man reagera ... men såvida inte man ger dem en strikt fanatisk religös uppväxt så kommer ungar att börja experimentera med det mesta som finns
    det är bara att hålla tummarna och hoppas att dem inte testar på nått dem inte kan hantera :(

  • Natalejjis

    Instämmer med Majzzan!

    Vill man så kan man. Alla gör det och det är upp till föräldrarna att lägga en sund och god uppfostran till barnet så att dom får en "bra" syn på alkohol och lär sig att hantera det.

    Det är ju bättre att en mamma köper 4 cider på systemet till barnet och vet att det är det barnet dricker än att förbjuda det helt och hon/han gör det i smyg. Det kan ju lätt bli HB och andra häxblandningar då... Eller hur?


    ♥~Nat ~♥~~
  • veronicaq
    ååååh!!

    nästan  ALLA har väl  sin första karatefylla när man är runt 13-14..de hör ju till att prova på.. en sån period i livet lixom!
    v.21 med lilla killen i magen!
  • linus på linjen

    jag skrev inte detta inlägg för att bli hackad på o frågad i vilken tidsålder jag växtupp iså ni som inte har annat o säga kan skriva i nån annans tråd... jag vet att det har varit så länge men jag undrar varför det går längre o längre ner i åldrarna??? när man helst inte vill ha det alls o det skapas mer o mer lagar o regler om det... o  när det nu har varit så här så länge varför gör man inget åt det??? o varför låter uteställen 16 åringar dricka alkohol där dom i många fall vet om deras ålder..????

  • whitetiger

    hhmmm nu när det diskuteras moral här .. så har jag en fråga .. hur gammla var ni när ni fick uppleva första fyllan :D ?

  • linus på linjen

    veronicaq- nej alla har inte sin första "karate fylla" när man är i den åldern... varför låta barn ha det för man är faktiskt ett barn när man e 13 år...

Svar på tråden varför låter man underåriga dricka???