linus på linjen skrev 2007-02-25 21:05:49 följande:
piixelslyna Jasså, man får gå på föreläsningar då? Bara för att man har tonåringar? Det måste alla föräldrar i min klass missat. Vet ingen som har gått på någon sådan föreläsning. Jag kan ju bara tala för mig själv, jag fick veta att det absolut inte var okej att dricka alkohol innan man var 18. Samma sak med rökningen. Helt förbjudet. Jag både röker och dricker idag. Har gjort sedan jag var 15 ungefär. Min klasskompis har haft en öppen relation med sin mamma om både rökning och alkohol, hon varken röker eller dricker speciellt mycket idag.jag skulle vilja fråga hur fick du veta att det var förbjudet att röka o dricka hur sa dina föräldrar det till dig eller var det någon annan?
Det har alltid varit så. Alkohol och cigg har alltid varit ett big no no hemma hos mig. Jag kunde t ex säga att hennes cider såg god ut och då var hon alltid snabb med att säga att jag absolut inte fick dricka sådant förrens jag var 18. Samma sak med cigg, jag provrökte en gång i skolan, rektorn fick reda på det, och min mamma likaså, självklart. Jävlar vad förbannad hon var, det var verkligen det värsta jag kunde göra kändes det som.
Ja, idag både röker och dricker jag.